Rola mediów społecznościowych w kryzysie migracyjnym na granicy Białorusi z Unią Europejską 2021/22. Analiza profili Straży Granicznej i Grupy Granica na Twitterze

licenciate
dc.abstract.enThe subject of research are profiles of Straż Graniczna (border patrol) and Grupa Granica (non-governmental organization helping refugees). The goal is to define what manipulations in managing these accounts on social media were used to create refugee’s image. Research that was done by content analysis on Twitter, which were acquired by virtual ethnography. It was precede reading relevant literature about management of fear, moral panic, hate speech in social media and representation of refugees in social media during migration crisis in 2015. It showed 2 discourses in creating refugees’ image: refugee – terrorist and refugee – person who needs help. The first one is created through associating people running from war with Islam, aggression and crossing borders in illegal ways. On the other hand, the second one is made through sharing individual stories of every person, photos of people freezing in the forests and requests for help.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem badania są profile Straży Granicznej i Grupy Granica na Twitterze w okresie trwania kryzysu migracyjnego na granicy Białorusi z Unią Europejską 2021/22. Cel stanowi określenie, jakim manipulacjom w toku zarządzania badanymi profilami poddawany jest w mediach społecznościowych wizerunek uchodźców. Badania przeprowadzono korzystając z analizy treści na Twitterze, do których dostęp uzyskano w wyniku etnografii wirtualnej, co poprzedzone było przeglądem relewantnej literatury nt. zarządzania strachem, moralnej paniki, mowy nienawiści w mediach społecznościowych oraz reprezentacji uchodźców w mediach społecznościowych w trakcie kryzysu migracyjnego z 2015 r. Wykazano istnienie dwóch podejść w przedstawianiu obrazu uchodźców: uchodźca – terrorysta i uchodźca – człowiek potrzebujący pomocy. Kreowanie pierwszego stereotypu odbywa się poprzez skojarzenie ludzi uciekających przed wojną z islamem, agresywnością i nielegalnym przekraczaniem granic. Drugi natomiast tworzy się poprzez opisywanie indywidualnych historii każdej osoby, publikowanie zdjęć przemarzniętych ludzi w lesie i próśb o pomoc.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPałasz, Michałpl
dc.contributor.authorObolewicz, Kajapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPałasz, Michałpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2022-07-08T21:48:04Z
dc.date.available2022-07-08T21:48:04Z
dc.date.submitted2022-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-157797-274381pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295675
dc.languagepolpl
dc.subject.enrefugees, management of fear, social media, Twitter, border patrol, non-governmental organization helping refugeespl
dc.subject.pluchodźcy, zarządzanie strachem, media społecznościowe, Twitter, Straż Graniczna, Grupa Granicapl
dc.titleRola mediów społecznościowych w kryzysie migracyjnym na granicy Białorusi z Unią Europejską 2021/22. Analiza profili Straży Granicznej i Grupy Granica na Twitterzepl
dc.title.alternativeThe role of social media in migration crisis on border of Belarus and European Union 2021/22. Analysis of Straż Graniczna's and Grupa Granica's profiles on Twitterpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of research are profiles of Straż Graniczna (border patrol) and Grupa Granica (non-governmental organization helping refugees). The goal is to define what manipulations in managing these accounts on social media were used to create refugee’s image. Research that was done by content analysis on Twitter, which were acquired by virtual ethnography. It was precede reading relevant literature about management of fear, moral panic, hate speech in social media and representation of refugees in social media during migration crisis in 2015. It showed 2 discourses in creating refugees’ image: refugee – terrorist and refugee – person who needs help. The first one is created through associating people running from war with Islam, aggression and crossing borders in illegal ways. On the other hand, the second one is made through sharing individual stories of every person, photos of people freezing in the forests and requests for help.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem badania są profile Straży Granicznej i Grupy Granica na Twitterze w okresie trwania kryzysu migracyjnego na granicy Białorusi z Unią Europejską 2021/22. Cel stanowi określenie, jakim manipulacjom w toku zarządzania badanymi profilami poddawany jest w mediach społecznościowych wizerunek uchodźców. Badania przeprowadzono korzystając z analizy treści na Twitterze, do których dostęp uzyskano w wyniku etnografii wirtualnej, co poprzedzone było przeglądem relewantnej literatury nt. zarządzania strachem, moralnej paniki, mowy nienawiści w mediach społecznościowych oraz reprezentacji uchodźców w mediach społecznościowych w trakcie kryzysu migracyjnego z 2015 r. Wykazano istnienie dwóch podejść w przedstawianiu obrazu uchodźców: uchodźca – terrorysta i uchodźca – człowiek potrzebujący pomocy. Kreowanie pierwszego stereotypu odbywa się poprzez skojarzenie ludzi uciekających przed wojną z islamem, agresywnością i nielegalnym przekraczaniem granic. Drugi natomiast tworzy się poprzez opisywanie indywidualnych historii każdej osoby, publikowanie zdjęć przemarzniętych ludzi w lesie i próśb o pomoc.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pałasz, Michał
dc.contributor.authorpl
Obolewicz, Kaja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pałasz, Michał
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2022-07-08T21:48:04Z
dc.date.available
2022-07-08T21:48:04Z
dc.date.submittedpl
2022-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-157797-274381
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295675
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
refugees, management of fear, social media, Twitter, border patrol, non-governmental organization helping refugees
dc.subject.plpl
uchodźcy, zarządzanie strachem, media społecznościowe, Twitter, Straż Graniczna, Grupa Granica
dc.titlepl
Rola mediów społecznościowych w kryzysie migracyjnym na granicy Białorusi z Unią Europejską 2021/22. Analiza profili Straży Granicznej i Grupy Granica na Twitterze
dc.title.alternativepl
The role of social media in migration crisis on border of Belarus and European Union 2021/22. Analysis of Straż Graniczna's and Grupa Granica's profiles on Twitter
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
69
Views per month
Views per city
Krakow
12
Warsaw
10
Poznan
7
Jaworzno
6
Wroclaw
5
Bielsko-Biala
3
Bialystok
2
Jasionka
2
Ashburn
1
Belgrade
1

No access

No Thumbnail Available