Aokigahara - analiza wizerunku japońskiego lasu samobójców w mediach

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the following thesis is to present an image of a well known Japanese “suicide forest” in modern media. Those were presented briefly with a special emphasis on one of the most developing medium which is the Internet. In my thesis I discussed the phenomenon of popular culture concentrating particularly on Japanese popculture. I analyzed the problem of suicides occurring within the Japanese society as well as statistics and data showing the most commonly chosen ways of ending ones life. The information mentioned above have become the base for the main theme of the thesis – the Aokigahara forest. I exemplified basic information concerning that forest. Those are: it's history, geographic localization and legends that surround it. In the final part of my thesis I analyzed the image of Aokigahara forest in modern popculture dividing it into the following: literature, manga and anime, films and tv programmes, music and Internet.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca dyplomowa ma na celu ukazanie wizerunku słynnego japońskiego „lasu samobójców” we współczesnych mediach. Pokrótce przedstawione zostało wykorzystanie tychże, ze szczególnym uwzględnieniem coraz prężniej rozwijającego się medium, jakim jest Internet. Omówiono fenomen kultury popularnej, głównie skupiając się na popkulturze japońskiej. Poddany analizie został problem samobójstw w społeczeństwie japońskim wraz ze statystykami oraz informacjami o najczęściej wybieranych sposobach odbierania sobie życia. Powyższe informacje stały się podwaliną dla głównego wątku pracy, czyli lasu Aokigahara. Przybliżono podstawowe informacje na jego temat, takie jak historia, położenie geograficzne oraz legendy, które przez lata narosły wokół tego miejsca. Na końcu przeanalizowane zostały przykłady wykorzystania wizerunku Aokigahary we współczesnej popkulturze z podziałem na pięć kategorii: literaturę, mangę i anime, filmy i telewizję, muzykę oraz Internet.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPuchalska, Joannapl
dc.contributor.authorSiudak, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerPuchalska, Joannapl
dc.contributor.reviewerDybała, Pawełpl
dc.date.accessioned2020-07-28T00:32:03Z
dc.date.available2020-07-28T00:32:03Z
dc.date.submitted2019-06-28pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-133286-180328pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235620
dc.languagepolpl
dc.subject.enAokigahara, Jukai, suicide forest, Japan, Japanese pop culture, suicide, suicides in Japanpl
dc.subject.plAokigahara, Jukai, las samobójców, Japonia, popkultura japońska, samobójstwo, samobójstwa w Japoniipl
dc.titleAokigahara - analiza wizerunku japońskiego lasu samobójców w mediachpl
dc.title.alternativeAokigahara - an analysis of the image of Japanese suicide forest in mass mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the following thesis is to present an image of a well known Japanese “suicide forest” in modern media. Those were presented briefly with a special emphasis on one of the most developing medium which is the Internet. In my thesis I discussed the phenomenon of popular culture concentrating particularly on Japanese popculture. I analyzed the problem of suicides occurring within the Japanese society as well as statistics and data showing the most commonly chosen ways of ending ones life. The information mentioned above have become the base for the main theme of the thesis – the Aokigahara forest. I exemplified basic information concerning that forest. Those are: it's history, geographic localization and legends that surround it. In the final part of my thesis I analyzed the image of Aokigahara forest in modern popculture dividing it into the following: literature, manga and anime, films and tv programmes, music and Internet.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca dyplomowa ma na celu ukazanie wizerunku słynnego japońskiego „lasu samobójców” we współczesnych mediach. Pokrótce przedstawione zostało wykorzystanie tychże, ze szczególnym uwzględnieniem coraz prężniej rozwijającego się medium, jakim jest Internet. Omówiono fenomen kultury popularnej, głównie skupiając się na popkulturze japońskiej. Poddany analizie został problem samobójstw w społeczeństwie japońskim wraz ze statystykami oraz informacjami o najczęściej wybieranych sposobach odbierania sobie życia. Powyższe informacje stały się podwaliną dla głównego wątku pracy, czyli lasu Aokigahara. Przybliżono podstawowe informacje na jego temat, takie jak historia, położenie geograficzne oraz legendy, które przez lata narosły wokół tego miejsca. Na końcu przeanalizowane zostały przykłady wykorzystania wizerunku Aokigahary we współczesnej popkulturze z podziałem na pięć kategorii: literaturę, mangę i anime, filmy i telewizję, muzykę oraz Internet.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Puchalska, Joanna
dc.contributor.authorpl
Siudak, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Puchalska, Joanna
dc.contributor.reviewerpl
Dybała, Paweł
dc.date.accessioned
2020-07-28T00:32:03Z
dc.date.available
2020-07-28T00:32:03Z
dc.date.submittedpl
2019-06-28
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-133286-180328
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/235620
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Aokigahara, Jukai, suicide forest, Japan, Japanese pop culture, suicide, suicides in Japan
dc.subject.plpl
Aokigahara, Jukai, las samobójców, Japonia, popkultura japońska, samobójstwo, samobójstwa w Japonii
dc.titlepl
Aokigahara - analiza wizerunku japońskiego lasu samobójców w mediach
dc.title.alternativepl
Aokigahara - an analysis of the image of Japanese suicide forest in mass media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
158
Views per month
Views per city
Warsaw
40
Krakow
22
Wroclaw
16
Gdansk
6
Valcourt
6
Lodz
5
Katowice
4
Szczecin
4
Urzedow
3
Bydgoszcz
2

No access

No Thumbnail Available