Analiza rozwoju turystyki ekstremalnej

master
dc.abstract.enThe subject of this work is the phenomenon of development of extreme tourism. The main goal is analyze the development of extreme tourism and to create a unique product of extreme tourist product – an extreme trip to Norway. The work focuses mainly on the essence and features of extreme tourism, the analysis offers of this type of trips offered by travel agencies and finally to propose own extreme tourism event – an extreme trip to Norway. The direct tests were carried out by means of a diagnostic survey, and a questionnaire was used as a research tool. The hypothesis was confirmed in the work. Extreme tourism appears quite rarely in the offers of Polish travel agencies, and the programs of expeditions, activities and price are assesed by respondents at an average level. Trips proposed by the organizers are not very popular among supporters and additionally lack of promotional activities does not improve this situation. Extreme tourism has a very good chance of further developing and creating more and more new forms.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest zjawisko rozwoju turystyki ekstremalnej. Głównym celem jest natomiast analiza rozwoju turystyki ekstremalnej oraz stworzenie unikalnego produktu turystycznego – ekstremalnej wyprawy do Norwegii. W pracy skupiono się w głównej mierze na istocie oraz cechach turystyki ekstremalnej, analizie ofert tego typu wyjazdów oferowanych przez biura podróży aby na koniec pracy zaproponować własną imprezę turystyczną – ekstremalną wyprawy do Norwegii. Badania bezpośrednie zostały przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego, a jako narzędzie badawcze wykorzystano kwestionariusz ankietowy. W pracy potwierdziła się przyjęta hipoteza badawcza. Turystyka ekstremalna pojawia się dosyć rzadko w ofertach polskich biur podróży a programy wypraw, aktywności oraz cena są oceniane przez respondentów na średnim poziomie. Wyjazdy proponowane przez organizatorów nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród zwolenników a dodatkowo brak działań promocyjnych nie poprawia tej sytuacji. Turystyka ekstremalna ma jednak bardzo duże szanse dalszy rozwój i tworzenie się coraz to nowszych jej form.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorSkiba, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:39:08Z
dc.date.available2020-07-27T19:39:08Z
dc.date.submitted2018-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-127211-231781pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231111
dc.languagepolpl
dc.subject.enANALYSIS OF OFFERS, DEVELOPMENT, EXTREME TOURISM, NORWAY, TOURIST PRODUCTpl
dc.subject.plANALIZA OFERT, NORWEGIA, PRODUKT TURYSTYCZNY, ROZWÓJ, TURYSTYKA EKSTREMALNApl
dc.titleAnaliza rozwoju turystyki ekstremalnejpl
dc.title.alternativeAnalysis of the development of extreme tourismpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is the phenomenon of development of extreme tourism. The main goal is analyze the development of extreme tourism and to create a unique product of extreme tourist product – an extreme trip to Norway. The work focuses mainly on the essence and features of extreme tourism, the analysis offers of this type of trips offered by travel agencies and finally to propose own extreme tourism event – an extreme trip to Norway. The direct tests were carried out by means of a diagnostic survey, and a questionnaire was used as a research tool. The hypothesis was confirmed in the work. Extreme tourism appears quite rarely in the offers of Polish travel agencies, and the programs of expeditions, activities and price are assesed by respondents at an average level. Trips proposed by the organizers are not very popular among supporters and additionally lack of promotional activities does not improve this situation. Extreme tourism has a very good chance of further developing and creating more and more new forms.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest zjawisko rozwoju turystyki ekstremalnej. Głównym celem jest natomiast analiza rozwoju turystyki ekstremalnej oraz stworzenie unikalnego produktu turystycznego – ekstremalnej wyprawy do Norwegii. W pracy skupiono się w głównej mierze na istocie oraz cechach turystyki ekstremalnej, analizie ofert tego typu wyjazdów oferowanych przez biura podróży aby na koniec pracy zaproponować własną imprezę turystyczną – ekstremalną wyprawy do Norwegii. Badania bezpośrednie zostały przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego, a jako narzędzie badawcze wykorzystano kwestionariusz ankietowy. W pracy potwierdziła się przyjęta hipoteza badawcza. Turystyka ekstremalna pojawia się dosyć rzadko w ofertach polskich biur podróży a programy wypraw, aktywności oraz cena są oceniane przez respondentów na średnim poziomie. Wyjazdy proponowane przez organizatorów nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród zwolenników a dodatkowo brak działań promocyjnych nie poprawia tej sytuacji. Turystyka ekstremalna ma jednak bardzo duże szanse dalszy rozwój i tworzenie się coraz to nowszych jej form.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Skiba, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:39:08Z
dc.date.available
2020-07-27T19:39:08Z
dc.date.submittedpl
2018-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-127211-231781
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231111
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ANALYSIS OF OFFERS, DEVELOPMENT, EXTREME TOURISM, NORWAY, TOURIST PRODUCT
dc.subject.plpl
ANALIZA OFERT, NORWEGIA, PRODUKT TURYSTYCZNY, ROZWÓJ, TURYSTYKA EKSTREMALNA
dc.titlepl
Analiza rozwoju turystyki ekstremalnej
dc.title.alternativepl
Analysis of the development of extreme tourism
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
103
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
10
Wroclaw
9
Lublin
7
Krapkowice
6
Rzeszów
6
Newport
4
Tarnowskie Gory
4
Poznan
3
Ruda Śląska
2

No access

No Thumbnail Available