"Działania marketingowe w zakresie turystyki na terenie Gminy Miasto Bochnia w latach 2018-2021"

master
dc.abstract.enThe paper presents the essence and significance of marketing activities, with particular emphasis on the impact of promotion on the development of tourism in the city of Bochnia in 2018-2021. The activities of the Bochnia City Commune Office as a local government unit were analyzed, as well as the Bochnia Salt Mine and the Arthropoda Butterfly Museum as entities providing tourist services in this area. Scientific literature, statistical data, studies available on the Internet, source materials of the Bochnia City Hall, Bochnia County Office and the Bochnia Salt Mine were used. The observational-comparative and statistical methods were used as research methods. Interviews with representatives of the examined objects were conducted, as well as an analysis of sources and statistical data. On the basis of the available source materials, it was found that the marketing activities and promotion tools used in the city of Bochnia are effective instruments influencing the competitiveness and the attendance of tourists visiting this commune.pl
dc.abstract.plW pracy przedstawiono istotę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu promocji w rozwój turystyki na terenie miasta Bochnia, w latach 2018-2021. Analizie poddano działania Urzędu Gminy Miasto Bochnia jako jednostki samorządu terytorialnego, a także Kopalnię Soli w Bochni i Muzeum Motyli Arthropoda jako podmioty świadczące usługi turystyczne na tym terenie. Wykorzystano literaturę naukową, dane statystyczne i opracowania dostępne w internecie, materiały źródłowe Urzędu Miasta Bochnia, Starostwa w Bochni oraz Kopalni Soli Bochnia. Jako metody badawcze zastosowano metodę obserwacyjno-porównawczą i statystyczną. Przeprowadzono wywiady z przedstawicielami badanych podmiotów oraz analizę źródeł i danych statystycznych. Na podstawie dostępnych materiałów źródłowych stwierdzono, że zastosowane działania marketingowe i narzędzia promocji na terenie miasta Bochnia są skutecznymi instrumentami wpływającymi na ich konkurencyjność i frekwencje turystów odwiedzających tę gminę.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorNiemiec, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2022-06-30T21:38:29Z
dc.date.available2022-06-30T21:38:29Z
dc.date.submitted2022-06-30pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-156880-294793pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293905
dc.languagepolpl
dc.subject.enBochnia, social media, marketing, promotion, tourismpl
dc.subject.plBochnia, marketing, media społecznościowe, promocja, turystykapl
dc.title"Działania marketingowe w zakresie turystyki na terenie Gminy Miasto Bochnia w latach 2018-2021"pl
dc.title.alternative"Marketing activities in the field of tourism in the Bochnia City Commune in 2018-2021"pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper presents the essence and significance of marketing activities, with particular emphasis on the impact of promotion on the development of tourism in the city of Bochnia in 2018-2021. The activities of the Bochnia City Commune Office as a local government unit were analyzed, as well as the Bochnia Salt Mine and the Arthropoda Butterfly Museum as entities providing tourist services in this area. Scientific literature, statistical data, studies available on the Internet, source materials of the Bochnia City Hall, Bochnia County Office and the Bochnia Salt Mine were used. The observational-comparative and statistical methods were used as research methods. Interviews with representatives of the examined objects were conducted, as well as an analysis of sources and statistical data. On the basis of the available source materials, it was found that the marketing activities and promotion tools used in the city of Bochnia are effective instruments influencing the competitiveness and the attendance of tourists visiting this commune.
dc.abstract.plpl
W pracy przedstawiono istotę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu promocji w rozwój turystyki na terenie miasta Bochnia, w latach 2018-2021. Analizie poddano działania Urzędu Gminy Miasto Bochnia jako jednostki samorządu terytorialnego, a także Kopalnię Soli w Bochni i Muzeum Motyli Arthropoda jako podmioty świadczące usługi turystyczne na tym terenie. Wykorzystano literaturę naukową, dane statystyczne i opracowania dostępne w internecie, materiały źródłowe Urzędu Miasta Bochnia, Starostwa w Bochni oraz Kopalni Soli Bochnia. Jako metody badawcze zastosowano metodę obserwacyjno-porównawczą i statystyczną. Przeprowadzono wywiady z przedstawicielami badanych podmiotów oraz analizę źródeł i danych statystycznych. Na podstawie dostępnych materiałów źródłowych stwierdzono, że zastosowane działania marketingowe i narzędzia promocji na terenie miasta Bochnia są skutecznymi instrumentami wpływającymi na ich konkurencyjność i frekwencje turystów odwiedzających tę gminę.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Niemiec, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2022-06-30T21:38:29Z
dc.date.available
2022-06-30T21:38:29Z
dc.date.submittedpl
2022-06-30
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-156880-294793
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293905
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Bochnia, social media, marketing, promotion, tourism
dc.subject.plpl
Bochnia, marketing, media społecznościowe, promocja, turystyka
dc.titlepl
"Działania marketingowe w zakresie turystyki na terenie Gminy Miasto Bochnia w latach 2018-2021"
dc.title.alternativepl
"Marketing activities in the field of tourism in the Bochnia City Commune in 2018-2021"
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Bobrowniki Male
4
Katowice
3
Brzesko
2
Oborniki Śląskie
1
Ozarow Mazowiecki
1
Siemianowice Śląskie
1
Tarnów
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections