Kreowanie wizerunku polityków w mediach podczas wybranych prezydenckich kampanii wyborczych w III RP.

master
dc.abstract.enThis paper addresses the issues of political marketing and its direct impact on election campaigns. The idea fixee is an attempt to show the impact of the media, especially television, to create the image of politicians. Moreover, the work presents an analysis of the presidential election campaign of 1995 and 2005 years, with a particular focus on media image of politicians. As a starting point for discussion was undertaken accepted definition of the concept of political communication, political and election marketing , and to identify the phenomenon of mediation in the context of election campaigns. What is more, work deals with the role of political advertising as a tool of political marketing, which is important in terms of building the image. Concluding considerations presented in this paper attempts to analyze the media image of politicians such as Lech Walesa and Aleksander Kwasniewski, Donald Tusk and Lech Kaczynski.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza kwestie marketingu politycznego i jego bezpośredniego wpływu na kampanie wyborcze. Ideą fixee pracy jest próba ukazania wpływu mediów, a w szczególności telewizji, na kreowanie wizerunku polityków. Nadto praca zawiera analizę prezydenckiej kampanii wyborczej z 1995 oraz 2005 roku, ze szczególnym uwzględnieniem medialnego pojedynku kluczowych kandydatów ubiegających się o fotel prezydencki. Za punkt wyjścia do podjętych rozważań została przyjęta definicja pojęcia komunikowania politycznego, marketingu politycznego oraz wyborczego, a także określenie zjawiska mediatyzacji w kontekście kampanii wyborczych. Kolejno praca traktuje o roli reklamy politycznej, jako narzędzia marketingu politycznego, ważnego w aspekcie budowania wizerunku. Kończąc rozważania podjęte w niniejszej pracy podjęto próbę analizy wizerunku medialnego polityków takich jak Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski, Donald Tusk i Lech Kaczyński.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBujwid-Kurek, Ewa - 127476 pl
dc.contributor.authorMalinowska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.contributor.reviewerBujwid-Kurek, Ewa - 127476 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:30:58Z
dc.date.available2020-07-24T17:30:58Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudypolitologiapl
dc.identifier.apddiploma-76225-7650pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188889
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical marketing, political advertising, election campaign, image media, political communication, public relations.pl
dc.subject.plmarketing polityczny, reklama polityczna, kampania wyborcza, wizerunek medialny, komunikowanie polityczne, public relations.pl
dc.titleKreowanie wizerunku polityków w mediach podczas wybranych prezydenckich kampanii wyborczych w III RP.pl
dc.title.alternativeCreating the image of politicians in media during the presidential election campaign selected in Poland.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper addresses the issues of political marketing and its direct impact on election campaigns. The idea fixee is an attempt to show the impact of the media, especially television, to create the image of politicians. Moreover, the work presents an analysis of the presidential election campaign of 1995 and 2005 years, with a particular focus on media image of politicians. As a starting point for discussion was undertaken accepted definition of the concept of political communication, political and election marketing , and to identify the phenomenon of mediation in the context of election campaigns. What is more, work deals with the role of political advertising as a tool of political marketing, which is important in terms of building the image. Concluding considerations presented in this paper attempts to analyze the media image of politicians such as Lech Walesa and Aleksander Kwasniewski, Donald Tusk and Lech Kaczynski.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca porusza kwestie marketingu politycznego i jego bezpośredniego wpływu na kampanie wyborcze. Ideą fixee pracy jest próba ukazania wpływu mediów, a w szczególności telewizji, na kreowanie wizerunku polityków. Nadto praca zawiera analizę prezydenckiej kampanii wyborczej z 1995 oraz 2005 roku, ze szczególnym uwzględnieniem medialnego pojedynku kluczowych kandydatów ubiegających się o fotel prezydencki. Za punkt wyjścia do podjętych rozważań została przyjęta definicja pojęcia komunikowania politycznego, marketingu politycznego oraz wyborczego, a także określenie zjawiska mediatyzacji w kontekście kampanii wyborczych. Kolejno praca traktuje o roli reklamy politycznej, jako narzędzia marketingu politycznego, ważnego w aspekcie budowania wizerunku. Kończąc rozważania podjęte w niniejszej pracy podjęto próbę analizy wizerunku medialnego polityków takich jak Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski, Donald Tusk i Lech Kaczyński.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bujwid-Kurek, Ewa - 127476
dc.contributor.authorpl
Malinowska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.contributor.reviewerpl
Bujwid-Kurek, Ewa - 127476
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:30:58Z
dc.date.available
2020-07-24T17:30:58Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
politologia
dc.identifier.apdpl
diploma-76225-7650
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188889
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political marketing, political advertising, election campaign, image media, political communication, public relations.
dc.subject.plpl
marketing polityczny, reklama polityczna, kampania wyborcza, wizerunek medialny, komunikowanie polityczne, public relations.
dc.titlepl
Kreowanie wizerunku polityków w mediach podczas wybranych prezydenckich kampanii wyborczych w III RP.
dc.title.alternativepl
Creating the image of politicians in media during the presidential election campaign selected in Poland.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Poznan
5
Krakow
4
Dublin
3
Wroclaw
3
Bydgoszcz
1
Jedlicze
1
Kleszczów
1
Lublin
1
Minsk
1

No access

No Thumbnail Available