Il linguaggio della pubblicità. Analisi di alcuni spot dei prodotti Kinder in base all’età dei loro destinatari

licenciate
dc.abstract.enThe subject of the work is advertising and its language. The first chapter presents the functions, objectives and impact of advertising itself. The second shows characteristic linguistic and rhetorical elements. The practical chapter focuses on the linguistic, rhetorical and thematic analysis of 20 commercials of Kinder products aimed at three target groups: children, parents and adults. The similarities and differences in the advertisement are shown according to the age of the consumers. Finally, the conclusions are presented. The work ends with the bibliography and the appendix.pl
dc.abstract.otherIl soggetto del lavoro è la pubblicità e il suo linguaggio. Il primo capitolo presenta le funzioni, gli obiettivi e l'impatto della pubblicità stessa. Il secondo mostra elementi linguistici e retorici caratteristici. Il capitolo pratico si concentra sull'analisi linguistica, retorica e tematica di 20 spot pubblicitari dei prodotti Kinder rivolti a tre gruppi dei destinatari: bambini, genitori e adulti. Vengono mostrate le somiglianze e le differenze nel messaggio pubblicitario a seconda dell'età dei consumatori. Infine, vengono presentate le conclusioni. Il lavoro si conclude con la bibliografia e l'appendice.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest reklama i jej język. Pierwszy rozdział prezentuje funkcje, cele oraz wpływ samej reklamy. Drugi ukazuje charakterystyczne elementy językowe i retoryczne. Rozdział praktyczny skupia się na analizie pod względem językowym, retorycznym oraz tematycznym 20 spotów reklamowych produktów marki Kinder skierowanych do trzech grup odbiorców: dzieci, rodziców i dorosłych. Wyróżnione zostają podobieństwa i różnice w przekazie reklamowym w zależności od wieku konsumentów. Następnie prezentowane są wnioski. Pracę zamyka bibliografia oraz aneks.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPaleta, Alicja - 145222 pl
dc.contributor.authorSekuła, Zuzanna - USOS243920 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerSosnowski, Roman - 132005 pl
dc.contributor.reviewerPaleta, Alicja - 145222 pl
dc.date.accessioned2024-12-16T00:24:03Z
dc.date.available2024-12-16T00:24:03Z
dc.date.submitted2021-07-08pl
dc.fieldofstudyfilologia włoskapl
dc.identifier.apddiploma-144298-243920pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/505358
dc.languageitapl
dc.subject.enadvertisement language of advertisement Kinder TV advertisement vocabulary syntax morphology rhetorical figures children adults parentspl
dc.subject.otherpubblicità lingua linguaggio della pubblicità Kinder pubblicità televisiva vocabolario sintassi morfologia figure retoriche bambini adulti genitoripl
dc.subject.plreklama język reklamy Kinder reklama telewizyjna słownictwo składnia morfologia figury retoryczne dzieci dorośli rodzicepl
dc.titleIl linguaggio della pubblicità. Analisi di alcuni spot dei prodotti Kinder in base all’età dei loro destinataripl
dc.title.alternativeJęzyk reklamy. Analiza wybranych spotów reklamowych produktów Kinder w zależności od wieku ich odbiorcówpl
dc.title.alternativeThe language of advertisement. The analysis of some advertising spots of Kinder’s products depending on recipients’ agepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the work is advertising and its language. The first chapter presents the functions, objectives and impact of advertising itself. The second shows characteristic linguistic and rhetorical elements. The practical chapter focuses on the linguistic, rhetorical and thematic analysis of 20 commercials of Kinder products aimed at three target groups: children, parents and adults. The similarities and differences in the advertisement are shown according to the age of the consumers. Finally, the conclusions are presented. The work ends with the bibliography and the appendix.
dc.abstract.otherpl
Il soggetto del lavoro è la pubblicità e il suo linguaggio. Il primo capitolo presenta le funzioni, gli obiettivi e l'impatto della pubblicità stessa. Il secondo mostra elementi linguistici e retorici caratteristici. Il capitolo pratico si concentra sull'analisi linguistica, retorica e tematica di 20 spot pubblicitari dei prodotti Kinder rivolti a tre gruppi dei destinatari: bambini, genitori e adulti. Vengono mostrate le somiglianze e le differenze nel messaggio pubblicitario a seconda dell'età dei consumatori. Infine, vengono presentate le conclusioni. Il lavoro si conclude con la bibliografia e l'appendice.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest reklama i jej język. Pierwszy rozdział prezentuje funkcje, cele oraz wpływ samej reklamy. Drugi ukazuje charakterystyczne elementy językowe i retoryczne. Rozdział praktyczny skupia się na analizie pod względem językowym, retorycznym oraz tematycznym 20 spotów reklamowych produktów marki Kinder skierowanych do trzech grup odbiorców: dzieci, rodziców i dorosłych. Wyróżnione zostają podobieństwa i różnice w przekazie reklamowym w zależności od wieku konsumentów. Następnie prezentowane są wnioski. Pracę zamyka bibliografia oraz aneks.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Paleta, Alicja - 145222
dc.contributor.authorpl
Sekuła, Zuzanna - USOS243920
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Sosnowski, Roman - 132005
dc.contributor.reviewerpl
Paleta, Alicja - 145222
dc.date.accessioned
2024-12-16T00:24:03Z
dc.date.available
2024-12-16T00:24:03Z
dc.date.submittedpl
2021-07-08
dc.fieldofstudypl
filologia włoska
dc.identifier.apdpl
diploma-144298-243920
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/505358
dc.languagepl
ita
dc.subject.enpl
advertisement language of advertisement Kinder TV advertisement vocabulary syntax morphology rhetorical figures children adults parents
dc.subject.otherpl
pubblicità lingua linguaggio della pubblicità Kinder pubblicità televisiva vocabolario sintassi morfologia figure retoriche bambini adulti genitori
dc.subject.plpl
reklama język reklamy Kinder reklama telewizyjna słownictwo składnia morfologia figury retoryczne dzieci dorośli rodzice
dc.titlepl
Il linguaggio della pubblicità. Analisi di alcuni spot dei prodotti Kinder in base all’età dei loro destinatari
dc.title.alternativepl
Język reklamy. Analiza wybranych spotów reklamowych produktów Kinder w zależności od wieku ich odbiorców
dc.title.alternativepl
The language of advertisement. The analysis of some advertising spots of Kinder’s products depending on recipients’ age
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Milan
5
Lodz
3
Krakow
2
Kwidzyn
2
Catania
1
Chorzów
1
Misterbianco
1
Ostróda
1
Rome
1

No access

No Thumbnail Available