Znaczenie relacji personel medyczny - pacjent dla funkcjonowania organizacji ochrony zdrowia w opinii studentów UJ CM

master
dc.abstract.enAdmission: Currently, an important factor affecting the proper functioning of entities in the medical services market is the degree of satisfaction of patients (clients) with the services provided to them. The level of satisfaction can be determined by many factors that change with socio-economic and technological development. Each medical facility conducting activity in the health care sector, in order to be able to function well, should care for the patient, striving to satisfy his needs. In the healing process, they are one of the most important aspects, because they affect the patient's emotional state and decisions about further treatment.Objective: The aim of the work is to determine whether the relations formed at the level of medical staff - the patient have an impact on the functioning of health care facilities.Material and methods: The study was conducted among 50 students of the Jagiellonian University Collegium Medicum. It was attended by 25 people studying Medicine and 25 students of Public Health. The most numerous part were women, who were attended by 34 people in total. The average age of respondents was 22 years. In order to get to know students opinions, a questionnaire was used, which was created solely for the purpose of this work. It consisted of 11 open and 8 closed questions.Conclusions: The success of a health care organization is measured by the increase in the number of satisfied patients and depends on many key elements. One of them is the relationship between the medical staff and the patient. Communication in healthcare facilities, in addition to being an important element in the diagnosis and treatment process, is also an important factor for patients to assess the satisfaction of health services.pl
dc.abstract.plWstęp: Obecnie ważnym czynnikiem mającym wpływ na prawidłowe funkcjonowanie podmiotów na rynku usług medycznych jest stopień zadowolenia pacjentów (klientów) ze świadczonych im usług. O poziomie satysfakcji decydować może wiele czynników, które wraz z rozwojem społeczno-ekonomiczno-technologicznym ulegają zmianom. Każda placówka medyczna prowadząca działalność w sektorze ochrony zdrowia, aby móc dobrze funkcjonować, powinna dbać o pacjenta, dążąc do zaspokojenia jego potrzeb. W pracy przedstawiono obszar relacji występujących między personelem medycznym a pacjentem oraz czynniki, które wpływają na ich jakość. W procesie zdrowienia stanowią one jeden z ważniejszych aspektów, ponieważ wpływają na stan emocjonalny chorego i decyzje o dalszym leczeniu.Cel pracy: Celem pracy jest ustalenie czy relacje kształtujące się na płaszczyźnie personel medyczny – pacjent mają wpływ na funkcjonowanie zakładów opieki zdrowotnej. Materiał i metoda: Badanie przeprowadzono wśród 50 studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum. Wzięło w nim udział 25 osób studiujących na kierunku Lekarskim oraz 25 studentów Zdrowia Publicznego. Najliczniejszą część stanowiły kobiety, których w badaniu łącznie wzięło udział 34 osoby. Średnia wieku respondentów wynosiła 22 lata. W celu poznania opinii studentów posłużono się kwestionariuszem ankiety, który został utworzony wyłącznie na potrzeby tej pracy. Składał się on z 11 pytań otwartych oraz 8 zamkniętych.Wyniki i wnioski: Sukces organizacji opieki zdrowotnej mierzony wzrostem liczby zadowolonych pacjentów zależny jest od wielu kluczowych elementów. Jednym z nich są relacje zachodzące pomiędzy personelem medycznym a pacjentem. Komunikacja w zakładach opieki zdrowotnej oprócz tego, że nadal jest istotnym elementem w procesie diagnozowania i leczenia, to stanowi dla pacjentów również ważny czynnik wpływający na ocenę satysfakcji z udzielanych świadczeń zdrowotnych.pl
dc.affiliationWydział Nauk o Zdrowiupl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.areaobszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznejpl
dc.contributor.advisorRogala, Maciejpl
dc.contributor.authorKuta, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WNOZpl
dc.contributor.reviewerRogala, Maciejpl
dc.contributor.reviewerWłodarczyk, Włodzimierz - 133804 pl
dc.contributor.reviewerDuplaga, Mariusz - 129287 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:06:28Z
dc.date.available2020-07-27T16:06:28Z
dc.date.submitted2018-07-12pl
dc.fieldofstudyzdrowie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-123494-177676pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227866
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedical staff relation - patient, health, patients satisfaction, health service, healthcare organizationspl
dc.subject.plrelacja personel medyczny - pacjent, zdrowie, satysfakcja pacjenta, usługa medyczna, organizacje opieki zdrowotnejpl
dc.titleZnaczenie relacji personel medyczny - pacjent dla funkcjonowania organizacji ochrony zdrowia w opinii studentów UJ CMpl
dc.title.alternativeThe importance of medical-patient relations for the functioning of health care organizations in the opinion of students of the UJ CMpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Admission: Currently, an important factor affecting the proper functioning of entities in the medical services market is the degree of satisfaction of patients (clients) with the services provided to them. The level of satisfaction can be determined by many factors that change with socio-economic and technological development. Each medical facility conducting activity in the health care sector, in order to be able to function well, should care for the patient, striving to satisfy his needs. In the healing process, they are one of the most important aspects, because they affect the patient's emotional state and decisions about further treatment.Objective: The aim of the work is to determine whether the relations formed at the level of medical staff - the patient have an impact on the functioning of health care facilities.Material and methods: The study was conducted among 50 students of the Jagiellonian University Collegium Medicum. It was attended by 25 people studying Medicine and 25 students of Public Health. The most numerous part were women, who were attended by 34 people in total. The average age of respondents was 22 years. In order to get to know students opinions, a questionnaire was used, which was created solely for the purpose of this work. It consisted of 11 open and 8 closed questions.Conclusions: The success of a health care organization is measured by the increase in the number of satisfied patients and depends on many key elements. One of them is the relationship between the medical staff and the patient. Communication in healthcare facilities, in addition to being an important element in the diagnosis and treatment process, is also an important factor for patients to assess the satisfaction of health services.
dc.abstract.plpl
Wstęp: Obecnie ważnym czynnikiem mającym wpływ na prawidłowe funkcjonowanie podmiotów na rynku usług medycznych jest stopień zadowolenia pacjentów (klientów) ze świadczonych im usług. O poziomie satysfakcji decydować może wiele czynników, które wraz z rozwojem społeczno-ekonomiczno-technologicznym ulegają zmianom. Każda placówka medyczna prowadząca działalność w sektorze ochrony zdrowia, aby móc dobrze funkcjonować, powinna dbać o pacjenta, dążąc do zaspokojenia jego potrzeb. W pracy przedstawiono obszar relacji występujących między personelem medycznym a pacjentem oraz czynniki, które wpływają na ich jakość. W procesie zdrowienia stanowią one jeden z ważniejszych aspektów, ponieważ wpływają na stan emocjonalny chorego i decyzje o dalszym leczeniu.Cel pracy: Celem pracy jest ustalenie czy relacje kształtujące się na płaszczyźnie personel medyczny – pacjent mają wpływ na funkcjonowanie zakładów opieki zdrowotnej. Materiał i metoda: Badanie przeprowadzono wśród 50 studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum. Wzięło w nim udział 25 osób studiujących na kierunku Lekarskim oraz 25 studentów Zdrowia Publicznego. Najliczniejszą część stanowiły kobiety, których w badaniu łącznie wzięło udział 34 osoby. Średnia wieku respondentów wynosiła 22 lata. W celu poznania opinii studentów posłużono się kwestionariuszem ankiety, który został utworzony wyłącznie na potrzeby tej pracy. Składał się on z 11 pytań otwartych oraz 8 zamkniętych.Wyniki i wnioski: Sukces organizacji opieki zdrowotnej mierzony wzrostem liczby zadowolonych pacjentów zależny jest od wielu kluczowych elementów. Jednym z nich są relacje zachodzące pomiędzy personelem medycznym a pacjentem. Komunikacja w zakładach opieki zdrowotnej oprócz tego, że nadal jest istotnym elementem w procesie diagnozowania i leczenia, to stanowi dla pacjentów również ważny czynnik wpływający na ocenę satysfakcji z udzielanych świadczeń zdrowotnych.
dc.affiliationpl
Wydział Nauk o Zdrowiu
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.areapl
obszar nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej
dc.contributor.advisorpl
Rogala, Maciej
dc.contributor.authorpl
Kuta, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WNOZ
dc.contributor.reviewerpl
Rogala, Maciej
dc.contributor.reviewerpl
Włodarczyk, Włodzimierz - 133804
dc.contributor.reviewerpl
Duplaga, Mariusz - 129287
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:06:28Z
dc.date.available
2020-07-27T16:06:28Z
dc.date.submittedpl
2018-07-12
dc.fieldofstudypl
zdrowie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-123494-177676
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227866
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
medical staff relation - patient, health, patients satisfaction, health service, healthcare organizations
dc.subject.plpl
relacja personel medyczny - pacjent, zdrowie, satysfakcja pacjenta, usługa medyczna, organizacje opieki zdrowotnej
dc.titlepl
Znaczenie relacji personel medyczny - pacjent dla funkcjonowania organizacji ochrony zdrowia w opinii studentów UJ CM
dc.title.alternativepl
The importance of medical-patient relations for the functioning of health care organizations in the opinion of students of the UJ CM
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available