Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Il linguaggio della pubblicità. Analisi di alcuni spot dei prodotti Kinder in base all’età dei loro destinatari
Język reklamy. Analiza wybranych spotów reklamowych produktów Kinder w zależności od wieku ich odbiorców
The language of advertisement. The analysis of some advertising spots of Kinder’s products depending on recipients’ age
reklama język reklamy Kinder reklama telewizyjna słownictwo składnia morfologia figury retoryczne dzieci dorośli rodzice
advertisement language of advertisement Kinder TV advertisement vocabulary syntax morphology rhetorical figures children adults parents
pubblicità lingua linguaggio della pubblicità Kinder pubblicità televisiva vocabolario sintassi morfologia figure retoriche bambini adulti genitori
Tematem pracy jest reklama i jej język. Pierwszy rozdział prezentuje funkcje, cele oraz wpływ samej reklamy. Drugi ukazuje charakterystyczne elementy językowe i retoryczne. Rozdział praktyczny skupia się na analizie pod względem językowym, retorycznym oraz tematycznym 20 spotów reklamowych produktów marki Kinder skierowanych do trzech grup odbiorców: dzieci, rodziców i dorosłych. Wyróżnione zostają podobieństwa i różnice w przekazie reklamowym w zależności od wieku konsumentów. Następnie prezentowane są wnioski. Pracę zamyka bibliografia oraz aneks.
The subject of the work is advertising and its language. The first chapter presents the functions, objectives and impact of advertising itself. The second shows characteristic linguistic and rhetorical elements. The practical chapter focuses on the linguistic, rhetorical and thematic analysis of 20 commercials of Kinder products aimed at three target groups: children, parents and adults. The similarities and differences in the advertisement are shown according to the age of the consumers. Finally, the conclusions are presented. The work ends with the bibliography and the appendix.
Il soggetto del lavoro è la pubblicità e il suo linguaggio. Il primo capitolo presenta le funzioni, gli obiettivi e l'impatto della pubblicità stessa. Il secondo mostra elementi linguistici e retorici caratteristici. Il capitolo pratico si concentra sull'analisi linguistica, retorica e tematica di 20 spot pubblicitari dei prodotti Kinder rivolti a tre gruppi dei destinatari: bambini, genitori e adulti. Vengono mostrate le somiglianze e le differenze nel messaggio pubblicitario a seconda dell'età dei consumatori. Infine, vengono presentate le conclusioni. Il lavoro si conclude con la bibliografia e l'appendice.
dc.abstract.en | The subject of the work is advertising and its language. The first chapter presents the functions, objectives and impact of advertising itself. The second shows characteristic linguistic and rhetorical elements. The practical chapter focuses on the linguistic, rhetorical and thematic analysis of 20 commercials of Kinder products aimed at three target groups: children, parents and adults. The similarities and differences in the advertisement are shown according to the age of the consumers. Finally, the conclusions are presented. The work ends with the bibliography and the appendix. | pl |
dc.abstract.other | Il soggetto del lavoro è la pubblicità e il suo linguaggio. Il primo capitolo presenta le funzioni, gli obiettivi e l'impatto della pubblicità stessa. Il secondo mostra elementi linguistici e retorici caratteristici. Il capitolo pratico si concentra sull'analisi linguistica, retorica e tematica di 20 spot pubblicitari dei prodotti Kinder rivolti a tre gruppi dei destinatari: bambini, genitori e adulti. Vengono mostrate le somiglianze e le differenze nel messaggio pubblicitario a seconda dell'età dei consumatori. Infine, vengono presentate le conclusioni. Il lavoro si conclude con la bibliografia e l'appendice. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy jest reklama i jej język. Pierwszy rozdział prezentuje funkcje, cele oraz wpływ samej reklamy. Drugi ukazuje charakterystyczne elementy językowe i retoryczne. Rozdział praktyczny skupia się na analizie pod względem językowym, retorycznym oraz tematycznym 20 spotów reklamowych produktów marki Kinder skierowanych do trzech grup odbiorców: dzieci, rodziców i dorosłych. Wyróżnione zostają podobieństwa i różnice w przekazie reklamowym w zależności od wieku konsumentów. Następnie prezentowane są wnioski. Pracę zamyka bibliografia oraz aneks. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Paleta, Alicja - 145222 | pl |
dc.contributor.author | Sekuła, Zuzanna - USOS243920 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sosnowski, Roman - 132005 | pl |
dc.contributor.reviewer | Paleta, Alicja - 145222 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T00:24:03Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T00:24:03Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia włoska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-144298-243920 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/505358 | |
dc.language | ita | pl |
dc.subject.en | advertisement language of advertisement Kinder TV advertisement vocabulary syntax morphology rhetorical figures children adults parents | pl |
dc.subject.other | pubblicità lingua linguaggio della pubblicità Kinder pubblicità televisiva vocabolario sintassi morfologia figure retoriche bambini adulti genitori | pl |
dc.subject.pl | reklama język reklamy Kinder reklama telewizyjna słownictwo składnia morfologia figury retoryczne dzieci dorośli rodzice | pl |
dc.title | Il linguaggio della pubblicità. Analisi di alcuni spot dei prodotti Kinder in base all’età dei loro destinatari | pl |
dc.title.alternative | Język reklamy. Analiza wybranych spotów reklamowych produktów Kinder w zależności od wieku ich odbiorców | pl |
dc.title.alternative | The language of advertisement. The analysis of some advertising spots of Kinder’s products depending on recipients’ age | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |