Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Gry komputerowe i tożsamość
Computer games and identity
gry komputerowe tożsamość
computer games identity
Praca ta, miała na celu eksplorację nieznanej tematyki dla socjologi jakim są gry komputerowe, i jaki jest korelują z tożsamości jednostki. Podzielona jest na cztery rozdziały. Pierwszy wprowadzający w uniwersum gier komputerowych, z którego czytelnik pozyskać podstawową wiedzę na temat gier. Ich historii oraz klasyfikacji. W rozdziale drugim, przedstawione zostały teorie tożsamości, zarówno te społeczne jak i psychosocjologiczne. Przyjęta również została definicja tożsamości. Definicja zawiera dwa bieguny, społeczny oraz indywidualny. W stworzonej definicji tożsamość dzieli się na indywidualną i społeczną. Rozdział trzeci dotyczy badań, zostały one przeprowadzone na grupie osób niegrających w gry komputerowe oraz grających w gry indywidualne oraz społeczne. Za wskaźniki posłużyły cechy testu temperamentu Florence Littauer. Znaczące korelacje dało się zauważyć wśród podziału na grupy osób grających oraz niegrających, badania wskazują, iż osoby grające deklarują się znacznie bliżej bieguna indywidualnego. Praca może posłużyć do kontynuacji badań w tej tematyce.
The paper consists of four chapters. Firstly a background to computer gaming and games, detailing the general classification and the history of games. In the second chapter we review both social and psycho-sociological theories of identity, and establish a definition for personal identity that is used in the remainder of this work. Next we document the results of our research on three groups, one consisting of people not playing computer games, one consisting of social game players and one consisting of single-player game players. We have used the Florence-Littauer personality profiles as a qualification basis for our research. In the last chapter we show the significant correlation between computer gamers and identity significantly closer to the individual axis, and invite further research in this area.
dc.abstract.en | The paper consists of four chapters. Firstly a background to computer gaming and games, detailing the general classification and the history of games. In the second chapter we review both social and psycho-sociological theories of identity, and establish a definition for personal identity that is used in the remainder of this work. Next we document the results of our research on three groups, one consisting of people not playing computer games, one consisting of social game players and one consisting of single-player game players. We have used the Florence-Littauer personality profiles as a qualification basis for our research. In the last chapter we show the significant correlation between computer gamers and identity significantly closer to the individual axis, and invite further research in this area. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ta, miała na celu eksplorację nieznanej tematyki dla socjologi jakim są gry komputerowe, i jaki jest korelują z tożsamości jednostki. Podzielona jest na cztery rozdziały. Pierwszy wprowadzający w uniwersum gier komputerowych, z którego czytelnik pozyskać podstawową wiedzę na temat gier. Ich historii oraz klasyfikacji. W rozdziale drugim, przedstawione zostały teorie tożsamości, zarówno te społeczne jak i psychosocjologiczne. Przyjęta również została definicja tożsamości. Definicja zawiera dwa bieguny, społeczny oraz indywidualny. W stworzonej definicji tożsamość dzieli się na indywidualną i społeczną. Rozdział trzeci dotyczy badań, zostały one przeprowadzone na grupie osób niegrających w gry komputerowe oraz grających w gry indywidualne oraz społeczne. Za wskaźniki posłużyły cechy testu temperamentu Florence Littauer. Znaczące korelacje dało się zauważyć wśród podziału na grupy osób grających oraz niegrających, badania wskazują, iż osoby grające deklarują się znacznie bliżej bieguna indywidualnego. Praca może posłużyć do kontynuacji badań w tej tematyce. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Borowik, Irena - 127410 | pl |
dc.contributor.author | Wędzony, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Andrzej - 127478 | pl |
dc.contributor.reviewer | Borowik, Irena - 127410 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T19:52:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T19:52:05Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-20 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.fieldofstudy | badania społeczne i analiza danych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-61143-117742 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174715 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | computer games identity | pl |
dc.subject.pl | gry komputerowe tożsamość | pl |
dc.title | Gry komputerowe i tożsamość | pl |
dc.title.alternative | Computer games and identity | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |