Kultura organizacyjna jako jeden z elementów oddziałujących na motywację pracowników pokolenia Z

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this paper is to identify the role and importance of organizational culture as one of the elements increasing motivation of employees of Z generation. For young adults who are just entering the labor market, important are all factors that will impact on formation of their awareness and experience in a professional environment. Based on literature sources, referred to in this paper, it has been proven that organizational culture is an integral part of activities of all organizations and functioning without it wouldn’t be possible. The paper focused on organizational culture which as one of the basic elements of the organization’s functioning should be an incentive that increase motivation to work, especially among representatives of Z generation. In the first part of the paper an attempt was made to explain the term ‘organizational culture’, all types of it were distinguished and attention was paid to the essence of a friendly climate in the workplace during the implementation of organizational culture. Then presented selected theories, factors and tools of motivating. This part of the paper presents also the characteristics of representatives of Z generation. In the last part of the paper, it was tried to verify whether the organizational culture is perceived by representatives of Z generation as one of the elements that increase work motivation.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest identyfikacja roli i znaczenia kultury organizacyjnej jako jednego z elementów zwiększających motywację pracowników pokolenia Z. Dla młodych dorosłych, dopiero wkraczających na rynek pracy, duże znaczenie mają wszystkie czynniki, które wpłyną na ukształtowanie ich świadomości i doświadczenia w środowisku zawodowym. Na podstawie przywołanych w pracy źródeł literatury udowodniono, że kultura organizacyjna stanowi integralną część działalności każdej organizacji, a funkcjonowanie bez niej nie byłoby możliwe. W niniejszym opracowaniu skupiono się więc na kulturze organizacyjnej, która jako jeden z podstawowych elementów funkcjonowania firm, powinna stanowić bodziec zwiększający motywację do pracy, szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia Z. W pierwszej części pracy podjęto próbę wyjaśnienia pojęcia „kultura organizacyjna”, wyróżniono wszystkie jej typy oraz zwrócono uwagę na istotę przyjaznego klimatu w miejscu pracy podczas wdrażania kultury organizacyjnej. Następnie przedstawiono wybrane teorie, czynniki i narzędzia motywowania zatrudnionych. W tej części dokonano również charakterystyki przedstawicieli pokolenia Z. W ostatniej części opracowania podjęto próbę weryfikacji, czy kultura organizacyjna jest postrzegana przez przedstawicieli pokolenia Z jako jeden z elementów zwiększających motywację do pracy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTeczke, Maciejpl
dc.contributor.authorPaluch, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerTeczke, Maciejpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:51:37Z
dc.date.available2023-07-07T21:51:37Z
dc.date.submitted2023-07-06pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-165295-293435pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314859
dc.languagepolpl
dc.subject.enemployees – motivation – organizational culture – representatives of Z generationpl
dc.subject.plkultura organizacyjna – motywacja – pracownicy – przedstawiciele pokolenia Zpl
dc.titleKultura organizacyjna jako jeden z elementów oddziałujących na motywację pracowników pokolenia Zpl
dc.title.alternativeOrganizational culture as one of the elements affecting the motivation of employees of the Z generationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to identify the role and importance of organizational culture as one of the elements increasing motivation of employees of Z generation. For young adults who are just entering the labor market, important are all factors that will impact on formation of their awareness and experience in a professional environment. Based on literature sources, referred to in this paper, it has been proven that organizational culture is an integral part of activities of all organizations and functioning without it wouldn’t be possible. The paper focused on organizational culture which as one of the basic elements of the organization’s functioning should be an incentive that increase motivation to work, especially among representatives of Z generation. In the first part of the paper an attempt was made to explain the term ‘organizational culture’, all types of it were distinguished and attention was paid to the essence of a friendly climate in the workplace during the implementation of organizational culture. Then presented selected theories, factors and tools of motivating. This part of the paper presents also the characteristics of representatives of Z generation. In the last part of the paper, it was tried to verify whether the organizational culture is perceived by representatives of Z generation as one of the elements that increase work motivation.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja roli i znaczenia kultury organizacyjnej jako jednego z elementów zwiększających motywację pracowników pokolenia Z. Dla młodych dorosłych, dopiero wkraczających na rynek pracy, duże znaczenie mają wszystkie czynniki, które wpłyną na ukształtowanie ich świadomości i doświadczenia w środowisku zawodowym. Na podstawie przywołanych w pracy źródeł literatury udowodniono, że kultura organizacyjna stanowi integralną część działalności każdej organizacji, a funkcjonowanie bez niej nie byłoby możliwe. W niniejszym opracowaniu skupiono się więc na kulturze organizacyjnej, która jako jeden z podstawowych elementów funkcjonowania firm, powinna stanowić bodziec zwiększający motywację do pracy, szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia Z. W pierwszej części pracy podjęto próbę wyjaśnienia pojęcia „kultura organizacyjna”, wyróżniono wszystkie jej typy oraz zwrócono uwagę na istotę przyjaznego klimatu w miejscu pracy podczas wdrażania kultury organizacyjnej. Następnie przedstawiono wybrane teorie, czynniki i narzędzia motywowania zatrudnionych. W tej części dokonano również charakterystyki przedstawicieli pokolenia Z. W ostatniej części opracowania podjęto próbę weryfikacji, czy kultura organizacyjna jest postrzegana przez przedstawicieli pokolenia Z jako jeden z elementów zwiększających motywację do pracy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Teczke, Maciej
dc.contributor.authorpl
Paluch, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Teczke, Maciej
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:51:37Z
dc.date.available
2023-07-07T21:51:37Z
dc.date.submittedpl
2023-07-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-165295-293435
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314859
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
employees – motivation – organizational culture – representatives of Z generation
dc.subject.plpl
kultura organizacyjna – motywacja – pracownicy – przedstawiciele pokolenia Z
dc.titlepl
Kultura organizacyjna jako jeden z elementów oddziałujących na motywację pracowników pokolenia Z
dc.title.alternativepl
Organizational culture as one of the elements affecting the motivation of employees of the Z generation
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Poznan
6
Krakow
5
Lodz
3
Wroclaw
3
Stara Kuźnia
2
Sulejów
2
Almería
1
Barcelona
1
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available