Problematyka reklamy skierowanej do dzieci w Polsce

licenciate
dc.abstract.enThe study focuses on the issues related to children's participation in advertising and the impactof advertising commercials on young viewers in Poland. The study extensively explores thechosen topic by explaining the terms 'child' and 'advertisement' in legal and social contexts,presenting advertising strategies, analyzing the attitudes of parents and children towardsadvertisements, describing the negative effects of children's extensive exposure to televisioncommercials, and recommending solutions based on best practices while also citingcounterexamples as a warning.pl
dc.abstract.plPraca skupia się na problematyce związanej z udziałem dzieci w reklamach oraz naoddziaływaniu spotów reklamowych na młodego widza w Polsce. Opracowanie szerokouwzględnia obrany temat: wyjaśnia terminy „dziecko” i „reklama” na płaszczyznach prawnychi społecznych, prezentuje strategie stosowane w reklamach, analizuje postawy rodzicówi dzieci wobec reklam, opisuje negatywne skutki intensywnej ekspozycji dzieci na reklamytelewizyjne oraz rekomenduje rozwiązania problemu w oparciu o dobre praktyki, jednocześnieprzytaczając antyprzykłady jako ostrzeżenie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKoba, Laurapl
dc.contributor.authorMałysza, Kasperpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKoba, Laurapl
dc.contributor.reviewerNoworól, Kamillapl
dc.date.accessioned2023-06-27T21:30:51Z
dc.date.available2023-06-27T21:30:51Z
dc.date.submitted2023-06-27pl
dc.fieldofstudypolityka społecznapl
dc.identifier.apddiploma-158155-280521pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/312913
dc.languagepolpl
dc.subject.enCHILD CONSUMERS MEDIA ADVERTISEMENTpl
dc.subject.plDZIECKO KONSUMENCI MEDIA REKLAMApl
dc.titleProblematyka reklamy skierowanej do dzieci w Polscepl
dc.title.alternativeThe issue of advertising directed towards children in Polandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study focuses on the issues related to children's participation in advertising and the impactof advertising commercials on young viewers in Poland. The study extensively explores thechosen topic by explaining the terms 'child' and 'advertisement' in legal and social contexts,presenting advertising strategies, analyzing the attitudes of parents and children towardsadvertisements, describing the negative effects of children's extensive exposure to televisioncommercials, and recommending solutions based on best practices while also citingcounterexamples as a warning.
dc.abstract.plpl
Praca skupia się na problematyce związanej z udziałem dzieci w reklamach oraz naoddziaływaniu spotów reklamowych na młodego widza w Polsce. Opracowanie szerokouwzględnia obrany temat: wyjaśnia terminy „dziecko” i „reklama” na płaszczyznach prawnychi społecznych, prezentuje strategie stosowane w reklamach, analizuje postawy rodzicówi dzieci wobec reklam, opisuje negatywne skutki intensywnej ekspozycji dzieci na reklamytelewizyjne oraz rekomenduje rozwiązania problemu w oparciu o dobre praktyki, jednocześnieprzytaczając antyprzykłady jako ostrzeżenie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Koba, Laura
dc.contributor.authorpl
Małysza, Kasper
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Koba, Laura
dc.contributor.reviewerpl
Noworól, Kamilla
dc.date.accessioned
2023-06-27T21:30:51Z
dc.date.available
2023-06-27T21:30:51Z
dc.date.submittedpl
2023-06-27
dc.fieldofstudypl
polityka społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-158155-280521
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/312913
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CHILD CONSUMERS MEDIA ADVERTISEMENT
dc.subject.plpl
DZIECKO KONSUMENCI MEDIA REKLAMA
dc.titlepl
Problematyka reklamy skierowanej do dzieci w Polsce
dc.title.alternativepl
The issue of advertising directed towards children in Poland
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available