Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii : studium przypadku

2022
book section
article
dc.abstract.enIn academic year 2020/21, I carried out a series of classes for 3rd year bachelor students of archaeology with application of the PjBL (Project Based Learning) method. The final result of the classes was a project of a complete archaeological field expedition developed by the students. The projects were created by three groups of students during three subsequent meetings two lesson hours each, which because of the Covid-19 pandemic were realized remotedly but synchronically. The text presents a short description of the method itself and a full presentation of the classes curriculum with their summary. An attempt was made to judge the PjBL method potencial for archaeology teaching and other disciplines, which conduct field research.pl
dc.abstract.plW roku akademickim 2020/21 przeprowadziłam zajęcia dla studentów IIIr. archeologii, studia licencjackie, z zastosowaniem metody PjBL(Project Based Learning), których zadaniem było wykonanie przez uczestników kursu projektu polegającego na kompletnym zaplanowaniu terenowej ekspedycji archeologicznej. Projekty były realizowane przez trzy grupy studentów w cyklu trzech spotkań po dwie godziny zajęciowe, z powodu pandemii wyłącznie w trybie zdalnym, ale synchronicznie. W tekście przedstawiono krótki opis samej metody oraz prezentację trybu przeprowadzonych zajęć wraz z ich podsumowaniem i próbą oceny potencjału metody PjBL w realiach dydaktyki archeologii oraz innych nauk prowadzących badania terenowe.pl
dc.affiliationWydział Historyczny : Instytut Archeologiipl
dc.contributor.authorDębowska-Ludwin, Joanna - 160074 pl
dc.contributor.editorMaciejowska, Iwona - 130150 pl
dc.contributor.editorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.date.accessioned2023-04-12T04:45:28Z
dc.date.available2023-04-12T04:45:28Z
dc.date.issued2022pl
dc.description.physical23-33pl
dc.description.publication0,45pl
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5533276&fromLocationLink=false&theme=nukat
dc.identifier.eisbn978-83-233-7384-1pl
dc.identifier.isbn978-83-233-5181-8pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310238
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.participationDębowska-Ludwin, Joanna: 100%;pl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk humanistycznych : archeologiapl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 44; liczba stron 284; liczba arkuszy wydawniczych 12,91;pl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleZastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii : studium przypadkupl
dc.title.alternativeImplementation of PjBL in archaeology teaching : a case studypl
dc.title.containerDydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczeniapl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In academic year 2020/21, I carried out a series of classes for 3rd year bachelor students of archaeology with application of the PjBL (Project Based Learning) method. The final result of the classes was a project of a complete archaeological field expedition developed by the students. The projects were created by three groups of students during three subsequent meetings two lesson hours each, which because of the Covid-19 pandemic were realized remotedly but synchronically. The text presents a short description of the method itself and a full presentation of the classes curriculum with their summary. An attempt was made to judge the PjBL method potencial for archaeology teaching and other disciplines, which conduct field research.
dc.abstract.plpl
W roku akademickim 2020/21 przeprowadziłam zajęcia dla studentów IIIr. archeologii, studia licencjackie, z zastosowaniem metody PjBL(Project Based Learning), których zadaniem było wykonanie przez uczestników kursu projektu polegającego na kompletnym zaplanowaniu terenowej ekspedycji archeologicznej. Projekty były realizowane przez trzy grupy studentów w cyklu trzech spotkań po dwie godziny zajęciowe, z powodu pandemii wyłącznie w trybie zdalnym, ale synchronicznie. W tekście przedstawiono krótki opis samej metody oraz prezentację trybu przeprowadzonych zajęć wraz z ich podsumowaniem i próbą oceny potencjału metody PjBL w realiach dydaktyki archeologii oraz innych nauk prowadzących badania terenowe.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny : Instytut Archeologii
dc.contributor.authorpl
Dębowska-Ludwin, Joanna - 160074
dc.contributor.editorpl
Maciejowska, Iwona - 130150
dc.contributor.editorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.date.accessioned
2023-04-12T04:45:28Z
dc.date.available
2023-04-12T04:45:28Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.description.physicalpl
23-33
dc.description.publicationpl
0,45
dc.identifier.bookweblink
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:5533276&fromLocationLink=false&theme=nukat
dc.identifier.eisbnpl
978-83-233-7384-1
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-5181-8
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310238
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.participationpl
Dębowska-Ludwin, Joanna: 100%;
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk humanistycznych : archeologia
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 44; liczba stron 284; liczba arkuszy wydawniczych 12,91;
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii : studium przypadku
dc.title.alternativepl
Implementation of PjBL in archaeology teaching : a case study
dc.title.containerpl
Dydaktyka akademicka : nowe konteksty, nowe doświadczenia
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
2
Poznan
2
Krotoszyn
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available