Rola mediów w strategicznej komunikacji zewnętrznej państwa : szkic teoretyczny

2014
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T21:51:59Z
dc.abstract.enAccording to the Joseph S. Ney’s soft power concept, in the audiovisual era grows the significance of the non-material elements of a state’s power and the perception of the state in the international circles based on its image. Governments of numerous countries create specific promotional strategies within which different types of communication tools are applied, including the Public Relations tools with a special emphasis of the media relations and event marketing and also the Nation Branding and Public Diplomacy. The tasks of the government is then first of all to establish a relevant direction of proceedings and then to coordinate the activities of all of the entities which participate in the implementation of the country’s promotional strategy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accession2019-02-21pl
dc.date.accessioned2015-04-15T06:09:36Z
dc.date.available2015-04-15T06:09:36Z
dc.date.issued2014pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 290-292. W wersji papierowej czasopisma inne brzmienie tytułu: "Rola mediów w strategicznej komunikacji zewnętrznej państwa - szkic teoretyczny".pl
dc.description.number2 (218)pl
dc.description.physical273-292pl
dc.description.publication1pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume57pl
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.14.015.2336pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/5003
dc.identifier.weblinkhttp://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/2-(218)/art/3452/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enstrategic external communicationpl
dc.subject.enmedia diplomacypl
dc.subject.ennation brandingpl
dc.subject.enpublic diplomacypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleRola mediów w strategicznej komunikacji zewnętrznej państwa : szkic teoretycznypl
dc.title.alternativeSignificance of media in state’s strategic external communication : an outlinepl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.title.volumeMediatyzacje politykipl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T21:51:59Z
dc.abstract.enpl
According to the Joseph S. Ney’s soft power concept, in the audiovisual era grows the significance of the non-material elements of a state’s power and the perception of the state in the international circles based on its image. Governments of numerous countries create specific promotional strategies within which different types of communication tools are applied, including the Public Relations tools with a special emphasis of the media relations and event marketing and also the Nation Branding and Public Diplomacy. The tasks of the government is then first of all to establish a relevant direction of proceedings and then to coordinate the activities of all of the entities which participate in the implementation of the country’s promotional strategy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessionpl
2019-02-21
dc.date.accessioned
2015-04-15T06:09:36Z
dc.date.available
2015-04-15T06:09:36Z
dc.date.issuedpl
2014
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 290-292. W wersji papierowej czasopisma inne brzmienie tytułu: "Rola mediów w strategicznej komunikacji zewnętrznej państwa - szkic teoretyczny".
dc.description.numberpl
2 (218)
dc.description.physicalpl
273-292
dc.description.publicationpl
1
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
57
dc.identifier.doipl
10.4467/2299-6362PZ.14.015.2336
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/5003
dc.identifier.weblinkpl
http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2014/2-(218)/art/3452/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
strategic external communication
dc.subject.enpl
media diplomacy
dc.subject.enpl
nation branding
dc.subject.enpl
public diplomacy
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Rola mediów w strategicznej komunikacji zewnętrznej państwa : szkic teoretyczny
dc.title.alternativepl
Significance of media in state’s strategic external communication : an outline
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumepl
Mediatyzacje polityki
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
4
Katowice
3
Chandler
2
Koszalin
2
Opole
2
Wroclaw
2
Auckland
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Downloads
szymanska_rola_mediow_w_strategicznej_komunikacji_2014.odt
59
szymanska_rola_mediow_w_strategicznej_komunikacji_2014.pdf
53