Product placement w marketingu gier komputerowych

licenciate
dc.abstract.enThe bachelor's thesis "Product placement in computer games marketing" examines the impact of product placement in games on brand recognition, image and loyalty. Surveys conducted among gamers confirmed that the visibility of brands in games increases their recognition. Visual and audio elements of product placement support brand recall, and interaction with the brand in games, especially during tournaments, increases consumer loyalty. These studies confirm the effectiveness of product placement as a marketing tool, in line with the literature on the subject. Future research could analyze the impact of different forms of product placement on different demographic groups and on new gaming platforms.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka "Product Placement w Marketingu Gier Komputerowych" bada wpływ lokowania produktów w grach na rozpoznawalność, wizerunek i lojalność wobec marki. Badania ankietowe przeprowadzone wśród graczy potwierdziły, że widoczność marek w grach zwiększa ich rozpoznawalność. Wizualne i dźwiękowe elementy product placementu wspierają zapamiętywanie marek, a interakcja z marką w grach, zwłaszcza podczas turniejów, zwiększa lojalność konsumentów. Badania te potwierdzają skuteczność product placementu jako narzędzia marketingowego, zgodnie z literaturą przedmiotu. Przyszłe badania mogą analizować wpływ różnych form product placementu na różne grupy demograficzne oraz na nowych platformach gamingowych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorKosiorowski, Dominik - USOS294688 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.date.accessioned2024-07-11T22:58:26Z
dc.date.available2024-07-11T22:58:26Z
dc.date.submitted2024-07-11pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-165090-294688pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376379
dc.languagepolpl
dc.subject.encomputer games – marketing – product placement – recognition – brand imagepl
dc.subject.plgry komputerowe – marketing – product placement – rozpoznawalność – wizerunek markipl
dc.titleProduct placement w marketingu gier komputerowychpl
dc.title.alternativeProduct placement in computer games marketingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The bachelor's thesis "Product placement in computer games marketing" examines the impact of product placement in games on brand recognition, image and loyalty. Surveys conducted among gamers confirmed that the visibility of brands in games increases their recognition. Visual and audio elements of product placement support brand recall, and interaction with the brand in games, especially during tournaments, increases consumer loyalty. These studies confirm the effectiveness of product placement as a marketing tool, in line with the literature on the subject. Future research could analyze the impact of different forms of product placement on different demographic groups and on new gaming platforms.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka "Product Placement w Marketingu Gier Komputerowych" bada wpływ lokowania produktów w grach na rozpoznawalność, wizerunek i lojalność wobec marki. Badania ankietowe przeprowadzone wśród graczy potwierdziły, że widoczność marek w grach zwiększa ich rozpoznawalność. Wizualne i dźwiękowe elementy product placementu wspierają zapamiętywanie marek, a interakcja z marką w grach, zwłaszcza podczas turniejów, zwiększa lojalność konsumentów. Badania te potwierdzają skuteczność product placementu jako narzędzia marketingowego, zgodnie z literaturą przedmiotu. Przyszłe badania mogą analizować wpływ różnych form product placementu na różne grupy demograficzne oraz na nowych platformach gamingowych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Kosiorowski, Dominik - USOS294688
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.date.accessioned
2024-07-11T22:58:26Z
dc.date.available
2024-07-11T22:58:26Z
dc.date.submittedpl
2024-07-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-165090-294688
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376379
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
computer games – marketing – product placement – recognition – brand image
dc.subject.plpl
gry komputerowe – marketing – product placement – rozpoznawalność – wizerunek marki
dc.titlepl
Product placement w marketingu gier komputerowych
dc.title.alternativepl
Product placement in computer games marketing
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
38
Views per month
Views per city
Krakow
10
Poznan
6
Warsaw
5
Gdansk
3
Lubliniec
2
Bolen
1
Ciechocinek
1
Kuala Lumpur
1
Lodz
1
Lublin
1

No access

No Thumbnail Available