THE USE OF INTERNET-BASED MATERIALS IN DEVELOPING LISTENING SKILLS IN SENIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS

master
dc.abstract.enThe main aim of my master’s degree thesis was to present various types of Internet-based materials as well as different ways of using them for the purpose of developing listening skills in English inside and outside the classroom. In my thesis I included the detailed description of the action research which I conducted in the senior secondary school in Krosno in April 2018. The action research concerned the use of the Internet-based materials in the English lessons as well as the students’ preferences related to the online materials used during the lessons conducted by me and those used at home.The setting for that research was regular English lessons in the 3rd grade in the secondary school. I applied the following research tools: two questionnaires distributed to the students before and after the English lessons supported by the Internet-based materials as well as the evaluation sheet. Due to the fact that the participants of the study were accustomed to using Internet-based materials only once a month at school, I decided to conduct 4 listening lessons with the use of the Internet-based materials, such as the short video clip, the podcast, the talk and the song. The results of the study showed that the use of Internet-based materials inside and outside the English classroom can be an effective way of improving students’ listening comprehension. The majority of the students reported that using online materials definitely helped them to develop their listening skills. Moreover, the learners’ attitudes towards the use of Internet-based materials were very positive. Thus, it can be said that Internet-based materials can effectively contribute to language students’ development of their listening competence.pl
dc.abstract.plGłównym celem mojej pracy magisterskiej było przedstawienie różnych typów materiałów z Internetu oraz sposobów ich wykorzystania w celu rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim, zarówno na lekcjach języka angielskiego, jak i poza szkołą. Praca zawiera szczegółowy opis tzw. „badania w działaniu” przeprowadzonego przeze mnie w szkole ponadgimnazjalnej w Krośnie w 2018 roku. Badanie dotyczyło zastosowania konkretnych materiałów z Internetu na lekcjach języka angielskiego, które przeprowadziłam w klasie maturalnej. Celem badania było również sprawdzenie preferencji uczniów dotyczących materiałów z Internetu użytych w trakcie lekcji oraz w domu.W celu przeprowadzenia „badania w działaniu” zastosowałam następujące narzędzia badawcze: dwa kwestionariusze wypełnione przez uczniów przed i po przeprowadzonych przeze mnie lekcjach języka angielskiego oraz karta ewaluacyjna lekcji dla mnie jako nauczyciela, którą uzupełniałam po każdej lekcji. Z względu na to, iż jednym z etapów mojego badania było przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem materiałów z Internetu, zaplanowałam oraz przeprowadziłam cztery lekcje, których celem było rozwinięcie umiejętności słuchania wśród maturzystów. Internetowe materiały zastosowane podczas lekcji, to: krótki klip wideo, podkast, wykład oraz piosenka.Wyniki badania wykazały, że zastosowanie materiałów z Internetu zarówno podczas lekcji języka angielskiego, jak i poza szkołą mogą skutecznie przyczynić się do poprawy rozumienia ze słuchu. Z analizy badania wynika, iż zdaniem większości uczniów użyte internetowe materiały zdecydowanie pomogły im w udoskonaleniu umiejętności słuchania. Co więcej, uczestnicy badania byli bardzo pozytywnie nastawieni w stosunku do takiego sposobu uczenia się języka angielskiego. Zatem, można śmiało stwierdzić, iż używanie materiałów z Internetu przyczynia się do efektywnego rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu w języku obcym.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.contributor.authorKuśnierczyk, Ameliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.contributor.reviewerKleban, Marcin - 185600 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:05:45Z
dc.date.available2020-07-27T20:05:45Z
dc.date.submitted2018-10-26pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-127661-230911pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231525
dc.languageengpl
dc.subject.enInternet-based materials; listening skills in English; senior secondary school studentspl
dc.subject.plMateriały z Internetu; umiejętności słuchania w języku angielskim; uczniowie szkół ponadgimnazjalnychpl
dc.titleTHE USE OF INTERNET-BASED MATERIALS IN DEVELOPING LISTENING SKILLS IN SENIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTSpl
dc.title.alternativeZASTOSOWANIE MATERIAŁÓW Z INTERNETU W CELU ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM PRZEZ UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCHpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of my master’s degree thesis was to present various types of Internet-based materials as well as different ways of using them for the purpose of developing listening skills in English inside and outside the classroom. In my thesis I included the detailed description of the action research which I conducted in the senior secondary school in Krosno in April 2018. The action research concerned the use of the Internet-based materials in the English lessons as well as the students’ preferences related to the online materials used during the lessons conducted by me and those used at home.The setting for that research was regular English lessons in the 3rd grade in the secondary school. I applied the following research tools: two questionnaires distributed to the students before and after the English lessons supported by the Internet-based materials as well as the evaluation sheet. Due to the fact that the participants of the study were accustomed to using Internet-based materials only once a month at school, I decided to conduct 4 listening lessons with the use of the Internet-based materials, such as the short video clip, the podcast, the talk and the song. The results of the study showed that the use of Internet-based materials inside and outside the English classroom can be an effective way of improving students’ listening comprehension. The majority of the students reported that using online materials definitely helped them to develop their listening skills. Moreover, the learners’ attitudes towards the use of Internet-based materials were very positive. Thus, it can be said that Internet-based materials can effectively contribute to language students’ development of their listening competence.
dc.abstract.plpl
Głównym celem mojej pracy magisterskiej było przedstawienie różnych typów materiałów z Internetu oraz sposobów ich wykorzystania w celu rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim, zarówno na lekcjach języka angielskiego, jak i poza szkołą. Praca zawiera szczegółowy opis tzw. „badania w działaniu” przeprowadzonego przeze mnie w szkole ponadgimnazjalnej w Krośnie w 2018 roku. Badanie dotyczyło zastosowania konkretnych materiałów z Internetu na lekcjach języka angielskiego, które przeprowadziłam w klasie maturalnej. Celem badania było również sprawdzenie preferencji uczniów dotyczących materiałów z Internetu użytych w trakcie lekcji oraz w domu.W celu przeprowadzenia „badania w działaniu” zastosowałam następujące narzędzia badawcze: dwa kwestionariusze wypełnione przez uczniów przed i po przeprowadzonych przeze mnie lekcjach języka angielskiego oraz karta ewaluacyjna lekcji dla mnie jako nauczyciela, którą uzupełniałam po każdej lekcji. Z względu na to, iż jednym z etapów mojego badania było przeprowadzenie lekcji języka angielskiego z użyciem materiałów z Internetu, zaplanowałam oraz przeprowadziłam cztery lekcje, których celem było rozwinięcie umiejętności słuchania wśród maturzystów. Internetowe materiały zastosowane podczas lekcji, to: krótki klip wideo, podkast, wykład oraz piosenka.Wyniki badania wykazały, że zastosowanie materiałów z Internetu zarówno podczas lekcji języka angielskiego, jak i poza szkołą mogą skutecznie przyczynić się do poprawy rozumienia ze słuchu. Z analizy badania wynika, iż zdaniem większości uczniów użyte internetowe materiały zdecydowanie pomogły im w udoskonaleniu umiejętności słuchania. Co więcej, uczestnicy badania byli bardzo pozytywnie nastawieni w stosunku do takiego sposobu uczenia się języka angielskiego. Zatem, można śmiało stwierdzić, iż używanie materiałów z Internetu przyczynia się do efektywnego rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu w języku obcym.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.contributor.authorpl
Kuśnierczyk, Amelia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.contributor.reviewerpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:05:45Z
dc.date.available
2020-07-27T20:05:45Z
dc.date.submittedpl
2018-10-26
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-127661-230911
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231525
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Internet-based materials; listening skills in English; senior secondary school students
dc.subject.plpl
Materiały z Internetu; umiejętności słuchania w języku angielskim; uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
dc.titlepl
THE USE OF INTERNET-BASED MATERIALS IN DEVELOPING LISTENING SKILLS IN SENIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
dc.title.alternativepl
ZASTOSOWANIE MATERIAŁÓW Z INTERNETU W CELU ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM PRZEZ UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Tuguegarao City
5
General Trias
2
Jakarta
2
Santa Rosa
2
Wroclaw
2
Bacolod City
1
Bridgetown
1
Buon Ma Thuot
1
Dublin
1
Hanoi
1

No access

No Thumbnail Available