Narzędzia komunikacyjne, wpływające na skuteczność komunikacji werbalnej prezenterów radiowych stacji RMF FM. Analiza w ujęciu psychologii społecznej i psycholingwistyki

master
dc.abstract.enThe purpose of this study was to analyze the communication tools, that determine efficacy of radio speakers, working at RMF FM. The theoretical introduction contains review of some main, valid and applicable theories, describing components, that determine the form and perception of verbal communication. The study contains quotes, from the auditions, broadcasted by RMF FM in the last year on different days of the week, in different seasons, created by different speakers. The quotes were later analyzed, using presented theories and research. The study shows how many components of each announcement, broadcasted in radio such as RMF FM is under conscious control of the speaker and how they use their knowledge about verbal communication and techniques of social influence to achieve the goals set by the station.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy była analiza narzędzi komunikacyjnych, wpływających na skuteczność pracy prezenterów radiowych w stacji RMF FM. Wstęp teoretyczny zawiera przekrój obowiązujących w psychologii teorii, opisujących elementy, mające wpływ na kształt i odbiór komunikatów werbalnych. W pracy przytoczone zostały wejścia antenowe, wyemitowane w RMF FM w ciągu ostatniego roku, w różne dni tygodnia, o różnych porach roku i prowadzone przez różnych prezenterów, a następnie przeanalizowane pod kątem przedstawionych teorii i badań. Praca ukazuje jak wiele detali każdego z wejść antenowych w radiu komercyjnym, takim jak RMF FM, znajduje się pod świadomą kontrolą prezentera oraz jak wykorzystuje on wiedzę na temat komunikacji werbalnej i metod wpływu społecznego do osiągnięcia celów, założonych przez stację.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMaciuszek, Józef - 130159 pl
dc.contributor.authorSiwek, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMaciuszek, Józef - 130159 pl
dc.contributor.reviewerStasiuk, Katarzynapl
dc.date.accessioned2022-10-20T21:35:26Z
dc.date.available2022-10-20T21:35:26Z
dc.date.submitted2022-10-18pl
dc.fieldofstudypsychologia stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-148501-214388pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302186
dc.languagepolpl
dc.subject.enverbal communication, social psychology, media psychology, psycholinguistics, radio, prosody, communication toolspl
dc.subject.plkomunikacja werbalna, psychologia społeczna, psychologia mediów, psycholingwistyka, radio, prozodia, narzędzia komunikacyjnepl
dc.titleNarzędzia komunikacyjne, wpływające na skuteczność komunikacji werbalnej prezenterów radiowych stacji RMF FM. Analiza w ujęciu psychologii społecznej i psycholingwistykipl
dc.title.alternativeCommunication tools influencing the efficacy of verbal communication of radio speakers, working at RMF FM. Analysis in terms of social psychology and psycholinguisticspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study was to analyze the communication tools, that determine efficacy of radio speakers, working at RMF FM. The theoretical introduction contains review of some main, valid and applicable theories, describing components, that determine the form and perception of verbal communication. The study contains quotes, from the auditions, broadcasted by RMF FM in the last year on different days of the week, in different seasons, created by different speakers. The quotes were later analyzed, using presented theories and research. The study shows how many components of each announcement, broadcasted in radio such as RMF FM is under conscious control of the speaker and how they use their knowledge about verbal communication and techniques of social influence to achieve the goals set by the station.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy była analiza narzędzi komunikacyjnych, wpływających na skuteczność pracy prezenterów radiowych w stacji RMF FM. Wstęp teoretyczny zawiera przekrój obowiązujących w psychologii teorii, opisujących elementy, mające wpływ na kształt i odbiór komunikatów werbalnych. W pracy przytoczone zostały wejścia antenowe, wyemitowane w RMF FM w ciągu ostatniego roku, w różne dni tygodnia, o różnych porach roku i prowadzone przez różnych prezenterów, a następnie przeanalizowane pod kątem przedstawionych teorii i badań. Praca ukazuje jak wiele detali każdego z wejść antenowych w radiu komercyjnym, takim jak RMF FM, znajduje się pod świadomą kontrolą prezentera oraz jak wykorzystuje on wiedzę na temat komunikacji werbalnej i metod wpływu społecznego do osiągnięcia celów, założonych przez stację.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Maciuszek, Józef - 130159
dc.contributor.authorpl
Siwek, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Maciuszek, Józef - 130159
dc.contributor.reviewerpl
Stasiuk, Katarzyna
dc.date.accessioned
2022-10-20T21:35:26Z
dc.date.available
2022-10-20T21:35:26Z
dc.date.submittedpl
2022-10-18
dc.fieldofstudypl
psychologia stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-148501-214388
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302186
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
verbal communication, social psychology, media psychology, psycholinguistics, radio, prosody, communication tools
dc.subject.plpl
komunikacja werbalna, psychologia społeczna, psychologia mediów, psycholingwistyka, radio, prozodia, narzędzia komunikacyjne
dc.titlepl
Narzędzia komunikacyjne, wpływające na skuteczność komunikacji werbalnej prezenterów radiowych stacji RMF FM. Analiza w ujęciu psychologii społecznej i psycholingwistyki
dc.title.alternativepl
Communication tools influencing the efficacy of verbal communication of radio speakers, working at RMF FM. Analysis in terms of social psychology and psycholinguistics
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Lublin
6
Konstantynów Łódzki
2
Modlnica
2
Saarlouis
2
Bialystok
1
Bydgoszcz
1
Cologne
1
Gdansk
1
Gliwice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections