Analiza użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii z perspektywy User Experience

licenciate
dc.abstract.enThis paper was devoted to the analysis of the usability of the websites of Polish jewellery brands from the user experience perspective. Some of the biggest brands on the Polish market were examined: Apart, W. Kruk and YES. Each of the studied websites was subjected to usability tests with the participation of users. The interview technique was also used. Both functional tests and interviews were based on the previously conducted questionnaire study. The paper describes the most important issues concerning user experience, defines basic terms in this field and characterises the selected research methods. The study made it possible to determine the most important elements and functionalities on websites, to indicate which factors influence the resignation from online shopping and to determine how users react to inconveniences and obstacles. The results of the research indicate an appropriate level of design of the researched websites, however, elements requiring improvement were also identified, for which recommendations were formulated.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona została analizie użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii w perspektywy user experience. Badaniu poddano jedne z największych marek na polskim rynku: Apart, W. Kruk i YES. Każda z badanych stron poddana została testom użyteczności z udziałem użytkowników. Wykorzystano także technikę wywiadu. Zarówno testy funkcjonalne jak i wywiady oparte zostały na przeprowadzonym wcześniej badaniu ankietowym. W pracy opisane zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące user experience, zdefiniowano podstawowe terminy z tego zakresu oraz scharakteryzowano wybrane metody badawcze. Przeprowadzone badanie pozwoliło na ustalenie najistotniejszych elementów i funkcjonalności na stronach internetowych, wskazanie jakie czynniki mają wpływ na rezygnację z zakupów internetowych oraz określenie jak użytkownicy reagują na niedogodności i przeszkody. Wyniki badań wskazują na właściwy poziom zaprojektowania badanych stron, jednak zidentyfikowane zostały również elementy wymagające poprawy, dla których sformułowano rekomendacje.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLechowski, Piotr - 129884 pl
dc.contributor.authorBochenek, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSapa, Remigiusz - 131798 pl
dc.contributor.reviewerLechowski, Piotr - 129884 pl
dc.date.accessioned2022-06-27T21:35:32Z
dc.date.available2022-06-27T21:35:32Z
dc.date.submitted2022-06-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-156870-273784pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293441
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolish jewellery brands, usability, usability testing, user experience, websitespl
dc.subject.plbadanie użyteczności, polskie marki biżuterii, strony internetowe, user experience, użytecznośćpl
dc.titleAnaliza użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii z perspektywy User Experiencepl
dc.title.alternativeUsability analysis of websites of Polish jewellery brands from User Experience perspectivepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper was devoted to the analysis of the usability of the websites of Polish jewellery brands from the user experience perspective. Some of the biggest brands on the Polish market were examined: Apart, W. Kruk and YES. Each of the studied websites was subjected to usability tests with the participation of users. The interview technique was also used. Both functional tests and interviews were based on the previously conducted questionnaire study. The paper describes the most important issues concerning user experience, defines basic terms in this field and characterises the selected research methods. The study made it possible to determine the most important elements and functionalities on websites, to indicate which factors influence the resignation from online shopping and to determine how users react to inconveniences and obstacles. The results of the research indicate an appropriate level of design of the researched websites, however, elements requiring improvement were also identified, for which recommendations were formulated.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca poświęcona została analizie użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii w perspektywy user experience. Badaniu poddano jedne z największych marek na polskim rynku: Apart, W. Kruk i YES. Każda z badanych stron poddana została testom użyteczności z udziałem użytkowników. Wykorzystano także technikę wywiadu. Zarówno testy funkcjonalne jak i wywiady oparte zostały na przeprowadzonym wcześniej badaniu ankietowym. W pracy opisane zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące user experience, zdefiniowano podstawowe terminy z tego zakresu oraz scharakteryzowano wybrane metody badawcze. Przeprowadzone badanie pozwoliło na ustalenie najistotniejszych elementów i funkcjonalności na stronach internetowych, wskazanie jakie czynniki mają wpływ na rezygnację z zakupów internetowych oraz określenie jak użytkownicy reagują na niedogodności i przeszkody. Wyniki badań wskazują na właściwy poziom zaprojektowania badanych stron, jednak zidentyfikowane zostały również elementy wymagające poprawy, dla których sformułowano rekomendacje.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lechowski, Piotr - 129884
dc.contributor.authorpl
Bochenek, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sapa, Remigiusz - 131798
dc.contributor.reviewerpl
Lechowski, Piotr - 129884
dc.date.accessioned
2022-06-27T21:35:32Z
dc.date.available
2022-06-27T21:35:32Z
dc.date.submittedpl
2022-06-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-156870-273784
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293441
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
polish jewellery brands, usability, usability testing, user experience, websites
dc.subject.plpl
badanie użyteczności, polskie marki biżuterii, strony internetowe, user experience, użyteczność
dc.titlepl
Analiza użyteczności stron internetowych polskich marek biżuterii z perspektywy User Experience
dc.title.alternativepl
Usability analysis of websites of Polish jewellery brands from User Experience perspective
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Krakow
7
Katowice
1
Kiekrz
1
Leszno
1
Lozza
1
Poznan
1
Rybnik
1
Ryki
1
Świdnik
1

No access

No Thumbnail Available