Gry komputerowe i tożsamość

master
dc.abstract.enThe paper consists of four chapters. Firstly a background to computer gaming and games, detailing the general classification and the history of games. In the second chapter we review both social and psycho-sociological theories of identity, and establish a definition for personal identity that is used in the remainder of this work. Next we document the results of our research on three groups, one consisting of people not playing computer games, one consisting of social game players and one consisting of single-player game players. We have used the Florence-Littauer personality profiles as a qualification basis for our research. In the last chapter we show the significant correlation between computer gamers and identity significantly closer to the individual axis, and invite further research in this area.pl
dc.abstract.plPraca ta, miała na celu eksplorację nieznanej tematyki dla socjologi jakim są gry komputerowe, i jaki jest korelują z tożsamości jednostki. Podzielona jest na cztery rozdziały. Pierwszy wprowadzający w uniwersum gier komputerowych, z którego czytelnik pozyskać podstawową wiedzę na temat gier. Ich historii oraz klasyfikacji. W rozdziale drugim, przedstawione zostały teorie tożsamości, zarówno te społeczne jak i psychosocjologiczne. Przyjęta również została definicja tożsamości. Definicja zawiera dwa bieguny, społeczny oraz indywidualny. W stworzonej definicji tożsamość dzieli się na indywidualną i społeczną. Rozdział trzeci dotyczy badań, zostały one przeprowadzone na grupie osób niegrających w gry komputerowe oraz grających w gry indywidualne oraz społeczne. Za wskaźniki posłużyły cechy testu temperamentu Florence Littauer. Znaczące korelacje dało się zauważyć wśród podziału na grupy osób grających oraz niegrających, badania wskazują, iż osoby grające deklarują się znacznie bliżej bieguna indywidualnego. Praca może posłużyć do kontynuacji badań w tej tematyce.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBorowik, Irena - 127410 pl
dc.contributor.authorWędzony, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Andrzej - 127478 pl
dc.contributor.reviewerBorowik, Irena - 127410 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T19:52:05Z
dc.date.available2020-07-20T19:52:05Z
dc.date.submitted2011-10-20pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudybadania społeczne i analiza danychpl
dc.identifier.apddiploma-61143-117742pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174715
dc.languagepolpl
dc.subject.encomputer games identitypl
dc.subject.plgry komputerowe tożsamośćpl
dc.titleGry komputerowe i tożsamośćpl
dc.title.alternativeComputer games and identitypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper consists of four chapters. Firstly a background to computer gaming and games, detailing the general classification and the history of games. In the second chapter we review both social and psycho-sociological theories of identity, and establish a definition for personal identity that is used in the remainder of this work. Next we document the results of our research on three groups, one consisting of people not playing computer games, one consisting of social game players and one consisting of single-player game players. We have used the Florence-Littauer personality profiles as a qualification basis for our research. In the last chapter we show the significant correlation between computer gamers and identity significantly closer to the individual axis, and invite further research in this area.
dc.abstract.plpl
Praca ta, miała na celu eksplorację nieznanej tematyki dla socjologi jakim są gry komputerowe, i jaki jest korelują z tożsamości jednostki. Podzielona jest na cztery rozdziały. Pierwszy wprowadzający w uniwersum gier komputerowych, z którego czytelnik pozyskać podstawową wiedzę na temat gier. Ich historii oraz klasyfikacji. W rozdziale drugim, przedstawione zostały teorie tożsamości, zarówno te społeczne jak i psychosocjologiczne. Przyjęta również została definicja tożsamości. Definicja zawiera dwa bieguny, społeczny oraz indywidualny. W stworzonej definicji tożsamość dzieli się na indywidualną i społeczną. Rozdział trzeci dotyczy badań, zostały one przeprowadzone na grupie osób niegrających w gry komputerowe oraz grających w gry indywidualne oraz społeczne. Za wskaźniki posłużyły cechy testu temperamentu Florence Littauer. Znaczące korelacje dało się zauważyć wśród podziału na grupy osób grających oraz niegrających, badania wskazują, iż osoby grające deklarują się znacznie bliżej bieguna indywidualnego. Praca może posłużyć do kontynuacji badań w tej tematyce.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Borowik, Irena - 127410
dc.contributor.authorpl
Wędzony, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Andrzej - 127478
dc.contributor.reviewerpl
Borowik, Irena - 127410
dc.date.accessioned
2020-07-20T19:52:05Z
dc.date.available
2020-07-20T19:52:05Z
dc.date.submittedpl
2011-10-20
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
badania społeczne i analiza danych
dc.identifier.apdpl
diploma-61143-117742
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174715
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
computer games identity
dc.subject.plpl
gry komputerowe tożsamość
dc.titlepl
Gry komputerowe i tożsamość
dc.title.alternativepl
Computer games and identity
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available