Style fotografii w promocji marek związanych z fotografią

licenciate
dc.abstract.enThe research focuses on adapting photographic brands and equipment manufacturers to the realities of social media marketing and working with influencers. It also examines how the technical competence of users affects their assessment of photographic equipment and how the expectations of customers regarding the proces of photographing affect their preferences when purchasing photographic equipment. The work investigates the areas of New Media Marketing and Influencer Marketing.Survey-based and content-based studies were used to answer the research posed questions.Studies have shown that, in most cases, manufacturers consider their collaboration with influencers carefully and choose in accordance with the character of the brand. It was also found that the low technical competence of customers has a concrete impact on the reception of certain photographic equipment – low-skilled test subjects use a number of simple associations. It was also shown that respondents who had certain expectations of the photographic process identified as their preference for purchasing photographic equipment the brands associated with their preferred styles, even though they had not differed technically (or only marginally) from competitors' offers.pl
dc.abstract.plPraca badawcza podejmuje tematykę dostosowania się marek związanych z fotografią i producentów sprzętu fotograficznego do realiów social media marketingu oraz współprac z influencerami. Bada także wpływ kompetencji technicznych użytkowników na ich ocenę sprzętu fotograficznego oraz wpływ oczekiwań klientów dotyczących procesu fotografowania na ich preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego. Praca bada obszary marketingu w nowych mediach oraz influencer marketingu.W pracy zastosowano badania oparte na ankiecie oraz analizie zawartości, których celem było odpowiedzenie na zadane pytania badawcze.Badania wykazały, że producenci w większości przypadków dobierają współprace z influencerami w sposób przemyślany i zgodny z charakterem marki. Zauważono także, że niskie kompetencje techniczne klientów mają konkretny wpływ na odbiór danego sprzętu fotograficznego – badani o niskich kompetencjach posługują się zestawem prostych skojarzeń. Wykazano także, że badani przedstawiający konkretne oczekiwania wobec procesu fotografowania, jako swoje preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego wskazywali marki kojarzone z preferowanymi przez nich stylami, nawet jeżeli pod względem technicznym nie różniły się one (lub różniły bardzo w bardzo nieznaczny sposób) od oferty konkurencji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorSzyndler, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.date.accessioned2022-07-13T21:48:01Z
dc.date.available2022-07-13T21:48:01Z
dc.date.submitted2022-07-13pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-157028-275335pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296750
dc.languagepolpl
dc.subject.enPhotography, marketing, influencer marketing, new media, YouTube, social mediapl
dc.subject.plFotografia, marketing, influencer marketing, nowe media, YouTube, media społecznościowepl
dc.titleStyle fotografii w promocji marek związanych z fotografiąpl
dc.title.alternativeStyles of photography in the marketing of brands associated with photographypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The research focuses on adapting photographic brands and equipment manufacturers to the realities of social media marketing and working with influencers. It also examines how the technical competence of users affects their assessment of photographic equipment and how the expectations of customers regarding the proces of photographing affect their preferences when purchasing photographic equipment. The work investigates the areas of New Media Marketing and Influencer Marketing.Survey-based and content-based studies were used to answer the research posed questions.Studies have shown that, in most cases, manufacturers consider their collaboration with influencers carefully and choose in accordance with the character of the brand. It was also found that the low technical competence of customers has a concrete impact on the reception of certain photographic equipment – low-skilled test subjects use a number of simple associations. It was also shown that respondents who had certain expectations of the photographic process identified as their preference for purchasing photographic equipment the brands associated with their preferred styles, even though they had not differed technically (or only marginally) from competitors' offers.
dc.abstract.plpl
Praca badawcza podejmuje tematykę dostosowania się marek związanych z fotografią i producentów sprzętu fotograficznego do realiów social media marketingu oraz współprac z influencerami. Bada także wpływ kompetencji technicznych użytkowników na ich ocenę sprzętu fotograficznego oraz wpływ oczekiwań klientów dotyczących procesu fotografowania na ich preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego. Praca bada obszary marketingu w nowych mediach oraz influencer marketingu.W pracy zastosowano badania oparte na ankiecie oraz analizie zawartości, których celem było odpowiedzenie na zadane pytania badawcze.Badania wykazały, że producenci w większości przypadków dobierają współprace z influencerami w sposób przemyślany i zgodny z charakterem marki. Zauważono także, że niskie kompetencje techniczne klientów mają konkretny wpływ na odbiór danego sprzętu fotograficznego – badani o niskich kompetencjach posługują się zestawem prostych skojarzeń. Wykazano także, że badani przedstawiający konkretne oczekiwania wobec procesu fotografowania, jako swoje preferencje dotyczące zakupu sprzętu fotograficznego wskazywali marki kojarzone z preferowanymi przez nich stylami, nawet jeżeli pod względem technicznym nie różniły się one (lub różniły bardzo w bardzo nieznaczny sposób) od oferty konkurencji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Szyndler, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.date.accessioned
2022-07-13T21:48:01Z
dc.date.available
2022-07-13T21:48:01Z
dc.date.submittedpl
2022-07-13
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-157028-275335
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296750
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Photography, marketing, influencer marketing, new media, YouTube, social media
dc.subject.plpl
Fotografia, marketing, influencer marketing, nowe media, YouTube, media społecznościowe
dc.titlepl
Style fotografii w promocji marek związanych z fotografią
dc.title.alternativepl
Styles of photography in the marketing of brands associated with photography
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
94
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
6
Olsztyn
6
Poznan
6
Wroclaw
5
Gdynia
4
Lodz
4
Krzeszyce
3
Starachowice
3
Strzegom
3

No access

No Thumbnail Available