Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
"Działania marketingowe w zakresie turystyki na terenie Gminy Miasto Bochnia w latach 2018-2021"
"Marketing activities in the field of tourism in the Bochnia City Commune in 2018-2021"
Bochnia, marketing, media społecznościowe, promocja, turystyka
Bochnia, social media, marketing, promotion, tourism
W pracy przedstawiono istotę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu promocji w rozwój turystyki na terenie miasta Bochnia, w latach 2018-2021. Analizie poddano działania Urzędu Gminy Miasto Bochnia jako jednostki samorządu terytorialnego, a także Kopalnię Soli w Bochni i Muzeum Motyli Arthropoda jako podmioty świadczące usługi turystyczne na tym terenie. Wykorzystano literaturę naukową, dane statystyczne i opracowania dostępne w internecie, materiały źródłowe Urzędu Miasta Bochnia, Starostwa w Bochni oraz Kopalni Soli Bochnia. Jako metody badawcze zastosowano metodę obserwacyjno-porównawczą i statystyczną. Przeprowadzono wywiady z przedstawicielami badanych podmiotów oraz analizę źródeł i danych statystycznych. Na podstawie dostępnych materiałów źródłowych stwierdzono, że zastosowane działania marketingowe i narzędzia promocji na terenie miasta Bochnia są skutecznymi instrumentami wpływającymi na ich konkurencyjność i frekwencje turystów odwiedzających tę gminę.
The paper presents the essence and significance of marketing activities, with particular emphasis on the impact of promotion on the development of tourism in the city of Bochnia in 2018-2021. The activities of the Bochnia City Commune Office as a local government unit were analyzed, as well as the Bochnia Salt Mine and the Arthropoda Butterfly Museum as entities providing tourist services in this area. Scientific literature, statistical data, studies available on the Internet, source materials of the Bochnia City Hall, Bochnia County Office and the Bochnia Salt Mine were used. The observational-comparative and statistical methods were used as research methods. Interviews with representatives of the examined objects were conducted, as well as an analysis of sources and statistical data. On the basis of the available source materials, it was found that the marketing activities and promotion tools used in the city of Bochnia are effective instruments influencing the competitiveness and the attendance of tourists visiting this commune.
dc.abstract.en | The paper presents the essence and significance of marketing activities, with particular emphasis on the impact of promotion on the development of tourism in the city of Bochnia in 2018-2021. The activities of the Bochnia City Commune Office as a local government unit were analyzed, as well as the Bochnia Salt Mine and the Arthropoda Butterfly Museum as entities providing tourist services in this area. Scientific literature, statistical data, studies available on the Internet, source materials of the Bochnia City Hall, Bochnia County Office and the Bochnia Salt Mine were used. The observational-comparative and statistical methods were used as research methods. Interviews with representatives of the examined objects were conducted, as well as an analysis of sources and statistical data. On the basis of the available source materials, it was found that the marketing activities and promotion tools used in the city of Bochnia are effective instruments influencing the competitiveness and the attendance of tourists visiting this commune. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy przedstawiono istotę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu promocji w rozwój turystyki na terenie miasta Bochnia, w latach 2018-2021. Analizie poddano działania Urzędu Gminy Miasto Bochnia jako jednostki samorządu terytorialnego, a także Kopalnię Soli w Bochni i Muzeum Motyli Arthropoda jako podmioty świadczące usługi turystyczne na tym terenie. Wykorzystano literaturę naukową, dane statystyczne i opracowania dostępne w internecie, materiały źródłowe Urzędu Miasta Bochnia, Starostwa w Bochni oraz Kopalni Soli Bochnia. Jako metody badawcze zastosowano metodę obserwacyjno-porównawczą i statystyczną. Przeprowadzono wywiady z przedstawicielami badanych podmiotów oraz analizę źródeł i danych statystycznych. Na podstawie dostępnych materiałów źródłowych stwierdzono, że zastosowane działania marketingowe i narzędzia promocji na terenie miasta Bochnia są skutecznymi instrumentami wpływającymi na ich konkurencyjność i frekwencje turystów odwiedzających tę gminę. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Niemiec, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T21:38:29Z | |
dc.date.available | 2022-06-30T21:38:29Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156880-294793 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293905 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Bochnia, social media, marketing, promotion, tourism | pl |
dc.subject.pl | Bochnia, marketing, media społecznościowe, promocja, turystyka | pl |
dc.title | "Działania marketingowe w zakresie turystyki na terenie Gminy Miasto Bochnia w latach 2018-2021" | pl |
dc.title.alternative | "Marketing activities in the field of tourism in the Bochnia City Commune in 2018-2021" | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |