Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Elementy grywalizacji w edukacji podstawowej
Elements of gamification in primary education
Grywalizacja, elementy grywalizacji, edukacja podstawowa
Gamification, elements of gamification, primary education
Aktywność grania jest naturalnym elementem ludzkiego życia. Gry, a szczególnie gry wideo, oprócz stanowienia doskonałej rozrywki, której z chęcią oddaje się większość ludzi, wpływają dodatkowo na ich motywację, zaangażowanie, poznanie oraz uspołecznienie (Granic, Lobel, & Engels, 2014, s. 68-73). W wyniku chęci przeniesienia pozytywnych aspektów gier wideo na sytuacje i problemy naszego codziennego życia, rozwinęła się technika grywalizacji wykorzystująca elementy i metody tworzenia gier poza kontekstem gry (Deterding, Dixon, Khaled, & Nacke, 2011a, s. 10). Celem poniższej pracy było wykazanie, że wykorzystanie grywalizacji i jej elementów w edukacji podstawowej ma pozytywny wpływ na aspekty afektywne, poznawcze i behawioralne uczniów, przez co może być ona pożytecznym narzędziem dla pedagogów na tym szczeblu edukacji. Cel pracy został uzyskany poprzez przeprowadzenie i zsyntetyzowanie wyników rozległego przeglądu literatury z dziedzin psychologii edukacji oraz grywalizacji.
Gaming activity is a natural part of human life. Games, and video games in particular, in addition to providing excellent entertainment that most people enjoy, further influence their motivation, engagement, cognition, as well as, socialisation (Granic, Lobel, & Engels, 2014, pp. 68-73). As a result of the desire to transfer the positive aspects of video games to the situations and problems of our everyday lives, gamification technique has emerged, which can be defined as the act of applying game elements and development methods in non-game contexts (Deterding, Dixon, Khaled, & Nacke, 2011a, p. 10). The aim of the following study was to demonstrate that the use of gamification and its elements in primary education has a positive impact on the affective, cognitive, and behavioural aspects of students’ functioning, making it a useful tool for teachers at this education level. This goal was achieved by conducting and synthesizing the results of an extensive literature review in the fields of gamification, and educational psychology.
dc.abstract.en | Gaming activity is a natural part of human life. Games, and video games in particular, in addition to providing excellent entertainment that most people enjoy, further influence their motivation, engagement, cognition, as well as, socialisation (Granic, Lobel, & Engels, 2014, pp. 68-73). As a result of the desire to transfer the positive aspects of video games to the situations and problems of our everyday lives, gamification technique has emerged, which can be defined as the act of applying game elements and development methods in non-game contexts (Deterding, Dixon, Khaled, & Nacke, 2011a, p. 10). The aim of the following study was to demonstrate that the use of gamification and its elements in primary education has a positive impact on the affective, cognitive, and behavioural aspects of students’ functioning, making it a useful tool for teachers at this education level. This goal was achieved by conducting and synthesizing the results of an extensive literature review in the fields of gamification, and educational psychology. | pl |
dc.abstract.pl | Aktywność grania jest naturalnym elementem ludzkiego życia. Gry, a szczególnie gry wideo, oprócz stanowienia doskonałej rozrywki, której z chęcią oddaje się większość ludzi, wpływają dodatkowo na ich motywację, zaangażowanie, poznanie oraz uspołecznienie (Granic, Lobel, & Engels, 2014, s. 68-73). W wyniku chęci przeniesienia pozytywnych aspektów gier wideo na sytuacje i problemy naszego codziennego życia, rozwinęła się technika grywalizacji wykorzystująca elementy i metody tworzenia gier poza kontekstem gry (Deterding, Dixon, Khaled, & Nacke, 2011a, s. 10). Celem poniższej pracy było wykazanie, że wykorzystanie grywalizacji i jej elementów w edukacji podstawowej ma pozytywny wpływ na aspekty afektywne, poznawcze i behawioralne uczniów, przez co może być ona pożytecznym narzędziem dla pedagogów na tym szczeblu edukacji. Cel pracy został uzyskany poprzez przeprowadzenie i zsyntetyzowanie wyników rozległego przeglądu literatury z dziedzin psychologii edukacji oraz grywalizacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Ostrowicki (Sidey Myoo), Michał - 131206 | pl |
dc.contributor.author | Chudzik, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ostrowicki (Sidey Myoo), Michał - 131206 | pl |
dc.contributor.reviewer | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-09-05T21:45:42Z | |
dc.date.available | 2023-09-05T21:45:42Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-04 | pl |
dc.fieldofstudy | kognitywistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-169689-260544 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318370 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Gamification, elements of gamification, primary education | pl |
dc.subject.pl | Grywalizacja, elementy grywalizacji, edukacja podstawowa | pl |
dc.title | Elementy grywalizacji w edukacji podstawowej | pl |
dc.title.alternative | Elements of gamification in primary education | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |