Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie Hostelu „Momotown” w Krakowie
Building a competitive advantage on the example "Momotown" Hostel in Krakow
HOSTEL-KONKURENCJA-PRZEWAGA KONKURENCYJNA-STRATEGIA
COMPETITION-COMPETITIVE ADVANTAGE- HOSTEL-STRATEGY
Celem pracy jest analiza przesłanek tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie Hostelu Momotown w Krakowie. Przedstawiono kluczowe czynniki sukcesu firmy w odniesieniu do analizy SWOT, instrumenty umacniające pozycję na rynku, wymiary konkurencyjności, modele zarządzania, a także strategie rozwoju firm. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, każda firma musi przyjąć pewną strategię konkurowania. Literatura przedmiotu prezentuje różne podziały strategii konkurencji, jednakże najważniejsze jest to, aby projektować strategię w taki sposób, aby w jak największym stopniu wykorzystywać unikalne cechy firmy. W dobie panującej konkurencji na rynku turystycznym, niezwykle ważnym aspektem jest ciągła kontrola panujących trendów oraz dostosowanie oferty firmy do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Tylko wtedy, firma może budować swoją przewagę konkurencyjną. Konkurencyjność stanowi przedmiot zainteresowania różnych dziedzin nauki, w tym nauk organizacji i zarządzania. Znajomość mechanizmu konkurencyjności usprawnia sposób zarządzania organizacją podnosząc jej efektywność i skuteczność funkcjonowania.
Aim of this study is to analyze the conditions for the creation of competitive advantage on the example Momotown hostel in Crakow. Presents the key success factors for a SWOT analysis instruments to strengthen market position and dimensions of competitiveness, governance models, as well as business development strategies.To gain a competitive advantage, each company must adopt a strategy to compete. Literature presents various divisions of competition policy, but the most important thing is to design a strategy in such a way that as much as possible to use the unique features of company. In the era of competition prevailing in the tourism market, an important aspect is the continuous monitoring of the trends and adapting the company's offer to the needs and expectations of consumers. Only then, the company can build its competitive advantage. Competitiveness is of interest in various fields of science, including the science of organization and management. Knowledge of competitive mechanism improves the management of the organization raising the efficiency and effectiveness of operations.
dc.abstract.en | Aim of this study is to analyze the conditions for the creation of competitive advantage on the example Momotown hostel in Crakow. Presents the key success factors for a SWOT analysis instruments to strengthen market position and dimensions of competitiveness, governance models, as well as business development strategies.To gain a competitive advantage, each company must adopt a strategy to compete. Literature presents various divisions of competition policy, but the most important thing is to design a strategy in such a way that as much as possible to use the unique features of company. In the era of competition prevailing in the tourism market, an important aspect is the continuous monitoring of the trends and adapting the company's offer to the needs and expectations of consumers. Only then, the company can build its competitive advantage. Competitiveness is of interest in various fields of science, including the science of organization and management. Knowledge of competitive mechanism improves the management of the organization raising the efficiency and effectiveness of operations. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza przesłanek tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie Hostelu Momotown w Krakowie. Przedstawiono kluczowe czynniki sukcesu firmy w odniesieniu do analizy SWOT, instrumenty umacniające pozycję na rynku, wymiary konkurencyjności, modele zarządzania, a także strategie rozwoju firm. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, każda firma musi przyjąć pewną strategię konkurowania. Literatura przedmiotu prezentuje różne podziały strategii konkurencji, jednakże najważniejsze jest to, aby projektować strategię w taki sposób, aby w jak największym stopniu wykorzystywać unikalne cechy firmy. W dobie panującej konkurencji na rynku turystycznym, niezwykle ważnym aspektem jest ciągła kontrola panujących trendów oraz dostosowanie oferty firmy do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Tylko wtedy, firma może budować swoją przewagę konkurencyjną. Konkurencyjność stanowi przedmiot zainteresowania różnych dziedzin nauki, w tym nauk organizacji i zarządzania. Znajomość mechanizmu konkurencyjności usprawnia sposób zarządzania organizacją podnosząc jej efektywność i skuteczność funkcjonowania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.author | Wielgus, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sroślak, Grzegorz - 173757 | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T19:39:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T19:39:34Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-78466-98215 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190894 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | COMPETITION-COMPETITIVE ADVANTAGE- HOSTEL-STRATEGY | pl |
dc.subject.pl | HOSTEL-KONKURENCJA-PRZEWAGA KONKURENCYJNA-STRATEGIA | pl |
dc.title | Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie Hostelu „Momotown” w Krakowie | pl |
dc.title.alternative | Building a competitive advantage on the example "Momotown" Hostel in Krakow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |