Lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: „Pyszne 25 „i „Ewa Gotuje”

licenciate
dc.abstract.enThis study investigates the topic of product placement in the culinary programs on the example of: Ewa Gotuje and Pyszne 25. The additional aspect in this research is to check if there are differences between product placements in competitive stations (Polsat and TVN Style). Audiovisual analysis is employed to conduct this study, in which 48 episodes of a total are examined, during the similar time period - 2012 and 2013. Results show that product placement differs. Furthermore, it must be highlighted that in spite of the same subject matter there are noticed some differences like diversity of product placement in Pyszne 25. By contrast in Ewa Gotuje there is one brand only located in the programme. Apart from this, creative placement approach is not noticed in Ewa Gotuje which was typical for Pyszne 25.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest opis zagadnienia, jakim jest lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: Ewa Gotuje i Pyszne 25. Dodatkowym elementem w tym badaniu jest sprawdzenie, czy zachodzą różnice w lokowaniu produktu w konkurencyjnych stacjach (Polsat i TVN Style). Badania prowadzone są z wykorzystaniem analizy audiowizualnej, badając łącznie 48 odcinków, w tym samym przedziale czasowym – w latach 2012-2013. Na podstawie otrzymanych wyników należy stwierdzić, iż główną różnicą pomiędzy programami jest to, że w Pyszne 25 występuje różnorodność lokowanych produktów, natomiast w audycji Ewa Gotuje można dostrzec tylko jedną markę. Również ogólny product placement jest „ubogi”, poza tym nie można dostrzec podejścia creative placement.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.authorSkolik, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2022-03-15T22:31:58Z
dc.date.available2022-03-15T22:31:58Z
dc.date.submitted2021-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-146986-262032pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289231
dc.languagepolpl
dc.subject.enproduct placement, advertisement, culinary programme, brand, promotionpl
dc.subject.plproduct placement, lokowanie produktu, reklama, program kulinarny, marka, promocjapl
dc.titleLokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: „Pyszne 25 „i „Ewa Gotuje”pl
dc.title.alternativeProduct Placement in the culinary programs on the example of Ewa Gotuje and Pyszne 25.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study investigates the topic of product placement in the culinary programs on the example of: Ewa Gotuje and Pyszne 25. The additional aspect in this research is to check if there are differences between product placements in competitive stations (Polsat and TVN Style). Audiovisual analysis is employed to conduct this study, in which 48 episodes of a total are examined, during the similar time period - 2012 and 2013. Results show that product placement differs. Furthermore, it must be highlighted that in spite of the same subject matter there are noticed some differences like diversity of product placement in Pyszne 25. By contrast in Ewa Gotuje there is one brand only located in the programme. Apart from this, creative placement approach is not noticed in Ewa Gotuje which was typical for Pyszne 25.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest opis zagadnienia, jakim jest lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: Ewa Gotuje i Pyszne 25. Dodatkowym elementem w tym badaniu jest sprawdzenie, czy zachodzą różnice w lokowaniu produktu w konkurencyjnych stacjach (Polsat i TVN Style). Badania prowadzone są z wykorzystaniem analizy audiowizualnej, badając łącznie 48 odcinków, w tym samym przedziale czasowym – w latach 2012-2013. Na podstawie otrzymanych wyników należy stwierdzić, iż główną różnicą pomiędzy programami jest to, że w Pyszne 25 występuje różnorodność lokowanych produktów, natomiast w audycji Ewa Gotuje można dostrzec tylko jedną markę. Również ogólny product placement jest „ubogi”, poza tym nie można dostrzec podejścia creative placement.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.authorpl
Skolik, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2022-03-15T22:31:58Z
dc.date.available
2022-03-15T22:31:58Z
dc.date.submittedpl
2021-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-146986-262032
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/289231
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
product placement, advertisement, culinary programme, brand, promotion
dc.subject.plpl
product placement, lokowanie produktu, reklama, program kulinarny, marka, promocja
dc.titlepl
Lokowanie produktu w programach kulinarnych na przykładzie audycji: „Pyszne 25 „i „Ewa Gotuje”
dc.title.alternativepl
Product Placement in the culinary programs on the example of Ewa Gotuje and Pyszne 25.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available