Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Pokolenie Y na rynku pracy - oczekiwania młodych ludzi wobec pracy i pracodawcy.
Generation Y on the job market – expectations towards work and employers.
Pokolenie Y, praca, pracodawca, rynek pracy, zasoby ludzkie
employer, eneration Y, job market, Human Resources, work
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej są oczekiwania pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy. Na wybór tematu zdecydowałam się ze względu na powszechnie panującą opinię o pokoleniu Y, jakoby było roszczeniowe, leniwe i mające wysokie wymagania, podczas gdy w swoim życiu i pracy zawodowej spotkałam się z zupełnie innymi postawami młodych ludzi. W swojej pracy chciałam zweryfikować te tezy przyglądając się młodym, rozmawiając z nimi i pozwalając im samym zabrać głos w sprawie.Na potrzeby pracy zaprojektowałam specjalne badania - pierwsze z nich to badanie ankietowe, które objęło swoim zasięgiem 129 młodych osób. Drugie to badanie fokusowe (zogniskowany wywiad grupowy), w którym wzięło udział 9 osób.W pierwszej części pracy poruszam kwestie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach ze szczególnym uwzględnieniem relacji i sposobów zarządzania młodymi ludźmi. Drugi rozdział pracy opisuje obecny rynek pracy w Polsce oraz charakteryzuję pokolenie Y, porównując je do poprzednich pokoleń. W trzecim rozdziale znajduje się opis badań i wyjaśnienie przyjętej metodyki badawczej. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań i wnioski z nich płynące.Jako zwieńczenie pracy podaję kilka propozycji, które mogą być zastosowane przez firmy w celu przyciągnięcia młodych ludzi i stworzenia pozytywnego wizerunku organizacji. Propozycje te wnikają z preferencji i oczekiwań młodych ludzi, które wskazali oni biorąc udział w badaniu.
The purpose of this study is to characterize Generation Y attitudes towards their employers and work expectations. In this view, I address the widespread opinion that Gen Y is allegedly demanding, lazy with high expectations while I encountered the opposite profile type amongst young people in my daily living and working environment. I wanted to accredit this thesis by giving them voice, talking to them and letting them speak up.The empirical part of this study I have designed is a survey that comprises a sample of 129 young people. The second sample – the focus group interview – consisted of 9 people.The first chapter of the present paper is to address the issue of Human Resources management in organizations by placing emphasis on the relations and ways to manage young people. The second chapter of this study is aimed at describing the current labor market in Poland, providing a description of the Generation Y and comparing them to the previous generations. The third chapter deals with the description of the research methodology on which the study is based. Finally, the fourth chapter is intended to present my findings and consequent conclusions I have reached. In addition, I have included some suggestions attached to this thesis that can be used by companies to attract young people and create a positive image of the workplace. These proposals are streamlined with the young people’s expectations and preferences who took part in the study.
dc.abstract.en | The purpose of this study is to characterize Generation Y attitudes towards their employers and work expectations. In this view, I address the widespread opinion that Gen Y is allegedly demanding, lazy with high expectations while I encountered the opposite profile type amongst young people in my daily living and working environment. I wanted to accredit this thesis by giving them voice, talking to them and letting them speak up.The empirical part of this study I have designed is a survey that comprises a sample of 129 young people. The second sample – the focus group interview – consisted of 9 people.The first chapter of the present paper is to address the issue of Human Resources management in organizations by placing emphasis on the relations and ways to manage young people. The second chapter of this study is aimed at describing the current labor market in Poland, providing a description of the Generation Y and comparing them to the previous generations. The third chapter deals with the description of the research methodology on which the study is based. Finally, the fourth chapter is intended to present my findings and consequent conclusions I have reached. In addition, I have included some suggestions attached to this thesis that can be used by companies to attract young people and create a positive image of the workplace. These proposals are streamlined with the young people’s expectations and preferences who took part in the study. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej są oczekiwania pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy. Na wybór tematu zdecydowałam się ze względu na powszechnie panującą opinię o pokoleniu Y, jakoby było roszczeniowe, leniwe i mające wysokie wymagania, podczas gdy w swoim życiu i pracy zawodowej spotkałam się z zupełnie innymi postawami młodych ludzi. W swojej pracy chciałam zweryfikować te tezy przyglądając się młodym, rozmawiając z nimi i pozwalając im samym zabrać głos w sprawie.Na potrzeby pracy zaprojektowałam specjalne badania - pierwsze z nich to badanie ankietowe, które objęło swoim zasięgiem 129 młodych osób. Drugie to badanie fokusowe (zogniskowany wywiad grupowy), w którym wzięło udział 9 osób.W pierwszej części pracy poruszam kwestie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach ze szczególnym uwzględnieniem relacji i sposobów zarządzania młodymi ludźmi. Drugi rozdział pracy opisuje obecny rynek pracy w Polsce oraz charakteryzuję pokolenie Y, porównując je do poprzednich pokoleń. W trzecim rozdziale znajduje się opis badań i wyjaśnienie przyjętej metodyki badawczej. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań i wnioski z nich płynące.Jako zwieńczenie pracy podaję kilka propozycji, które mogą być zastosowane przez firmy w celu przyciągnięcia młodych ludzi i stworzenia pozytywnego wizerunku organizacji. Propozycje te wnikają z preferencji i oczekiwań młodych ludzi, które wskazali oni biorąc udział w badaniu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.contributor.author | Pieczka, Aneta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T17:59:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T17:59:28Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-100870-182946 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207934 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employer, eneration Y, job market, Human Resources, work | pl |
dc.subject.pl | Pokolenie Y, praca, pracodawca, rynek pracy, zasoby ludzkie | pl |
dc.title | Pokolenie Y na rynku pracy - oczekiwania młodych ludzi wobec pracy i pracodawcy. | pl |
dc.title.alternative | Generation Y on the job market – expectations towards work and employers. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |