Wpływ sponsoringu na wizerunek klubu sportowego

master
dc.abstract.enSubject of this work is sports sponsorship. Its purpose is to answer a question if sports sponsorship has influence on creation of an image of a sports club. In this work explained concept and origin of a sports club as well as its functions and situation according to polish legislation. Then explained concept of an image of a sports club. Next part of this work explains sports sponsorship as a tool for forming the image of a sports club. Also presented research carried by questionnaire method and its results. Main hypothesis of this work assumes that sports sponsorship has influence on an image of a sports club. Research shows that this thesis was confirmed. The vast majority of reaserched population supports sports sponsorship, draws attention to the type of sponsor, its popularity and actions, which affects its assessment and the image of a sports club.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest sponsoring sportowy. Praca ma na celu odpowiedzenie na pytanie czy sponsoring sportowy ma wpływ na kreowanie wizerunku klubu sportowego. W pracy zostało wyjaśnione pojęcie i geneza klubu sportowego oraz jego funkcje i sytuację według ustawodawstwa polskiego. Następnie wyjaśniono pojęcie wizerunku i sposób jego przenoszenia. W kolejnej części pracy przedstawiono sponsoring jako narzędzie kształtowania wizerunku klubu sportowego. Przedstawiono także badania przeprowadzone metodą ankietową i ich wyniki. Główna hipoteza postawiona na potrzeby pracy zakłada, że sponsoring sportowy ma wpływ na wizerunek klubu sportowego. Jak wykazały badania hipoteza została potwierdzona. Zdecydowana większość badanej populacji popiera sponsoring, zwraca uwagę na rodzaj sponsora, jego popularność i działalność, co wpływa na jej ocenę i wizerunek klubu sportowego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorDudek, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:38:18Z
dc.date.available2020-07-24T12:38:18Z
dc.date.submitted2012-10-15pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-71245-136571pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184335
dc.languagepolpl
dc.subject.ensports club - picture creation - sponsor - sponsorshippl
dc.subject.plklub sportowy - kreowanie wizerunku - sponsor - sponsoringpl
dc.titleWpływ sponsoringu na wizerunek klubu sportowegopl
dc.title.alternativeInfluence of sponsoring on picture of sports clubpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Subject of this work is sports sponsorship. Its purpose is to answer a question if sports sponsorship has influence on creation of an image of a sports club. In this work explained concept and origin of a sports club as well as its functions and situation according to polish legislation. Then explained concept of an image of a sports club. Next part of this work explains sports sponsorship as a tool for forming the image of a sports club. Also presented research carried by questionnaire method and its results. Main hypothesis of this work assumes that sports sponsorship has influence on an image of a sports club. Research shows that this thesis was confirmed. The vast majority of reaserched population supports sports sponsorship, draws attention to the type of sponsor, its popularity and actions, which affects its assessment and the image of a sports club.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest sponsoring sportowy. Praca ma na celu odpowiedzenie na pytanie czy sponsoring sportowy ma wpływ na kreowanie wizerunku klubu sportowego. W pracy zostało wyjaśnione pojęcie i geneza klubu sportowego oraz jego funkcje i sytuację według ustawodawstwa polskiego. Następnie wyjaśniono pojęcie wizerunku i sposób jego przenoszenia. W kolejnej części pracy przedstawiono sponsoring jako narzędzie kształtowania wizerunku klubu sportowego. Przedstawiono także badania przeprowadzone metodą ankietową i ich wyniki. Główna hipoteza postawiona na potrzeby pracy zakłada, że sponsoring sportowy ma wpływ na wizerunek klubu sportowego. Jak wykazały badania hipoteza została potwierdzona. Zdecydowana większość badanej populacji popiera sponsoring, zwraca uwagę na rodzaj sponsora, jego popularność i działalność, co wpływa na jej ocenę i wizerunek klubu sportowego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Dudek, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:38:18Z
dc.date.available
2020-07-24T12:38:18Z
dc.date.submittedpl
2012-10-15
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-71245-136571
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184335
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sports club - picture creation - sponsor - sponsorship
dc.subject.plpl
klub sportowy - kreowanie wizerunku - sponsor - sponsoring
dc.titlepl
Wpływ sponsoringu na wizerunek klubu sportowego
dc.title.alternativepl
Influence of sponsoring on picture of sports club
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
65
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Krakow
12
Poznan
9
Torun
3
Wroclaw
3
Dublin
2
Gdansk
2
Bartoszyce
1
Częstochowa
1
Drobin
1

No access

No Thumbnail Available