Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii : studium przypadku
Implementation of PjBL in archaeology teaching : a case study
W roku akademickim 2020/21 przeprowadziłam zajęcia dla studentów IIIr. archeologii, studia licencjackie, z zastosowaniem metody PjBL(Project Based Learning), których zadaniem było wykonanie przez uczestników kursu projektu polegającego na kompletnym zaplanowaniu terenowej ekspedycji archeologicznej. Projekty były realizowane przez trzy grupy studentów w cyklu trzech spotkań po dwie godziny zajęciowe, z powodu pandemii wyłącznie w trybie zdalnym, ale synchronicznie.
W tekście przedstawiono krótki opis samej metody oraz prezentację trybu przeprowadzonych zajęć wraz z ich podsumowaniem i próbą oceny potencjału metody PjBL w realiach dydaktyki archeologii oraz innych nauk prowadzących badania terenowe.
In academic year 2020/21, I carried out a series of classes for 3rd year bachelor students of archaeology with application of the PjBL (Project Based Learning) method. The final result of the classes was a project of a complete archaeological field expedition developed by the students. The projects were created by three groups of students during three subsequent meetings two lesson hours each, which because of the Covid-19 pandemic were realized remotedly but synchronically.
The text presents a short description of the method itself and a full presentation of the classes curriculum with their summary. An attempt was made to judge the PjBL method potencial for archaeology teaching and other disciplines, which conduct field research.
| dc.abstract.en | In academic year 2020/21, I carried out a series of classes for 3rd year bachelor students of archaeology with application of the PjBL (Project Based Learning) method. The final result of the classes was a project of a complete archaeological field expedition developed by the students. The projects were created by three groups of students during three subsequent meetings two lesson hours each, which because of the Covid-19 pandemic were realized remotedly but synchronically. The text presents a short description of the method itself and a full presentation of the classes curriculum with their summary. An attempt was made to judge the PjBL method potencial for archaeology teaching and other disciplines, which conduct field research. | pl |
| dc.abstract.pl | W roku akademickim 2020/21 przeprowadziłam zajęcia dla studentów IIIr. archeologii, studia licencjackie, z zastosowaniem metody PjBL(Project Based Learning), których zadaniem było wykonanie przez uczestników kursu projektu polegającego na kompletnym zaplanowaniu terenowej ekspedycji archeologicznej. Projekty były realizowane przez trzy grupy studentów w cyklu trzech spotkań po dwie godziny zajęciowe, z powodu pandemii wyłącznie w trybie zdalnym, ale synchronicznie. W tekście przedstawiono krótki opis samej metody oraz prezentację trybu przeprowadzonych zajęć wraz z ich podsumowaniem i próbą oceny potencjału metody PjBL w realiach dydaktyki archeologii oraz innych nauk prowadzących badania terenowe. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Historyczny : Instytut Archeologii | pl |
| dc.contributor.author | Dębowska-Ludwin, Joanna - 160074 | pl |
| dc.contributor.editor | Maciejowska, Iwona - 130150 | pl |
| dc.contributor.editor | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
| dc.date.accessioned | 2023-04-12T04:45:28Z | |
| dc.date.available | 2023-04-12T04:45:28Z | |
| dc.date.issued | 2022 | pl |
| dc.description.physical | 23-33 | pl |
| dc.description.publication | 0,45 | pl |
| dc.identifier.bookweblink | http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5533276&fromLocationLink=false&theme=nukat | |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-233-7384-1 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-233-5181-8 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310238 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.language.container | pol | pl |
| dc.participation | Dębowska-Ludwin, Joanna: 100%; | pl |
| dc.pbn.affiliation | Dziedzina nauk humanistycznych : archeologia | pl |
| dc.pubinfo | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl |
| dc.publisher.ministerial | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
| dc.rights.licence | Bez licencji otwartego dostępu | |
| dc.rights.uri | * | |
| dc.sourceinfo | liczba autorów 44; liczba stron 284; liczba arkuszy wydawniczych 12,91; | pl |
| dc.subtype | Article | pl |
| dc.title | Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii : studium przypadku | pl |
| dc.title.alternative | Implementation of PjBL in archaeology teaching : a case study | pl |
| dc.title.container | Dydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczenia | pl |
| dc.type | BookSection | pl |
| dspace.entity.type | Publication |