Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Różnice międzypokoleniowe w zarządzaniu czasem
Intergenerational differences in time management
pokolenie Y, pokolenie Z, różnice międzypokoleniowe, zarządzanie czasem
generation Y, generation Z, intergenerational differences, time management
Problematyka niniejszej pracy skupia się na analizie postawionej hipotezy, która zakłada, że istnieją różnice między pokoleniami Y i Z w zarządzaniu czasem. W procesie badawczym został wykorzystany autorski kwestionariusz ankiety, składający się z 45 pytań. Zbieranie wyników miało miejsce przy użyciu platformy internetowej Google Forms, stąd otrzymano 74 odpowiedzi, z czego 54 należało do generacji Z, natomiast 20 do generacji Y. Pytania badawcze zostały sformułowane tak, aby można było wyróżnić szczegółowe kwestie dotyczące podejścia obu pokoleń do planowania, ustalania priorytetów, motywacji, radzenia sobie ze stresem, a także żeby określić, jakie dystraktory mają wpływ na zarządzanie czasem przez obie generacje. Otrzymane wyniki pozwoliły ustalić, że istnieją pewne różnice między obiema grupami badanych, szczególnie w kwestii motywacji, koncentracji oraz niektórych metod planowania. Jednakże zarówno jedno, jak i drugie pokolenie, potrafi zarządzać swoim czasem, ustalać priorytety oraz realizować założone cele.
This paper aims to examine the hypothesis, which is that there are differences in time management between generations Y and Z. A survey questionnaire, consisting of 45 questions, was used in the research process. The collection of results was conducted using the Google Forms online platform, hence 74 responses were received, of which 54 belonged to Generation Z, while 20 belonged to Generation Y. The research questions were formulated so that specific issues could be distinguished, regarding the two generations' approaches to planning, prioritisation, motivation, and stress management, as well as to determine which distractors affect time management by the generations. Thanks to the obtained results, it was established that there are some differences between the two groups of respondents, especially in terms of motivation, concentration, and some planning methods. However, both one and the other generation can manage their time, prioritise, and achieve their goals.
dc.abstract.en | This paper aims to examine the hypothesis, which is that there are differences in time management between generations Y and Z. A survey questionnaire, consisting of 45 questions, was used in the research process. The collection of results was conducted using the Google Forms online platform, hence 74 responses were received, of which 54 belonged to Generation Z, while 20 belonged to Generation Y. The research questions were formulated so that specific issues could be distinguished, regarding the two generations' approaches to planning, prioritisation, motivation, and stress management, as well as to determine which distractors affect time management by the generations. Thanks to the obtained results, it was established that there are some differences between the two groups of respondents, especially in terms of motivation, concentration, and some planning methods. However, both one and the other generation can manage their time, prioritise, and achieve their goals. | pl |
dc.abstract.pl | Problematyka niniejszej pracy skupia się na analizie postawionej hipotezy, która zakłada, że istnieją różnice między pokoleniami Y i Z w zarządzaniu czasem. W procesie badawczym został wykorzystany autorski kwestionariusz ankiety, składający się z 45 pytań. Zbieranie wyników miało miejsce przy użyciu platformy internetowej Google Forms, stąd otrzymano 74 odpowiedzi, z czego 54 należało do generacji Z, natomiast 20 do generacji Y. Pytania badawcze zostały sformułowane tak, aby można było wyróżnić szczegółowe kwestie dotyczące podejścia obu pokoleń do planowania, ustalania priorytetów, motywacji, radzenia sobie ze stresem, a także żeby określić, jakie dystraktory mają wpływ na zarządzanie czasem przez obie generacje. Otrzymane wyniki pozwoliły ustalić, że istnieją pewne różnice między obiema grupami badanych, szczególnie w kwestii motywacji, koncentracji oraz niektórych metod planowania. Jednakże zarówno jedno, jak i drugie pokolenie, potrafi zarządzać swoim czasem, ustalać priorytety oraz realizować założone cele. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.contributor.author | Krężelewska, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.reviewer | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-24T21:41:28Z | |
dc.date.available | 2022-10-24T21:41:28Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157934-253912 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302459 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | generation Y, generation Z, intergenerational differences, time management | pl |
dc.subject.pl | pokolenie Y, pokolenie Z, różnice międzypokoleniowe, zarządzanie czasem | pl |
dc.title | Różnice międzypokoleniowe w zarządzaniu czasem | pl |
dc.title.alternative | Intergenerational differences in time management | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |