Ewolucja programu typu talk show na przykładzie "Rozmów w toku" z uwzględnieniem nowych mediów

licenciate
dc.abstract.enMain concept of the work is to show how alive, and developing the format od the talk show is. Object of the research - “Rozmowy w Toku” show, hosted for last 14 Years by Ewa Drzyzga Is a most popular every day Polish evening TV-show. The work shows how topics mentioned in the show developed, changed through the years. It also proves that the change of topics determinates realization, editing, hosting and other elements of making the show. All these elements are clearly described, as live-like, always changing processes.pl
dc.abstract.plTalk show, jako gatunek, narodził się ponad pół wieku temu w kolebce telewizji – Stanach Zjednoczonych. Ustalenie ścisłych reguł, definiujących talk show, jest bardzo trudne ze względu na zasadę wiązania głównych form dramatycznych opowiadania.[3] Według Wiesława Godzica, talk show jest gatunkiem pomiędzy magazynem reklamującym gwiazdy, a magazynem publicystycznym; między gatunkiem dziennikarskim a edukacyjnym. W Polsce tylko jeden talk show wytrzymał próbę czasu – emitowane przez stację TVN „Rozmowy w toku”. Program, na niemieckiej licencji BMC, jest w ramówce stacji od 14 lat, 5 dni w tygodniu, co daje łącznie aż 2336 odcinków (we wrześniu 2014 roku). Dzięki temu stanowi dobry przykład do pokazania ewolucji zarówno talk jak i show, szczególnie w kontekście zmian, wymuszonych lub zainspirowanych rozwojem tzw. „nowych mediów”. Praca została podzielona na cztery rozdziały, każdy z nich opisuje istotny element programów typu talk show, bez którego także „Rozmowy w toku” nie mogły by istnieć.Pierwszy rozdział pracy poświęcony jest tematyce odcinków. Temat musi ewoluować, uelastyczniać się, podążać za zmianami obyczajowymi, bieżącymi trendami – również społecznymi - aby cały czas, pomimo upływu lat, mógł nadal przyciągać widza do znanego mu przecież formatu. W przypadku „Rozmów w toku” na przestrzeni 14 lat zmieniła się tematyka prowadzonych w studio wywiadów, forma ich przedstawienia i opowiadania. Drugi rozdział poświęcony jest gospodarzowi programu. Pełni nie tylko funkcję gospodarza, ale jest również ogniskową, wokół której rozgrywa się show. „Rozmowy w toku” są tak scalone z Ewą Drzyzgą, że na chwilę obecną trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek mógł ją zastąpić. Przez czternaście lat zmieniała styl i sposób prowadzenia rozmowy. Również tej ewolucji jak i przedstawieniu funkcji gospodarza w ogóle , poświęcony jest drugi rozdział niniejszej pracy.Trzeci rozdział skupia się na nieodłącznym elemencie programów typu talk show, jakim jest audytorium - czyli publiczność zgromadzona w studio, jak i przed telewizorami. W większości odcinków „Rozmów w toku” publiczność ma duży wpływ na dramaturgię programu i sposób opowiadania poszczególnych historii. Jednak to widzowie przed telewizorami są zdecydowanie ważniejszym elementem audytorium. W kolejnym rozdziale mojej pracy postaram się także pokazać jak wyniki oglądalność odcinków wpływają na powstawanie nowych tematów. W ostatnim, czwartym rozdziale, przedstawiono sposoby realizacji programu. Autor przyjrzał się dokładnie wprowadzonym zabiegom realizacyjno-formalnym zarówno tym, które pojawiały się jednorazowo w programach jak i tym, które zagościły na stałe. Analizie poddana została ewolucja sposobu montażu programu, oraz schemat, czas przygotowań i nagrywania samych odcinków w studio. Na końcu każdego z czterech rozdziałów przeanalizowano jak na wyszczególnione elementy talk show wpłynął rozwój nowych mediów. Ich zasadniczą cechą jest to, iż pozwalają na swobodny dostęp do danych a ich kopiowanie nie powoduje utraty ich jakości, są interaktywne, co oznacza, że użytkownik może wchodzić w interakcję z obiektem medialnym.[8] Do zbadania tak określonego przedmiotu pracy zostało wyselekcjonowanych kilkadziesiąt odcinków ze wszystkich sezonów produkcji programu. Ważnym narzędziem zdobywania danych była też dla autorki tej pracy obserwacja uczestnicząca. Autorka od 2006 roku, od ośmiu lat pracowała w programie na stanowiskach dokumentalisty, asystenta wydawcy, reportera i wydawcy. Miała zatem do czynienia z pre-produkcją programu, samą realizacją, jak i post-produkcją.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.advisorWawer, Monika - 162152 pl
dc.contributor.authorZiemlińska, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.reviewerWawer, Monika - 162152 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:52:51Z
dc.date.available2020-07-25T05:52:51Z
dc.date.submitted2014-10-27pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-92196-15619pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200360
dc.languagepolpl
dc.subject.enRozmowy w Toku, Talk Show, Ewa Drzyzga , audiencepl
dc.subject.plRozmowy w Toku, Talk Show, Ewa Drzyzga , program, audycjapl
dc.titleEwolucja programu typu talk show na przykładzie "Rozmów w toku" z uwzględnieniem nowych mediówpl
dc.title.alternativeTalk show format evolution with regard to „Rozmowy w Toku” and nowadays mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Main concept of the work is to show how alive, and developing the format od the talk show is. Object of the research - “Rozmowy w Toku” show, hosted for last 14 Years by Ewa Drzyzga Is a most popular every day Polish evening TV-show. The work shows how topics mentioned in the show developed, changed through the years. It also proves that the change of topics determinates realization, editing, hosting and other elements of making the show. All these elements are clearly described, as live-like, always changing processes.
dc.abstract.plpl
Talk show, jako gatunek, narodził się ponad pół wieku temu w kolebce telewizji – Stanach Zjednoczonych. Ustalenie ścisłych reguł, definiujących talk show, jest bardzo trudne ze względu na zasadę wiązania głównych form dramatycznych opowiadania.[3] Według Wiesława Godzica, talk show jest gatunkiem pomiędzy magazynem reklamującym gwiazdy, a magazynem publicystycznym; między gatunkiem dziennikarskim a edukacyjnym. W Polsce tylko jeden talk show wytrzymał próbę czasu – emitowane przez stację TVN „Rozmowy w toku”. Program, na niemieckiej licencji BMC, jest w ramówce stacji od 14 lat, 5 dni w tygodniu, co daje łącznie aż 2336 odcinków (we wrześniu 2014 roku). Dzięki temu stanowi dobry przykład do pokazania ewolucji zarówno talk jak i show, szczególnie w kontekście zmian, wymuszonych lub zainspirowanych rozwojem tzw. „nowych mediów”. Praca została podzielona na cztery rozdziały, każdy z nich opisuje istotny element programów typu talk show, bez którego także „Rozmowy w toku” nie mogły by istnieć.Pierwszy rozdział pracy poświęcony jest tematyce odcinków. Temat musi ewoluować, uelastyczniać się, podążać za zmianami obyczajowymi, bieżącymi trendami – również społecznymi - aby cały czas, pomimo upływu lat, mógł nadal przyciągać widza do znanego mu przecież formatu. W przypadku „Rozmów w toku” na przestrzeni 14 lat zmieniła się tematyka prowadzonych w studio wywiadów, forma ich przedstawienia i opowiadania. Drugi rozdział poświęcony jest gospodarzowi programu. Pełni nie tylko funkcję gospodarza, ale jest również ogniskową, wokół której rozgrywa się show. „Rozmowy w toku” są tak scalone z Ewą Drzyzgą, że na chwilę obecną trudno sobie wyobrazić, aby ktokolwiek mógł ją zastąpić. Przez czternaście lat zmieniała styl i sposób prowadzenia rozmowy. Również tej ewolucji jak i przedstawieniu funkcji gospodarza w ogóle , poświęcony jest drugi rozdział niniejszej pracy.Trzeci rozdział skupia się na nieodłącznym elemencie programów typu talk show, jakim jest audytorium - czyli publiczność zgromadzona w studio, jak i przed telewizorami. W większości odcinków „Rozmów w toku” publiczność ma duży wpływ na dramaturgię programu i sposób opowiadania poszczególnych historii. Jednak to widzowie przed telewizorami są zdecydowanie ważniejszym elementem audytorium. W kolejnym rozdziale mojej pracy postaram się także pokazać jak wyniki oglądalność odcinków wpływają na powstawanie nowych tematów. W ostatnim, czwartym rozdziale, przedstawiono sposoby realizacji programu. Autor przyjrzał się dokładnie wprowadzonym zabiegom realizacyjno-formalnym zarówno tym, które pojawiały się jednorazowo w programach jak i tym, które zagościły na stałe. Analizie poddana została ewolucja sposobu montażu programu, oraz schemat, czas przygotowań i nagrywania samych odcinków w studio. Na końcu każdego z czterech rozdziałów przeanalizowano jak na wyszczególnione elementy talk show wpłynął rozwój nowych mediów. Ich zasadniczą cechą jest to, iż pozwalają na swobodny dostęp do danych a ich kopiowanie nie powoduje utraty ich jakości, są interaktywne, co oznacza, że użytkownik może wchodzić w interakcję z obiektem medialnym.[8] Do zbadania tak określonego przedmiotu pracy zostało wyselekcjonowanych kilkadziesiąt odcinków ze wszystkich sezonów produkcji programu. Ważnym narzędziem zdobywania danych była też dla autorki tej pracy obserwacja uczestnicząca. Autorka od 2006 roku, od ośmiu lat pracowała w programie na stanowiskach dokumentalisty, asystenta wydawcy, reportera i wydawcy. Miała zatem do czynienia z pre-produkcją programu, samą realizacją, jak i post-produkcją.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.advisorpl
Wawer, Monika - 162152
dc.contributor.authorpl
Ziemlińska, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.reviewerpl
Wawer, Monika - 162152
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:52:51Z
dc.date.available
2020-07-25T05:52:51Z
dc.date.submittedpl
2014-10-27
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-92196-15619
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200360
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Rozmowy w Toku, Talk Show, Ewa Drzyzga , audience
dc.subject.plpl
Rozmowy w Toku, Talk Show, Ewa Drzyzga , program, audycja
dc.titlepl
Ewolucja programu typu talk show na przykładzie "Rozmów w toku" z uwzględnieniem nowych mediów
dc.title.alternativepl
Talk show format evolution with regard to „Rozmowy w Toku” and nowadays media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Krakow
6
Warsaw
6
Poznan
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Katowice
1
Kęty
1
Płońsk
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available