Charakterystyka reklamy i sponsoringu

master
dc.abstract.enIn the first chapter, with a view to introducing the topic, I briefly describe the principles underlying the marketing as this is the branch of Science that embraces the main ideas and concepts connected with the advertising and sponsorship matters.Next, I give a rough historical sketch of the problem and finally I concentrate on general principles beyond the law concerning the advertising and sponsorship. These principles differentiate the advertising and the sponsorship from other promotional techniques. The last part of the chapter depicts a wide variety of definitions of conceptual vocabulary items used in my work.The second chapter describes different types of the advertising and the sponsorship. It focuses on their legal features. It raises the legislative problems connected with the key questions I try to analyze in my work. The chapter makes reference to the statutes that regulate the advertising and sponsorship issue. Special emphasis has been put on elaborating the most popular types of both the advertising and the sponsorship. The chapter gives a clear idea of how they function in and out of the media.In the third chapter I concentrate on the issue of the advertising activities which are stricktly prohibited by the Polish legal system. It particularly relates to the rules included in The Suppression of Unfair Competition Act. The chapter is based on a wide range of all the laws which rigorously control the advertisement of the products that, due to their character, need specific rules and regulations. In the last paragraphe it is also possible to find information about the sponsorship of the products mentioned above.The closing chapter’s aim is to approach the matter of some legal regulations concerning different methods of the sponsorship in the sporting area. The chapter explains how some sports acticities are being sponsored by the shareholder company of the State Treasury.pl
dc.abstract.plNiniejsza pracy dotyczy pojęć reklamy i sponsoringu. Skupia się w głównej mierze na jej aspektach prawnych. Porusza jednak także pewne pozaprawne cechy, które w moim odczuciu pozwalają na jej pełniejsze zrozumienie. Całość pracy składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym w ramach wprowadzenia do tematu przedstawia pokrótce główne założenia marketingu gdyż to właśnie ta dziedzina nauki zawiera przedmiotowe pojęcia. W dalszej części opisuje rys historyczny oraz ogólne pozaprawne założenia reklamy i sponsoringu, które pozwalają odróżnić je spośród innych form promocji. Ostatni podrozdział przedstawia szeroką gamę definicji omawianych pojęć.Rozdział drugi opisuje rodzaje reklamy oraz sponsoringu skupiając się już przede wszystkim na ich właściwościach prawnych. Porusza problemy ustawodawstwa dotyczącego przedmiotowych zagadnień odnosząc się do szeregu ustaw, które je normują. Zwraca w szczególności uwagę na najpopularniejsze rodzaje zarówno reklamy jak i sponsoringu. Daje pełen obraz problematyki związanej z reklamą i sponsoringiem w zarówno szeroko rozumianych mediach jak i po za nimi.Rozdział trzeci poświęcony został na opisanie problematyki reklamy zakazanej w świetle ustawodawstwa polskiego. Oparta się on przede wszystkim na regulacjach zawartych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz szeregu ustaw regulujących szczegółowo problematykę reklamy produktów, które ze względu na swój charakter wymagają specyficznych unormowań prawnych. Ostatni podrozdział zawiera informację na temat przepisów dotyczących sponsoringu tychże produktów.Rozdział ostatni odnosi się do ciekawej problematyki regulacji wybranych tematów sponsoringu w działalności sportowej. Zwraca uwagę na charakter sponsorowania sportu przez Spółki Skarbu Państwa oraz ich prawne regulacje.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWalaszek-Pyzioł, Anna - 132513 pl
dc.contributor.authorNenko, Kamilpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerDługosz, Tomasz - 127731 pl
dc.contributor.reviewerWalaszek-Pyzioł, Anna - 132513 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:41:06Z
dc.date.available2020-07-24T11:41:06Z
dc.date.submitted2012-10-11pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-70320-81559pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183444
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising, sponsorship, law, media, prohibited advertisingpl
dc.subject.plreklama, sponsoring, prawo, media, reklama zakazanapl
dc.titleCharakterystyka reklamy i sponsoringupl
dc.title.alternativeTypical features of the advertisitg and the sponsorshippl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the first chapter, with a view to introducing the topic, I briefly describe the principles underlying the marketing as this is the branch of Science that embraces the main ideas and concepts connected with the advertising and sponsorship matters.Next, I give a rough historical sketch of the problem and finally I concentrate on general principles beyond the law concerning the advertising and sponsorship. These principles differentiate the advertising and the sponsorship from other promotional techniques. The last part of the chapter depicts a wide variety of definitions of conceptual vocabulary items used in my work.The second chapter describes different types of the advertising and the sponsorship. It focuses on their legal features. It raises the legislative problems connected with the key questions I try to analyze in my work. The chapter makes reference to the statutes that regulate the advertising and sponsorship issue. Special emphasis has been put on elaborating the most popular types of both the advertising and the sponsorship. The chapter gives a clear idea of how they function in and out of the media.In the third chapter I concentrate on the issue of the advertising activities which are stricktly prohibited by the Polish legal system. It particularly relates to the rules included in The Suppression of Unfair Competition Act. The chapter is based on a wide range of all the laws which rigorously control the advertisement of the products that, due to their character, need specific rules and regulations. In the last paragraphe it is also possible to find information about the sponsorship of the products mentioned above.The closing chapter’s aim is to approach the matter of some legal regulations concerning different methods of the sponsorship in the sporting area. The chapter explains how some sports acticities are being sponsored by the shareholder company of the State Treasury.
dc.abstract.plpl
Niniejsza pracy dotyczy pojęć reklamy i sponsoringu. Skupia się w głównej mierze na jej aspektach prawnych. Porusza jednak także pewne pozaprawne cechy, które w moim odczuciu pozwalają na jej pełniejsze zrozumienie. Całość pracy składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym w ramach wprowadzenia do tematu przedstawia pokrótce główne założenia marketingu gdyż to właśnie ta dziedzina nauki zawiera przedmiotowe pojęcia. W dalszej części opisuje rys historyczny oraz ogólne pozaprawne założenia reklamy i sponsoringu, które pozwalają odróżnić je spośród innych form promocji. Ostatni podrozdział przedstawia szeroką gamę definicji omawianych pojęć.Rozdział drugi opisuje rodzaje reklamy oraz sponsoringu skupiając się już przede wszystkim na ich właściwościach prawnych. Porusza problemy ustawodawstwa dotyczącego przedmiotowych zagadnień odnosząc się do szeregu ustaw, które je normują. Zwraca w szczególności uwagę na najpopularniejsze rodzaje zarówno reklamy jak i sponsoringu. Daje pełen obraz problematyki związanej z reklamą i sponsoringiem w zarówno szeroko rozumianych mediach jak i po za nimi.Rozdział trzeci poświęcony został na opisanie problematyki reklamy zakazanej w świetle ustawodawstwa polskiego. Oparta się on przede wszystkim na regulacjach zawartych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz szeregu ustaw regulujących szczegółowo problematykę reklamy produktów, które ze względu na swój charakter wymagają specyficznych unormowań prawnych. Ostatni podrozdział zawiera informację na temat przepisów dotyczących sponsoringu tychże produktów.Rozdział ostatni odnosi się do ciekawej problematyki regulacji wybranych tematów sponsoringu w działalności sportowej. Zwraca uwagę na charakter sponsorowania sportu przez Spółki Skarbu Państwa oraz ich prawne regulacje.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513
dc.contributor.authorpl
Nenko, Kamil
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Długosz, Tomasz - 127731
dc.contributor.reviewerpl
Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:41:06Z
dc.date.available
2020-07-24T11:41:06Z
dc.date.submittedpl
2012-10-11
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-70320-81559
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183444
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising, sponsorship, law, media, prohibited advertising
dc.subject.plpl
reklama, sponsoring, prawo, media, reklama zakazana
dc.titlepl
Charakterystyka reklamy i sponsoringu
dc.title.alternativepl
Typical features of the advertisitg and the sponsorship
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available