Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Style fotografii w promocji marek związanych z fotografią
Styles of photography in the marketing of brands associated with photography
Fotografia, marketing, influencer marketing, nowe media, YouTube, media społecznościowe
Photography, marketing, influencer marketing, new media, YouTube, social media
Praca badawcza podejmuje tematykę dostosowania się marek związanych z fotografią i producentów sprzętu fotograficznego do realiów social media marketingu oraz współprac z influencerami. Bada także wpływ kompetencji technicznych użytkowników na ich ocenę sprzętu fotograficznego oraz wpływ oczekiwań klientów dotyczących procesu fotografowania na ich preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego. Praca bada obszary marketingu w nowych mediach oraz influencer marketingu.W pracy zastosowano badania oparte na ankiecie oraz analizie zawartości, których celem było odpowiedzenie na zadane pytania badawcze.Badania wykazały, że producenci w większości przypadków dobierają współprace z influencerami w sposób przemyślany i zgodny z charakterem marki. Zauważono także, że niskie kompetencje techniczne klientów mają konkretny wpływ na odbiór danego sprzętu fotograficznego – badani o niskich kompetencjach posługują się zestawem prostych skojarzeń. Wykazano także, że badani przedstawiający konkretne oczekiwania wobec procesu fotografowania, jako swoje preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego wskazywali marki kojarzone z preferowanymi przez nich stylami, nawet jeżeli pod względem technicznym nie różniły się one (lub różniły bardzo w bardzo nieznaczny sposób) od oferty konkurencji.
The research focuses on adapting photographic brands and equipment manufacturers to the realities of social media marketing and working with influencers. It also examines how the technical competence of users affects their assessment of photographic equipment and how the expectations of customers regarding the proces of photographing affect their preferences when purchasing photographic equipment. The work investigates the areas of New Media Marketing and Influencer Marketing.Survey-based and content-based studies were used to answer the research posed questions.Studies have shown that, in most cases, manufacturers consider their collaboration with influencers carefully and choose in accordance with the character of the brand. It was also found that the low technical competence of customers has a concrete impact on the reception of certain photographic equipment – low-skilled test subjects use a number of simple associations. It was also shown that respondents who had certain expectations of the photographic process identified as their preference for purchasing photographic equipment the brands associated with their preferred styles, even though they had not differed technically (or only marginally) from competitors' offers.
dc.abstract.en | The research focuses on adapting photographic brands and equipment manufacturers to the realities of social media marketing and working with influencers. It also examines how the technical competence of users affects their assessment of photographic equipment and how the expectations of customers regarding the proces of photographing affect their preferences when purchasing photographic equipment. The work investigates the areas of New Media Marketing and Influencer Marketing.Survey-based and content-based studies were used to answer the research posed questions.Studies have shown that, in most cases, manufacturers consider their collaboration with influencers carefully and choose in accordance with the character of the brand. It was also found that the low technical competence of customers has a concrete impact on the reception of certain photographic equipment – low-skilled test subjects use a number of simple associations. It was also shown that respondents who had certain expectations of the photographic process identified as their preference for purchasing photographic equipment the brands associated with their preferred styles, even though they had not differed technically (or only marginally) from competitors' offers. | pl |
dc.abstract.pl | Praca badawcza podejmuje tematykę dostosowania się marek związanych z fotografią i producentów sprzętu fotograficznego do realiów social media marketingu oraz współprac z influencerami. Bada także wpływ kompetencji technicznych użytkowników na ich ocenę sprzętu fotograficznego oraz wpływ oczekiwań klientów dotyczących procesu fotografowania na ich preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego. Praca bada obszary marketingu w nowych mediach oraz influencer marketingu.W pracy zastosowano badania oparte na ankiecie oraz analizie zawartości, których celem było odpowiedzenie na zadane pytania badawcze.Badania wykazały, że producenci w większości przypadków dobierają współprace z influencerami w sposób przemyślany i zgodny z charakterem marki. Zauważono także, że niskie kompetencje techniczne klientów mają konkretny wpływ na odbiór danego sprzętu fotograficznego – badani o niskich kompetencjach posługują się zestawem prostych skojarzeń. Wykazano także, że badani przedstawiający konkretne oczekiwania wobec procesu fotografowania, jako swoje preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego wskazywali marki kojarzone z preferowanymi przez nich stylami, nawet jeżeli pod względem technicznym nie różniły się one (lub różniły bardzo w bardzo nieznaczny sposób) od oferty konkurencji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Całek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.author | Szyndler, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Całek, Agnieszka | pl |
dc.contributor.reviewer | Flis, Jarosław - 101110 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-13T21:48:01Z | |
dc.date.available | 2022-07-13T21:48:01Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157028-275335 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296750 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Photography, marketing, influencer marketing, new media, YouTube, social media | pl |
dc.subject.pl | Fotografia, marketing, influencer marketing, nowe media, YouTube, media społecznościowe | pl |
dc.title | Style fotografii w promocji marek związanych z fotografią | pl |
dc.title.alternative | Styles of photography in the marketing of brands associated with photography | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |