Odbiór reklam społecznych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the work was to learn how road users perceive shocking social advertising related to road safety. The theoretical part of the thesis provides an overview of the literature on the subject. The research problem was how shocking social advertising is perceived in the context of road safety and how effective it is among recipients. The study was carried out using the method of analysis of the found data and the diagnostic interview. A data analysis sheet and a questionnaire were used for the survey. The results showed that social advertising is necessary for road safety as it can reduce the number of road fatalities.pl
dc.abstract.plCelem pracy było poznanie postrzegania szokujących reklam społecznych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym przez jego uczestników. W teoretycznej części pracy dokonano przeglądu literatury dotyczącej problematyki zagadnienia. Problemem badawczym był odbiór szokujących reklam społecznych związanych z tematyką bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz skuteczność tego typu reklam wśród osób, do których kierowany jest przekaz. Badanie przeprowadzono metodą analizy danych zastanych oraz metodą sondażu diagnostycznego. Wykorzystano stworzony na potrzeby pracy arkusz do analizy danych oraz kwestionariusz ankiety. Wyniki pokazały, że reklamy społeczne poruszające zagadnienia związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym są potrzebne, gdyż ich przekaz jest w stanie zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.authorKrólik, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.reviewerLenart-Gansiniec, Reginapl
dc.date.accessioned2022-06-30T21:40:45Z
dc.date.available2022-06-30T21:40:45Z
dc.date.submitted2022-06-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-158075-277635pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293919
dc.languagepolpl
dc.subject.enRoad safety, conviction, social advertisingpl
dc.subject.plBezpieczeństwo w ruchu drogowym, perswazja, reklama społecznapl
dc.titleOdbiór reklam społecznych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowympl
dc.title.alternativeReceive social advertising for road safetypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work was to learn how road users perceive shocking social advertising related to road safety. The theoretical part of the thesis provides an overview of the literature on the subject. The research problem was how shocking social advertising is perceived in the context of road safety and how effective it is among recipients. The study was carried out using the method of analysis of the found data and the diagnostic interview. A data analysis sheet and a questionnaire were used for the survey. The results showed that social advertising is necessary for road safety as it can reduce the number of road fatalities.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było poznanie postrzegania szokujących reklam społecznych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym przez jego uczestników. W teoretycznej części pracy dokonano przeglądu literatury dotyczącej problematyki zagadnienia. Problemem badawczym był odbiór szokujących reklam społecznych związanych z tematyką bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz skuteczność tego typu reklam wśród osób, do których kierowany jest przekaz. Badanie przeprowadzono metodą analizy danych zastanych oraz metodą sondażu diagnostycznego. Wykorzystano stworzony na potrzeby pracy arkusz do analizy danych oraz kwestionariusz ankiety. Wyniki pokazały, że reklamy społeczne poruszające zagadnienia związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym są potrzebne, gdyż ich przekaz jest w stanie zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.authorpl
Królik, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.reviewerpl
Lenart-Gansiniec, Regina
dc.date.accessioned
2022-06-30T21:40:45Z
dc.date.available
2022-06-30T21:40:45Z
dc.date.submittedpl
2022-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-158075-277635
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293919
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Road safety, conviction, social advertising
dc.subject.plpl
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym, perswazja, reklama społeczna
dc.titlepl
Odbiór reklam społecznych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym
dc.title.alternativepl
Receive social advertising for road safety
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Warsaw
3

No access

No Thumbnail Available