Budowanie relacji klient – przedsiębiorstwo na platformie społecznościowej Instagram z wykorzystaniem influencer marketingu w branży modowej na rynku polskim. Analiza wybranych przykładów

master
dc.abstract.enContemporary businesses have to face dynamic changes, a demanding market, and ever-growing competition on a daily basis. This presents challenges related to building long-term relationships with customers, which are crucial for a company's success. In an era of the increasing importance of social media, ongoing digitalization, and the continuous development of new technologies, brands' marketing strategies must evolve and adapt to market needs, incorporating new approaches and tools to achieve their goals. Currently, one of the main trends in marketing communication is influencer marketing. It has gained popularity due to its effectiveness in building engagement and loyalty among brand audiences. It is particularly significant in the fashion industry, where a brand's image, authenticity, and ability to manage relationship-building models are crucial.The aim of this master's thesis is to analyze the possibilities of managing the relationship-building model through the use of influencer marketing in the fashion industry on the Instagram platform. Specifically, the study focuses on demonstrating the various goals and dimensions in which the tools offered by influencer marketing can be used to achieve a company's objective of a consistent communication strategy with the customer. To this end, a case study was conducted on three selected brands that represent the Polish fashion industry, sharing the same market segment but differing in the nature of their marketing activities. The results indicate significant relationships between the use of influencer marketing and the way the brand is created online in terms of activity on the Instagram social platform. The thesis makes a significant contribution to understanding the importance of influencer marketing as a tool in the context of building long-term relationships between a business and its customers and may serve as a basis for further research in this area.pl
dc.abstract.plWspółczesne przedsiębiorstwa muszą zmagać się na co dzień z dynamicznie następującymi zmianami, wymagającym rynkiem oraz nieustannie rosnącą na nim konkurencją. Stawia to przed nimi wyzwania związane z budowaniem długotrwałych relacji z klientami, które z kolei są kluczowe do osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwo. W dobie rosnącego znaczenia mediów społecznościowych, a także postępującej cyfryzacji i wciąż rozwijanych nowych technologii, strategie marketingowe marek muszą ewoluować i dostosowywać się do potrzeb rynkowych, uwzględniając przy tym nowe podejścia i narzędzia do osiągnięcia swoich celów. Aktualnie jednym z głównych trendów w obszarze komunikacji marketingowej jest influencer marketing. Zyskał on popularność dzięki swojej efektywności względem budowania zaangażowania i lojalności wśród odbiorców marek. Szczególnie istotny jest on w branży modowej, gdzie wizerunek marki, a także jej autentyczność i umiejętność zarządzania modelem budowania relacji.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza możliwości zarządzania modelem budowania relacji poprzez wykorzystanie influencer marketingu w branży modowej na platformie Instagram. W szczególności badanie koncentruje się na ukazaniu różnych celów i płaszczyzn, w których można wykorzystać narzędzia oferowane przez influencer marketing do realizacji celu przedsiębiorstwa jakim jest spójna strategia komunikacyjna z klientem. W tym celu Przeprowadzono badanie typu case study na 3 wytypowanych markach, które są przedstawicielami polskiej branży modowej, o wspólnym segmencie działalności, jednak różniące się charakterem prowadzonych działań marketingowych. Wyniki wskazują na istotne relacje pomiędzy sposobem wykorzystania influencer marketingu, a sposobem kreacji brandu w sieci w ujęciu aktywności na platformie społecznościowej Instagram. Praca wnosi istotny wkład w rozumienie istotności narzędzia influencer marketingu w kontekście budowania długotrwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i jego klientami i może stanowić podstawę do dalszych badań w tym obszarze.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.authorPolak, Paulina - USOS265340 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzyna - 160355 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.date.accessioned2025-03-10T23:30:28Z
dc.date.available2025-03-10T23:30:28Z
dc.date.createdat2025-03-10T23:30:28Zen
dc.date.submitted2025-03-10pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-149592-265340pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/550018
dc.languagepolpl
dc.subject.enfashion industry, influencer marketing, Instagram, social media, relationship managementpl
dc.subject.plbranża modowa, influencer marketing, Instagram, media społecznościowe, zarządzanie relacjamipl
dc.titleBudowanie relacji klient – przedsiębiorstwo na platformie społecznościowej Instagram z wykorzystaniem influencer marketingu w branży modowej na rynku polskim. Analiza wybranych przykładówpl
dc.title.alternativeBuilding client-business relationships on the social platform Instagram by using influencer marketing in the fashion industry on the Polish market: an analysis of selected examples.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Contemporary businesses have to face dynamic changes, a demanding market, and ever-growing competition on a daily basis. This presents challenges related to building long-term relationships with customers, which are crucial for a company's success. In an era of the increasing importance of social media, ongoing digitalization, and the continuous development of new technologies, brands' marketing strategies must evolve and adapt to market needs, incorporating new approaches and tools to achieve their goals. Currently, one of the main trends in marketing communication is influencer marketing. It has gained popularity due to its effectiveness in building engagement and loyalty among brand audiences. It is particularly significant in the fashion industry, where a brand's image, authenticity, and ability to manage relationship-building models are crucial.The aim of this master's thesis is to analyze the possibilities of managing the relationship-building model through the use of influencer marketing in the fashion industry on the Instagram platform. Specifically, the study focuses on demonstrating the various goals and dimensions in which the tools offered by influencer marketing can be used to achieve a company's objective of a consistent communication strategy with the customer. To this end, a case study was conducted on three selected brands that represent the Polish fashion industry, sharing the same market segment but differing in the nature of their marketing activities. The results indicate significant relationships between the use of influencer marketing and the way the brand is created online in terms of activity on the Instagram social platform. The thesis makes a significant contribution to understanding the importance of influencer marketing as a tool in the context of building long-term relationships between a business and its customers and may serve as a basis for further research in this area.
dc.abstract.plpl
Współczesne przedsiębiorstwa muszą zmagać się na co dzień z dynamicznie następującymi zmianami, wymagającym rynkiem oraz nieustannie rosnącą na nim konkurencją. Stawia to przed nimi wyzwania związane z budowaniem długotrwałych relacji z klientami, które z kolei są kluczowe do osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwo. W dobie rosnącego znaczenia mediów społecznościowych, a także postępującej cyfryzacji i wciąż rozwijanych nowych technologii, strategie marketingowe marek muszą ewoluować i dostosowywać się do potrzeb rynkowych, uwzględniając przy tym nowe podejścia i narzędzia do osiągnięcia swoich celów. Aktualnie jednym z głównych trendów w obszarze komunikacji marketingowej jest influencer marketing. Zyskał on popularność dzięki swojej efektywności względem budowania zaangażowania i lojalności wśród odbiorców marek. Szczególnie istotny jest on w branży modowej, gdzie wizerunek marki, a także jej autentyczność i umiejętność zarządzania modelem budowania relacji.Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza możliwości zarządzania modelem budowania relacji poprzez wykorzystanie influencer marketingu w branży modowej na platformie Instagram. W szczególności badanie koncentruje się na ukazaniu różnych celów i płaszczyzn, w których można wykorzystać narzędzia oferowane przez influencer marketing do realizacji celu przedsiębiorstwa jakim jest spójna strategia komunikacyjna z klientem. W tym celu Przeprowadzono badanie typu case study na 3 wytypowanych markach, które są przedstawicielami polskiej branży modowej, o wspólnym segmencie działalności, jednak różniące się charakterem prowadzonych działań marketingowych. Wyniki wskazują na istotne relacje pomiędzy sposobem wykorzystania influencer marketingu, a sposobem kreacji brandu w sieci w ujęciu aktywności na platformie społecznościowej Instagram. Praca wnosi istotny wkład w rozumienie istotności narzędzia influencer marketingu w kontekście budowania długotrwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i jego klientami i może stanowić podstawę do dalszych badań w tym obszarze.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.authorpl
Polak, Paulina - USOS265340
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna - 160355
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.date.accessioned
2025-03-10T23:30:28Z
dc.date.available
2025-03-10T23:30:28Z
dc.date.createdaten
2025-03-10T23:30:28Z
dc.date.submittedpl
2025-03-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-149592-265340
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/550018
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
fashion industry, influencer marketing, Instagram, social media, relationship management
dc.subject.plpl
branża modowa, influencer marketing, Instagram, media społecznościowe, zarządzanie relacjami
dc.titlepl
Budowanie relacji klient – przedsiębiorstwo na platformie społecznościowej Instagram z wykorzystaniem influencer marketingu w branży modowej na rynku polskim. Analiza wybranych przykładów
dc.title.alternativepl
Building client-business relationships on the social platform Instagram by using influencer marketing in the fashion industry on the Polish market: an analysis of selected examples.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Krakow
5
Jakarta
3
Warsaw
3
Wroclaw
3
Colombo
2
Żmigród
2
Bialystok
1
Chorzów
1
Gdansk
1
Góra
1

No access

No Thumbnail Available
Collections