Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii z perspektywy User Experience
Usability analysis of websites of Polish jewellery brands from User Experience perspective
badanie użyteczności, polskie marki biżuterii, strony internetowe, user experience, użyteczność
polish jewellery brands, usability, usability testing, user experience, websites
Niniejsza praca poświęcona została analizie użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii w perspektywy user experience. Badaniu poddano jedne z największych marek na polskim rynku: Apart, W. Kruk i YES. Każda z badanych stron poddana została testom użyteczności z udziałem użytkowników. Wykorzystano także technikę wywiadu. Zarówno testy funkcjonalne jak i wywiady oparte zostały na przeprowadzonym wcześniej badaniu ankietowym. W pracy opisane zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące user experience, zdefiniowano podstawowe terminy z tego zakresu oraz scharakteryzowano wybrane metody badawcze. Przeprowadzone badanie pozwoliło na ustalenie najistotniejszych elementów i funkcjonalności na stronach internetowych, wskazanie jakie czynniki mają wpływ na rezygnację z zakupów internetowych oraz określenie jak użytkownicy reagują na niedogodności i przeszkody. Wyniki badań wskazują na właściwy poziom zaprojektowania badanych stron, jednak zidentyfikowane zostały również elementy wymagające poprawy, dla których sformułowano rekomendacje.
This paper was devoted to the analysis of the usability of the websites of Polish jewellery brands from the user experience perspective. Some of the biggest brands on the Polish market were examined: Apart, W. Kruk and YES. Each of the studied websites was subjected to usability tests with the participation of users. The interview technique was also used. Both functional tests and interviews were based on the previously conducted questionnaire study. The paper describes the most important issues concerning user experience, defines basic terms in this field and characterises the selected research methods. The study made it possible to determine the most important elements and functionalities on websites, to indicate which factors influence the resignation from online shopping and to determine how users react to inconveniences and obstacles. The results of the research indicate an appropriate level of design of the researched websites, however, elements requiring improvement were also identified, for which recommendations were formulated.
dc.abstract.en | This paper was devoted to the analysis of the usability of the websites of Polish jewellery brands from the user experience perspective. Some of the biggest brands on the Polish market were examined: Apart, W. Kruk and YES. Each of the studied websites was subjected to usability tests with the participation of users. The interview technique was also used. Both functional tests and interviews were based on the previously conducted questionnaire study. The paper describes the most important issues concerning user experience, defines basic terms in this field and characterises the selected research methods. The study made it possible to determine the most important elements and functionalities on websites, to indicate which factors influence the resignation from online shopping and to determine how users react to inconveniences and obstacles. The results of the research indicate an appropriate level of design of the researched websites, however, elements requiring improvement were also identified, for which recommendations were formulated. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca poświęcona została analizie użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii w perspektywy user experience. Badaniu poddano jedne z największych marek na polskim rynku: Apart, W. Kruk i YES. Każda z badanych stron poddana została testom użyteczności z udziałem użytkowników. Wykorzystano także technikę wywiadu. Zarówno testy funkcjonalne jak i wywiady oparte zostały na przeprowadzonym wcześniej badaniu ankietowym. W pracy opisane zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące user experience, zdefiniowano podstawowe terminy z tego zakresu oraz scharakteryzowano wybrane metody badawcze. Przeprowadzone badanie pozwoliło na ustalenie najistotniejszych elementów i funkcjonalności na stronach internetowych, wskazanie jakie czynniki mają wpływ na rezygnację z zakupów internetowych oraz określenie jak użytkownicy reagują na niedogodności i przeszkody. Wyniki badań wskazują na właściwy poziom zaprojektowania badanych stron, jednak zidentyfikowane zostały również elementy wymagające poprawy, dla których sformułowano rekomendacje. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.contributor.author | Bochenek, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sapa, Remigiusz - 131798 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-27T21:35:32Z | |
dc.date.available | 2022-06-27T21:35:32Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156870-273784 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293441 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | polish jewellery brands, usability, usability testing, user experience, websites | pl |
dc.subject.pl | badanie użyteczności, polskie marki biżuterii, strony internetowe, user experience, użyteczność | pl |
dc.title | Analiza użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii z perspektywy User Experience | pl |
dc.title.alternative | Usability analysis of websites of Polish jewellery brands from User Experience perspective | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |