Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Narzędzia komunikacyjne, wpływające na skuteczność komunikacji werbalnej prezenterów radiowych stacji RMF FM. Analiza w ujęciu psychologii społecznej i psycholingwistyki
Communication tools influencing the efficacy of verbal communication of radio speakers, working at RMF FM. Analysis in terms of social psychology and psycholinguistics
komunikacja werbalna, psychologia społeczna, psychologia mediów, psycholingwistyka, radio, prozodia, narzędzia komunikacyjne
verbal communication, social psychology, media psychology, psycholinguistics, radio, prosody, communication tools
Celem niniejszej pracy była analiza narzędzi komunikacyjnych, wpływających na skuteczność pracy prezenterów radiowych w stacji RMF FM. Wstęp teoretyczny zawiera przekrój obowiązujących w psychologii teorii, opisujących elementy, mające wpływ na kształt i odbiór komunikatów werbalnych. W pracy przytoczone zostały wejścia antenowe, wyemitowane w RMF FM w ciągu ostatniego roku, w różne dni tygodnia, o różnych porach roku i prowadzone przez różnych prezenterów, a następnie przeanalizowane pod kątem przedstawionych teorii i badań. Praca ukazuje jak wiele detali każdego z wejść antenowych w radiu komercyjnym, takim jak RMF FM, znajduje się pod świadomą kontrolą prezentera oraz jak wykorzystuje on wiedzę na temat komunikacji werbalnej i metod wpływu społecznego do osiągnięcia celów, założonych przez stację.
The purpose of this study was to analyze the communication tools, that determine efficacy of radio speakers, working at RMF FM. The theoretical introduction contains review of some main, valid and applicable theories, describing components, that determine the form and perception of verbal communication. The study contains quotes, from the auditions, broadcasted by RMF FM in the last year on different days of the week, in different seasons, created by different speakers. The quotes were later analyzed, using presented theories and research. The study shows how many components of each announcement, broadcasted in radio such as RMF FM is under conscious control of the speaker and how they use their knowledge about verbal communication and techniques of social influence to achieve the goals set by the station.
dc.abstract.en | The purpose of this study was to analyze the communication tools, that determine efficacy of radio speakers, working at RMF FM. The theoretical introduction contains review of some main, valid and applicable theories, describing components, that determine the form and perception of verbal communication. The study contains quotes, from the auditions, broadcasted by RMF FM in the last year on different days of the week, in different seasons, created by different speakers. The quotes were later analyzed, using presented theories and research. The study shows how many components of each announcement, broadcasted in radio such as RMF FM is under conscious control of the speaker and how they use their knowledge about verbal communication and techniques of social influence to achieve the goals set by the station. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy była analiza narzędzi komunikacyjnych, wpływających na skuteczność pracy prezenterów radiowych w stacji RMF FM. Wstęp teoretyczny zawiera przekrój obowiązujących w psychologii teorii, opisujących elementy, mające wpływ na kształt i odbiór komunikatów werbalnych. W pracy przytoczone zostały wejścia antenowe, wyemitowane w RMF FM w ciągu ostatniego roku, w różne dni tygodnia, o różnych porach roku i prowadzone przez różnych prezenterów, a następnie przeanalizowane pod kątem przedstawionych teorii i badań. Praca ukazuje jak wiele detali każdego z wejść antenowych w radiu komercyjnym, takim jak RMF FM, znajduje się pod świadomą kontrolą prezentera oraz jak wykorzystuje on wiedzę na temat komunikacji werbalnej i metod wpływu społecznego do osiągnięcia celów, założonych przez stację. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Maciuszek, Józef - 130159 | pl |
dc.contributor.author | Siwek, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciuszek, Józef - 130159 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stasiuk, Katarzyna | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-20T21:35:26Z | |
dc.date.available | 2022-10-20T21:35:26Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148501-214388 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302186 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | verbal communication, social psychology, media psychology, psycholinguistics, radio, prosody, communication tools | pl |
dc.subject.pl | komunikacja werbalna, psychologia społeczna, psychologia mediów, psycholingwistyka, radio, prozodia, narzędzia komunikacyjne | pl |
dc.title | Narzędzia komunikacyjne, wpływające na skuteczność komunikacji werbalnej prezenterów radiowych stacji RMF FM. Analiza w ujęciu psychologii społecznej i psycholingwistyki | pl |
dc.title.alternative | Communication tools influencing the efficacy of verbal communication of radio speakers, working at RMF FM. Analysis in terms of social psychology and psycholinguistics | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |