Obecność medialna a sondaże wyborcze – geneza sukcesu Kongresu Nowej Prawicy w wyborach Parlamentu Europejskiego w 2014 roku

licenciate
dc.abstract.enThe paper discusses issues related to public opinion, election campaign, the media and their role in the process of political communication. A quantitative study which was made includes the relationship between the frequency of appearance of politicians in the media and the results of pre-election polls illustrated with the examples of political parties: Kongres Nowej Prawicy and Sojusz Lewicy Demokratycznej. The aim was to define the determinant factor that had an impact on the Kongres Nowej Prawicy’s good result in the elections to the European Parliament in 2014.pl
dc.abstract.plW pracy omówiono zagadnienia związane z opinią publiczną, kampanią wyborczą, mediami oraz ich rolą w procesie komunikowania politycznego. Dokonano badania ilościowego zależności między częstotliwością pojawiania się polityków w mediach a wynikami sondaży przedwyborczych na przykładzie partii politycznych Kongres Nowej Prawicy i Sojusz Lewicy Demokratycznej. Miało to na celu określenie czynnika decydującego o dobrym wyniku partii Kongres Nowej Prawicy w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.authorĆwioro, Dariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.reviewerHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:39:43Z
dc.date.available2020-07-26T14:39:43Z
dc.date.submitted2015-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-97661-159244pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205045
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical communication, media, electoral polls, leader effect, election campaignpl
dc.subject.plkomunikowanie polityczne, media, sondaże wyborcze, efekt lidera, kampania wyborczapl
dc.titleObecność medialna a sondaże wyborcze – geneza sukcesu Kongresu Nowej Prawicy w wyborach Parlamentu Europejskiego w 2014 rokupl
dc.title.alternativeMedia presence and electoral polls – origin of the success of the Kongres Nowej Prawicy party in the European Parliament elections in 2014pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper discusses issues related to public opinion, election campaign, the media and their role in the process of political communication. A quantitative study which was made includes the relationship between the frequency of appearance of politicians in the media and the results of pre-election polls illustrated with the examples of political parties: Kongres Nowej Prawicy and Sojusz Lewicy Demokratycznej. The aim was to define the determinant factor that had an impact on the Kongres Nowej Prawicy’s good result in the elections to the European Parliament in 2014.
dc.abstract.plpl
W pracy omówiono zagadnienia związane z opinią publiczną, kampanią wyborczą, mediami oraz ich rolą w procesie komunikowania politycznego. Dokonano badania ilościowego zależności między częstotliwością pojawiania się polityków w mediach a wynikami sondaży przedwyborczych na przykładzie partii politycznych Kongres Nowej Prawicy i Sojusz Lewicy Demokratycznej. Miało to na celu określenie czynnika decydującego o dobrym wyniku partii Kongres Nowej Prawicy w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.authorpl
Ćwioro, Daria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.reviewerpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:39:43Z
dc.date.available
2020-07-26T14:39:43Z
dc.date.submittedpl
2015-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-97661-159244
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205045
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political communication, media, electoral polls, leader effect, election campaign
dc.subject.plpl
komunikowanie polityczne, media, sondaże wyborcze, efekt lidera, kampania wyborcza
dc.titlepl
Obecność medialna a sondaże wyborcze – geneza sukcesu Kongresu Nowej Prawicy w wyborach Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
dc.title.alternativepl
Media presence and electoral polls – origin of the success of the Kongres Nowej Prawicy party in the European Parliament elections in 2014
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Barczewo
3
Krakow
2
Wroclaw
2
Boardman
1
Bühl
1
Central
1
Dublin
1
Mielec
1
Torun
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available