Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie Hostelu „Momotown” w Krakowie

master
dc.abstract.enAim of this study is to analyze the conditions for the creation of competitive advantage on the example Momotown hostel in Crakow. Presents the key success factors for a SWOT analysis instruments to strengthen market position and dimensions of competitiveness, governance models, as well as business development strategies.To gain a competitive advantage, each company must adopt a strategy to compete. Literature presents various divisions of competition policy, but the most important thing is to design a strategy in such a way that as much as possible to use the unique features of company. In the era of competition prevailing in the tourism market, an important aspect is the continuous monitoring of the trends and adapting the company's offer to the needs and expectations of consumers. Only then, the company can build its competitive advantage. Competitiveness is of interest in various fields of science, including the science of organization and management. Knowledge of competitive mechanism improves the management of the organization raising the efficiency and effectiveness of operations.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza przesłanek tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie Hostelu Momotown w Krakowie. Przedstawiono kluczowe czynniki sukcesu firmy w odniesieniu do analizy SWOT, instrumenty umacniające pozycję na rynku, wymiary konkurencyjności, modele zarządzania, a także strategie rozwoju firm. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, każda firma musi przyjąć pewną strategię konkurowania. Literatura przedmiotu prezentuje różne podziały strategii konkurencji, jednakże najważniejsze jest to, aby projektować strategię w taki sposób, aby w jak największym stopniu wykorzystywać unikalne cechy firmy. W dobie panującej konkurencji na rynku turystycznym, niezwykle ważnym aspektem jest ciągła kontrola panujących trendów oraz dostosowanie oferty firmy do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Tylko wtedy, firma może budować swoją przewagę konkurencyjną. Konkurencyjność stanowi przedmiot zainteresowania różnych dziedzin nauki, w tym nauk organizacji i zarządzania. Znajomość mechanizmu konkurencyjności usprawnia sposób zarządzania organizacją podnosząc jej efektywność i skuteczność funkcjonowania.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorWielgus, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T19:39:34Z
dc.date.available2020-07-24T19:39:34Z
dc.date.submitted2013-10-09pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-78466-98215pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190894
dc.languagepolpl
dc.subject.enCOMPETITION-COMPETITIVE ADVANTAGE- HOSTEL-STRATEGYpl
dc.subject.plHOSTEL-KONKURENCJA-PRZEWAGA KONKURENCYJNA-STRATEGIApl
dc.titleBudowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie Hostelu „Momotown” w Krakowiepl
dc.title.alternativeBuilding a competitive advantage on the example "Momotown" Hostel in Krakowpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of this study is to analyze the conditions for the creation of competitive advantage on the example Momotown hostel in Crakow. Presents the key success factors for a SWOT analysis instruments to strengthen market position and dimensions of competitiveness, governance models, as well as business development strategies.To gain a competitive advantage, each company must adopt a strategy to compete. Literature presents various divisions of competition policy, but the most important thing is to design a strategy in such a way that as much as possible to use the unique features of company. In the era of competition prevailing in the tourism market, an important aspect is the continuous monitoring of the trends and adapting the company's offer to the needs and expectations of consumers. Only then, the company can build its competitive advantage. Competitiveness is of interest in various fields of science, including the science of organization and management. Knowledge of competitive mechanism improves the management of the organization raising the efficiency and effectiveness of operations.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza przesłanek tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na przykładzie Hostelu Momotown w Krakowie. Przedstawiono kluczowe czynniki sukcesu firmy w odniesieniu do analizy SWOT, instrumenty umacniające pozycję na rynku, wymiary konkurencyjności, modele zarządzania, a także strategie rozwoju firm. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, każda firma musi przyjąć pewną strategię konkurowania. Literatura przedmiotu prezentuje różne podziały strategii konkurencji, jednakże najważniejsze jest to, aby projektować strategię w taki sposób, aby w jak największym stopniu wykorzystywać unikalne cechy firmy. W dobie panującej konkurencji na rynku turystycznym, niezwykle ważnym aspektem jest ciągła kontrola panujących trendów oraz dostosowanie oferty firmy do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Tylko wtedy, firma może budować swoją przewagę konkurencyjną. Konkurencyjność stanowi przedmiot zainteresowania różnych dziedzin nauki, w tym nauk organizacji i zarządzania. Znajomość mechanizmu konkurencyjności usprawnia sposób zarządzania organizacją podnosząc jej efektywność i skuteczność funkcjonowania.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Wielgus, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2020-07-24T19:39:34Z
dc.date.available
2020-07-24T19:39:34Z
dc.date.submittedpl
2013-10-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-78466-98215
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190894
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
COMPETITION-COMPETITIVE ADVANTAGE- HOSTEL-STRATEGY
dc.subject.plpl
HOSTEL-KONKURENCJA-PRZEWAGA KONKURENCYJNA-STRATEGIA
dc.titlepl
Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie Hostelu „Momotown” w Krakowie
dc.title.alternativepl
Building a competitive advantage on the example "Momotown" Hostel in Krakow
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdansk
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available