Analiza porównawcza profili poświęconych komunikacji miejskiej w mediach społecznościowych

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this study is to examine the popularity of existing parallel official and unofficial profiles about public transportation, functioning in social media, to determine the function they perform and to identify common features and differences. The official and unofficial profiles functioning in the social network Facebook were selected for the study. Both profiles applied the method of content analysis, sentiment analysis and KPIs studied. The results of the research indicate that the two profiles mainly serve an informational function and have different ways of presenting information on their profiles. The thoughtful form and detail of the information presented, as well as the lower rates of negative emotion in the content posted on the unofficial profile, indicate a better knowledge of the information needs of information users and, consequently, greater popularity in contrast to the official profile.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest zbadanie funkcjonujących w mediach społecznościowych równolegle profili oficjalnych (reprezentujących instytucje) i nieoficjalnych (zakładanych i prowadzonych niezależnie), poświęconych tematyce komunikacji miejskiej, określenie funkcji jaką spełniają oraz wskazanie cech wspólnych oraz różnic. Powszechność istnienia zjawiska występowania obydwu rodzajów profili wykazano poprzez analizę statystyczną obejmującą miasta wojewódzkie w Polsce. Do przeprowadzenia badań jakościowych wybrano oficjalny i nieoficjalny profil w serwisie społecznościowym Facebook dla miasta Kraków. Oba profile zostały zbadane metodą analizy treści, analizy sentymentu oraz wskaźników KPI stosowanych w marketingu internetowym do badania efektywności komunikacji z użytkownikami.Wyniki badań wskazują, że oba profile spełniają głównie funkcję informacyjną oraz mają odmienne sposoby przedstawiania informacji. Przemyślana forma, szczegółowość przedstawianych informacji oraz niższe wskaźniki nacechowania negatywnymi emocjami treści zamieszczanych na profilu nieoficjalnym wskazują na lepszą znajomość potrzeb informacyjnych użytkowników informacji oraz w konsekwencji większą popularność w przeciwieństwie do profilu oficjalnego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.contributor.authorModras, Aleksandra - USOS280086 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKrakowska, Monika - 129418 pl
dc.contributor.reviewerJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.date.accessioned2024-07-01T22:44:57Z
dc.date.available2024-07-01T22:44:57Z
dc.date.submitted2024-07-01pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-174185-280086pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366477
dc.languagepolpl
dc.subject.enanalysis, communication, information, public transport, social mediapl
dc.subject.planaliza, informacja, komunikacja, media społecznościowe, transport publicznypl
dc.titleAnaliza porównawcza profili poświęconych komunikacji miejskiej w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeA comparative analysis of profiles dedicated to public transport on social mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study is to examine the popularity of existing parallel official and unofficial profiles about public transportation, functioning in social media, to determine the function they perform and to identify common features and differences. The official and unofficial profiles functioning in the social network Facebook were selected for the study. Both profiles applied the method of content analysis, sentiment analysis and KPIs studied. The results of the research indicate that the two profiles mainly serve an informational function and have different ways of presenting information on their profiles. The thoughtful form and detail of the information presented, as well as the lower rates of negative emotion in the content posted on the unofficial profile, indicate a better knowledge of the information needs of information users and, consequently, greater popularity in contrast to the official profile.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest zbadanie funkcjonujących w mediach społecznościowych równolegle profili oficjalnych (reprezentujących instytucje) i nieoficjalnych (zakładanych i prowadzonych niezależnie), poświęconych tematyce komunikacji miejskiej, określenie funkcji jaką spełniają oraz wskazanie cech wspólnych oraz różnic. Powszechność istnienia zjawiska występowania obydwu rodzajów profili wykazano poprzez analizę statystyczną obejmującą miasta wojewódzkie w Polsce. Do przeprowadzenia badań jakościowych wybrano oficjalny i nieoficjalny profil w serwisie społecznościowym Facebook dla miasta Kraków. Oba profile zostały zbadane metodą analizy treści, analizy sentymentu oraz wskaźników KPI stosowanych w marketingu internetowym do badania efektywności komunikacji z użytkownikami.Wyniki badań wskazują, że oba profile spełniają głównie funkcję informacyjną oraz mają odmienne sposoby przedstawiania informacji. Przemyślana forma, szczegółowość przedstawianych informacji oraz niższe wskaźniki nacechowania negatywnymi emocjami treści zamieszczanych na profilu nieoficjalnym wskazują na lepszą znajomość potrzeb informacyjnych użytkowników informacji oraz w konsekwencji większą popularność w przeciwieństwie do profilu oficjalnego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.contributor.authorpl
Modras, Aleksandra - USOS280086
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Krakowska, Monika - 129418
dc.contributor.reviewerpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.date.accessioned
2024-07-01T22:44:57Z
dc.date.available
2024-07-01T22:44:57Z
dc.date.submittedpl
2024-07-01
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-174185-280086
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366477
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
analysis, communication, information, public transport, social media
dc.subject.plpl
analiza, informacja, komunikacja, media społecznościowe, transport publiczny
dc.titlepl
Analiza porównawcza profili poświęconych komunikacji miejskiej w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
A comparative analysis of profiles dedicated to public transport on social media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
48
Views per month
Views per city
Krakow
23
Warsaw
6
Skołyszyn
3
Wroclaw
2
Dębica
1
Katowice
1
Kielce
1
Opole
1

No access

No Thumbnail Available