Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: „Pyszne 25 „i „Ewa Gotuje”
Product Placement in the culinary programs on the example of Ewa Gotuje and Pyszne 25.
product placement, lokowanie produktu, reklama, program kulinarny, marka, promocja
product placement, advertisement, culinary programme, brand, promotion
Celem niniejszej pracy jest opis zagadnienia, jakim jest lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: Ewa Gotuje i Pyszne 25. Dodatkowym elementem w tym badaniu jest sprawdzenie, czy zachodzą różnice w lokowaniu produktu w konkurencyjnych stacjach (Polsat i TVN Style). Badania prowadzone są z wykorzystaniem analizy audiowizualnej, badając łącznie 48 odcinków, w tym samym przedziale czasowym – w latach 2012-2013. Na podstawie otrzymanych wyników należy stwierdzić, iż główną różnicą pomiędzy programami jest to, że w Pyszne 25 występuje różnorodność lokowanych produktów, natomiast w audycji Ewa Gotuje można dostrzec tylko jedną markę. Również ogólny product placement jest „ubogi”, poza tym nie można dostrzec podejścia creative placement.
This study investigates the topic of product placement in the culinary programs on the example of: Ewa Gotuje and Pyszne 25. The additional aspect in this research is to check if there are differences between product placements in competitive stations (Polsat and TVN Style). Audiovisual analysis is employed to conduct this study, in which 48 episodes of a total are examined, during the similar time period - 2012 and 2013. Results show that product placement differs. Furthermore, it must be highlighted that in spite of the same subject matter there are noticed some differences like diversity of product placement in Pyszne 25. By contrast in Ewa Gotuje there is one brand only located in the programme. Apart from this, creative placement approach is not noticed in Ewa Gotuje which was typical for Pyszne 25.
dc.abstract.en | This study investigates the topic of product placement in the culinary programs on the example of: Ewa Gotuje and Pyszne 25. The additional aspect in this research is to check if there are differences between product placements in competitive stations (Polsat and TVN Style). Audiovisual analysis is employed to conduct this study, in which 48 episodes of a total are examined, during the similar time period - 2012 and 2013. Results show that product placement differs. Furthermore, it must be highlighted that in spite of the same subject matter there are noticed some differences like diversity of product placement in Pyszne 25. By contrast in Ewa Gotuje there is one brand only located in the programme. Apart from this, creative placement approach is not noticed in Ewa Gotuje which was typical for Pyszne 25. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest opis zagadnienia, jakim jest lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: Ewa Gotuje i Pyszne 25. Dodatkowym elementem w tym badaniu jest sprawdzenie, czy zachodzą różnice w lokowaniu produktu w konkurencyjnych stacjach (Polsat i TVN Style). Badania prowadzone są z wykorzystaniem analizy audiowizualnej, badając łącznie 48 odcinków, w tym samym przedziale czasowym – w latach 2012-2013. Na podstawie otrzymanych wyników należy stwierdzić, iż główną różnicą pomiędzy programami jest to, że w Pyszne 25 występuje różnorodność lokowanych produktów, natomiast w audycji Ewa Gotuje można dostrzec tylko jedną markę. Również ogólny product placement jest „ubogi”, poza tym nie można dostrzec podejścia creative placement. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.author | Skolik, Agata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2022-03-15T22:31:58Z | |
dc.date.available | 2022-03-15T22:31:58Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-146986-262032 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289231 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | product placement, advertisement, culinary programme, brand, promotion | pl |
dc.subject.pl | product placement, lokowanie produktu, reklama, program kulinarny, marka, promocja | pl |
dc.title | Lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: „Pyszne 25 „i „Ewa Gotuje” | pl |
dc.title.alternative | Product Placement in the culinary programs on the example of Ewa Gotuje and Pyszne 25. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |