Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie wizerunku polityków w mediach podczas wybranych prezydenckich kampanii wyborczych w III RP.
Creating the image of politicians in media during the presidential election campaign selected in Poland.
marketing polityczny, reklama polityczna, kampania wyborcza, wizerunek medialny, komunikowanie polityczne, public relations.
political marketing, political advertising, election campaign, image media, political communication, public relations.
Niniejsza praca porusza kwestie marketingu politycznego i jego bezpośredniego wpływu na kampanie wyborcze. Ideą fixee pracy jest próba ukazania wpływu mediów, a w szczególności telewizji, na kreowanie wizerunku polityków. Nadto praca zawiera analizę prezydenckiej kampanii wyborczej z 1995 oraz 2005 roku, ze szczególnym uwzględnieniem medialnego pojedynku kluczowych kandydatów ubiegających się o fotel prezydencki. Za punkt wyjścia do podjętych rozważań została przyjęta definicja pojęcia komunikowania politycznego, marketingu politycznego oraz wyborczego, a także określenie zjawiska mediatyzacji w kontekście kampanii wyborczych. Kolejno praca traktuje o roli reklamy politycznej, jako narzędzia marketingu politycznego, ważnego w aspekcie budowania wizerunku. Kończąc rozważania podjęte w niniejszej pracy podjęto próbę analizy wizerunku medialnego polityków takich jak Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski, Donald Tusk i Lech Kaczyński.
This paper addresses the issues of political marketing and its direct impact on election campaigns. The idea fixee is an attempt to show the impact of the media, especially television, to create the image of politicians. Moreover, the work presents an analysis of the presidential election campaign of 1995 and 2005 years, with a particular focus on media image of politicians. As a starting point for discussion was undertaken accepted definition of the concept of political communication, political and election marketing , and to identify the phenomenon of mediation in the context of election campaigns. What is more, work deals with the role of political advertising as a tool of political marketing, which is important in terms of building the image. Concluding considerations presented in this paper attempts to analyze the media image of politicians such as Lech Walesa and Aleksander Kwasniewski, Donald Tusk and Lech Kaczynski.
dc.abstract.en | This paper addresses the issues of political marketing and its direct impact on election campaigns. The idea fixee is an attempt to show the impact of the media, especially television, to create the image of politicians. Moreover, the work presents an analysis of the presidential election campaign of 1995 and 2005 years, with a particular focus on media image of politicians. As a starting point for discussion was undertaken accepted definition of the concept of political communication, political and election marketing , and to identify the phenomenon of mediation in the context of election campaigns. What is more, work deals with the role of political advertising as a tool of political marketing, which is important in terms of building the image. Concluding considerations presented in this paper attempts to analyze the media image of politicians such as Lech Walesa and Aleksander Kwasniewski, Donald Tusk and Lech Kaczynski. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca porusza kwestie marketingu politycznego i jego bezpośredniego wpływu na kampanie wyborcze. Ideą fixee pracy jest próba ukazania wpływu mediów, a w szczególności telewizji, na kreowanie wizerunku polityków. Nadto praca zawiera analizę prezydenckiej kampanii wyborczej z 1995 oraz 2005 roku, ze szczególnym uwzględnieniem medialnego pojedynku kluczowych kandydatów ubiegających się o fotel prezydencki. Za punkt wyjścia do podjętych rozważań została przyjęta definicja pojęcia komunikowania politycznego, marketingu politycznego oraz wyborczego, a także określenie zjawiska mediatyzacji w kontekście kampanii wyborczych. Kolejno praca traktuje o roli reklamy politycznej, jako narzędzia marketingu politycznego, ważnego w aspekcie budowania wizerunku. Kończąc rozważania podjęte w niniejszej pracy podjęto próbę analizy wizerunku medialnego polityków takich jak Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski, Donald Tusk i Lech Kaczyński. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bujwid-Kurek, Ewa - 127476 | pl |
dc.contributor.author | Malinowska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Ślufińska, Monika - 132323 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bujwid-Kurek, Ewa - 127476 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:30:58Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:30:58Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | politologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76225-7650 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188889 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | political marketing, political advertising, election campaign, image media, political communication, public relations. | pl |
dc.subject.pl | marketing polityczny, reklama polityczna, kampania wyborcza, wizerunek medialny, komunikowanie polityczne, public relations. | pl |
dc.title | Kreowanie wizerunku polityków w mediach podczas wybranych prezydenckich kampanii wyborczych w III RP. | pl |
dc.title.alternative | Creating the image of politicians in media during the presidential election campaign selected in Poland. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |