Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
THE USE OF INTERNET-BASED MATERIALS IN DEVELOPING LISTENING SKILLS IN SENIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
ZASTOSOWANIE MATERIAŁÓW Z INTERNETU W CELU ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM PRZEZ UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Materiały z Internetu; umiejętności słuchania w języku angielskim; uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
Internet-based materials; listening skills in English; senior secondary school students
Głównym celem mojej pracy magisterskiej było przedstawienie różnych typów materiałów z Internetu oraz sposobów ich wykorzystania w celu rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim, zarówno na lekcjach języka angielskiego, jak i poza szkołą. Praca zawiera szczegółowy opis tzw. „badania w działaniu” przeprowadzonego przeze mnie w szkole ponadgimnazjalnej w Krośnie w 2018 roku. Badanie dotyczyło zastosowania konkretnych materiałów z Internetu na lekcjach języka angielskiego, które przeprowadziłam w klasie maturalnej. Celem badania było również sprawdzenie preferencji uczniów dotyczących materiałów z Internetu użytych w trakcie lekcji oraz w domu.W celu przeprowadzenia „badania w działaniu” zastosowałam następujące narzędzia badawcze: dwa kwestionariusze wypełnione przez uczniów przed i po przeprowadzonych przeze mnie lekcjach języka angielskiego oraz karta ewaluacyjna lekcji dla mnie jako nauczyciela, którą uzupełniałam po każdej lekcji. Z względu na to, iż jednym z etapów mojego badania było przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem materiałów z Internetu, zaplanowałam oraz przeprowadziłam cztery lekcje, których celem było rozwinięcie umiejętności słuchania wśród maturzystów. Internetowe materiały zastosowane podczas lekcji, to: krótki klip wideo, podkast, wykład oraz piosenka.Wyniki badania wykazały, że zastosowanie materiałów z Internetu zarówno podczas lekcji języka angielskiego, jak i poza szkołą mogą skutecznie przyczynić się do poprawy rozumienia ze słuchu. Z analizy badania wynika, iż zdaniem większości uczniów użyte internetowe materiały zdecydowanie pomogły im w udoskonaleniu umiejętności słuchania. Co więcej, uczestnicy badania byli bardzo pozytywnie nastawieni w stosunku do takiego sposobu uczenia się języka angielskiego. Zatem, można śmiało stwierdzić, iż używanie materiałów z Internetu przyczynia się do efektywnego rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu w języku obcym.
The main aim of my master’s degree thesis was to present various types of Internet-based materials as well as different ways of using them for the purpose of developing listening skills in English inside and outside the classroom. In my thesis I included the detailed description of the action research which I conducted in the senior secondary school in Krosno in April 2018. The action research concerned the use of the Internet-based materials in the English lessons as well as the students’ preferences related to the online materials used during the lessons conducted by me and those used at home.The setting for that research was regular English lessons in the 3rd grade in the secondary school. I applied the following research tools: two questionnaires distributed to the students before and after the English lessons supported by the Internet-based materials as well as the evaluation sheet. Due to the fact that the participants of the study were accustomed to using Internet-based materials only once a month at school, I decided to conduct 4 listening lessons with the use of the Internet-based materials, such as the short video clip, the podcast, the talk and the song. The results of the study showed that the use of Internet-based materials inside and outside the English classroom can be an effective way of improving students’ listening comprehension. The majority of the students reported that using online materials definitely helped them to develop their listening skills. Moreover, the learners’ attitudes towards the use of Internet-based materials were very positive. Thus, it can be said that Internet-based materials can effectively contribute to language students’ development of their listening competence.
dc.abstract.en | The main aim of my master’s degree thesis was to present various types of Internet-based materials as well as different ways of using them for the purpose of developing listening skills in English inside and outside the classroom. In my thesis I included the detailed description of the action research which I conducted in the senior secondary school in Krosno in April 2018. The action research concerned the use of the Internet-based materials in the English lessons as well as the students’ preferences related to the online materials used during the lessons conducted by me and those used at home.The setting for that research was regular English lessons in the 3rd grade in the secondary school. I applied the following research tools: two questionnaires distributed to the students before and after the English lessons supported by the Internet-based materials as well as the evaluation sheet. Due to the fact that the participants of the study were accustomed to using Internet-based materials only once a month at school, I decided to conduct 4 listening lessons with the use of the Internet-based materials, such as the short video clip, the podcast, the talk and the song. The results of the study showed that the use of Internet-based materials inside and outside the English classroom can be an effective way of improving students’ listening comprehension. The majority of the students reported that using online materials definitely helped them to develop their listening skills. Moreover, the learners’ attitudes towards the use of Internet-based materials were very positive. Thus, it can be said that Internet-based materials can effectively contribute to language students’ development of their listening competence. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem mojej pracy magisterskiej było przedstawienie różnych typów materiałów z Internetu oraz sposobów ich wykorzystania w celu rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim, zarówno na lekcjach języka angielskiego, jak i poza szkołą. Praca zawiera szczegółowy opis tzw. „badania w działaniu” przeprowadzonego przeze mnie w szkole ponadgimnazjalnej w Krośnie w 2018 roku. Badanie dotyczyło zastosowania konkretnych materiałów z Internetu na lekcjach języka angielskiego, które przeprowadziłam w klasie maturalnej. Celem badania było również sprawdzenie preferencji uczniów dotyczących materiałów z Internetu użytych w trakcie lekcji oraz w domu.W celu przeprowadzenia „badania w działaniu” zastosowałam następujące narzędzia badawcze: dwa kwestionariusze wypełnione przez uczniów przed i po przeprowadzonych przeze mnie lekcjach języka angielskiego oraz karta ewaluacyjna lekcji dla mnie jako nauczyciela, którą uzupełniałam po każdej lekcji. Z względu na to, iż jednym z etapów mojego badania było przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem materiałów z Internetu, zaplanowałam oraz przeprowadziłam cztery lekcje, których celem było rozwinięcie umiejętności słuchania wśród maturzystów. Internetowe materiały zastosowane podczas lekcji, to: krótki klip wideo, podkast, wykład oraz piosenka.Wyniki badania wykazały, że zastosowanie materiałów z Internetu zarówno podczas lekcji języka angielskiego, jak i poza szkołą mogą skutecznie przyczynić się do poprawy rozumienia ze słuchu. Z analizy badania wynika, iż zdaniem większości uczniów użyte internetowe materiały zdecydowanie pomogły im w udoskonaleniu umiejętności słuchania. Co więcej, uczestnicy badania byli bardzo pozytywnie nastawieni w stosunku do takiego sposobu uczenia się języka angielskiego. Zatem, można śmiało stwierdzić, iż używanie materiałów z Internetu przyczynia się do efektywnego rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu w języku obcym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792 | pl |
dc.contributor.author | Kuśnierczyk, Amelia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:05:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:05:45Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127661-230911 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231525 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Internet-based materials; listening skills in English; senior secondary school students | pl |
dc.subject.pl | Materiały z Internetu; umiejętności słuchania w języku angielskim; uczniowie szkół ponadgimnazjalnych | pl |
dc.title | THE USE OF INTERNET-BASED MATERIALS IN DEVELOPING LISTENING SKILLS IN SENIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS | pl |
dc.title.alternative | ZASTOSOWANIE MATERIAŁÓW Z INTERNETU W CELU ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM PRZEZ UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |