Ambush marketing podczas euro 2012 oraz igrzysk olimpijskich Londyn 2012

master
dc.abstract.enAmbush marketing is a relatively new term for a lot of people in Poland. It gained a greater meaning and became more recognizable during one of the biggest sports event in the world – UEFA Euro 2012 in Poland and Ukraine. In the world it is known since 70’s and 80’s in XX century. Master Thesis will describe the term ambush marketing as dynamically growing marketing tool, which purpose is to catch the attention for brand and become correlated with the huge event that brand is not an official sponsor of. The author set an objective to confront ambush marketing actions during two biggest sports events in 2012 – the European Football Championships and the Olympic Games with law regulations and to prove that marketers can use this tool without unambiguously breaking the law.pl
dc.abstract.plAmbush marketing to w Polsce stosunkowo nowe pojęcie. Wiele osób poznane poznało je dopiero przy okazji jednej z największych imprez sportowych na świecie - UEFA Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Na świecie jest ono znane już od lat 70-80 XX wieku. Praca przybliży pojęcie ambush marketingu, jako bardzo prężnie rozwijającego się narzędzia marketingowego, które ma na celu przyciągnięcie uwagi i skojarzenie wybranej marki z wielkim wydarzeniem, którego to marka nie jest oficjalnym sponsorem. Autor za cel pracy postawił sobie skonfrontowanie działań ambush marketingowych podczas dwóch największych imprez sportowych w 2012 roku – Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich z regulacjami prawnymi i udowodnienie, że marketingowcy mogą używać tego narzędzia nie łamiąc jednoznacznie prawa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTargosz, Radosław - 200568 pl
dc.contributor.authorStępniewski, Krzysztofpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerTargosz, Radosław - 200568 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T06:32:16Z
dc.date.available2020-07-25T06:32:16Z
dc.date.submitted2014-11-05pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-92946-150305pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200976
dc.languagepolpl
dc.subject.enAMBUSH MARKETING\nSPONSORSHIP\nUEFA EURO 2012\nLONDON 2012 OLYMPIC GAMESpl
dc.subject.plAMBUSH MARKETINGSPONSORINGUEFA EURO 2012 IGRZYSKA OLIMPIJSKIE LONDYN 2012pl
dc.titleAmbush marketing podczas euro 2012 oraz igrzysk olimpijskich Londyn 2012pl
dc.title.alternativeAmbush marketing during UEFA Euro 2012 and London 2012 Olympic Gamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Ambush marketing is a relatively new term for a lot of people in Poland. It gained a greater meaning and became more recognizable during one of the biggest sports event in the world – UEFA Euro 2012 in Poland and Ukraine. In the world it is known since 70’s and 80’s in XX century. Master Thesis will describe the term ambush marketing as dynamically growing marketing tool, which purpose is to catch the attention for brand and become correlated with the huge event that brand is not an official sponsor of. The author set an objective to confront ambush marketing actions during two biggest sports events in 2012 – the European Football Championships and the Olympic Games with law regulations and to prove that marketers can use this tool without unambiguously breaking the law.
dc.abstract.plpl
Ambush marketing to w Polsce stosunkowo nowe pojęcie. Wiele osób poznane poznało je dopiero przy okazji jednej z największych imprez sportowych na świecie - UEFA Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Na świecie jest ono znane już od lat 70-80 XX wieku. Praca przybliży pojęcie ambush marketingu, jako bardzo prężnie rozwijającego się narzędzia marketingowego, które ma na celu przyciągnięcie uwagi i skojarzenie wybranej marki z wielkim wydarzeniem, którego to marka nie jest oficjalnym sponsorem. Autor za cel pracy postawił sobie skonfrontowanie działań ambush marketingowych podczas dwóch największych imprez sportowych w 2012 roku – Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich z regulacjami prawnymi i udowodnienie, że marketingowcy mogą używać tego narzędzia nie łamiąc jednoznacznie prawa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Targosz, Radosław - 200568
dc.contributor.authorpl
Stępniewski, Krzysztof
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Targosz, Radosław - 200568
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-25T06:32:16Z
dc.date.available
2020-07-25T06:32:16Z
dc.date.submittedpl
2014-11-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-92946-150305
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200976
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
AMBUSH MARKETING\nSPONSORSHIP\nUEFA EURO 2012\nLONDON 2012 OLYMPIC GAMES
dc.subject.plpl
AMBUSH MARKETINGSPONSORINGUEFA EURO 2012 IGRZYSKA OLIMPIJSKIE LONDYN 2012
dc.titlepl
Ambush marketing podczas euro 2012 oraz igrzysk olimpijskich Londyn 2012
dc.title.alternativepl
Ambush marketing during UEFA Euro 2012 and London 2012 Olympic Games
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
46
Views per month
Views per city
Warsaw
27
Dublin
2
Ostrołęka
2
Poznan
2
Wroclaw
2
Chandler
1
Des Moines
1
Dobrodzien
1
Gdansk
1
Gdynia
1

No access

No Thumbnail Available