Zastosowanie product placement w reklamie muzycznej na przykładzie teledysków zamieszczanych na stronie www.MTV.com

licenciate
dc.abstract.enProduct placement is a popular form of promotion, especially from 80s. Product placement in music videos is particullary interesting because it is a kind of „promotion in promotion”.The purpose of this thesis was to examine the mentioned phenomenon and compare its appearance in video clips from two categories: „pop&rock” and „hip hop”. The choice of these music genres was made due to the presumption that the listeners of them differ and that is why the advertisers may potentially vary their advertisements on the basis of target listeners. Music videos were classified to the music genres on the basis of division from Music Television website www.MTV.com.What was analysed in the research was frequency of product placement, the way they were presented and the types of products which were placed. In order to do that, a self-made classification scheme was used, which consists of categories like presence of product placement, subject of promotion, way of promotion, context of promotion and description of the presented product. Obtained outcome make it possible to verify the thesis that product placement is more frequent in „hip hop” music videos and the way of presenting products as well as product types differ in the two music genres.pl
dc.abstract.plProduct placement, czyli lokowanie produktu w różnych mediach i nośnikach rozrywki, jest popularną formą promocji, szczególnie od lat 80. XX wieku. Ciekawym jego przejawem jest product placement w teledyskach muzycznych, ponieważ stanowi ono swego rodzaju „promocją w promocji”.Celem niniejszej pracy było zbadanie tego zjawiska i porównanie jego występowania w wideoklipach dwóch gatunków muzycznych: „pop&rock” i „hip hop”. Taki wybór umotywowany był założeniem, że grupy ich odbiorców nie pokrywają się lub pokrywają w minimalnym stopniu, a więc przedsiębiorcy mogliby potencjalnie zastosować targetowanie, uzależnione od gatunku muzycznego teledysku. Teledyski zakwalifikowano do tych dwóch gatunków muzycznych na podstawie podziału dokonanego na stronie internetowej Music Television, www.MTV.com. Analizie poddano częstotliwość lokowania treści, sposób ich prezentacji oraz typy promowanych produktów w obu gatunkach muzycznych. W tym celu zastosowano własnoręcznie stworzony klucz kategoryzacyjny, który uwzględniał takie kategorie jak obecność product placement, przedmiot promocji, sposób prezentacji, jej kontekst oraz charakterystykę produktu. Otrzymane wyniki pozwoliły na zweryfikowanie tezy, że lokowanie produktu częściej i w inny sposób stosowane jest w teledyskach z gatunku „hip hop”, jak również wykazały, że w badanych gatunkach muzycznych umieszczane są inne rodzaje produktów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.authorLorenc, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:23:23Z
dc.date.available2020-07-25T01:23:23Z
dc.date.submitted2014-06-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-87705-146003pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196247
dc.languagepolpl
dc.subject.enproduct placement, video clip, music video, MTV, advertisementpl
dc.subject.plproduct placement, teledysk, wideoklip, lokowanie produktu, MTVpl
dc.titleZastosowanie product placement w reklamie muzycznej na przykładzie teledysków zamieszczanych na stronie www.MTV.compl
dc.title.alternativeProduct placement in music advertisement: The example of music videos posted on www.MTV.compl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Product placement is a popular form of promotion, especially from 80s. Product placement in music videos is particullary interesting because it is a kind of „promotion in promotion”.The purpose of this thesis was to examine the mentioned phenomenon and compare its appearance in video clips from two categories: „pop&rock” and „hip hop”. The choice of these music genres was made due to the presumption that the listeners of them differ and that is why the advertisers may potentially vary their advertisements on the basis of target listeners. Music videos were classified to the music genres on the basis of division from Music Television website www.MTV.com.What was analysed in the research was frequency of product placement, the way they were presented and the types of products which were placed. In order to do that, a self-made classification scheme was used, which consists of categories like presence of product placement, subject of promotion, way of promotion, context of promotion and description of the presented product. Obtained outcome make it possible to verify the thesis that product placement is more frequent in „hip hop” music videos and the way of presenting products as well as product types differ in the two music genres.
dc.abstract.plpl
Product placement, czyli lokowanie produktu w różnych mediach i nośnikach rozrywki, jest popularną formą promocji, szczególnie od lat 80. XX wieku. Ciekawym jego przejawem jest product placement w teledyskach muzycznych, ponieważ stanowi ono swego rodzaju „promocją w promocji”.Celem niniejszej pracy było zbadanie tego zjawiska i porównanie jego występowania w wideoklipach dwóch gatunków muzycznych: „pop&rock” i „hip hop”. Taki wybór umotywowany był założeniem, że grupy ich odbiorców nie pokrywają się lub pokrywają w minimalnym stopniu, a więc przedsiębiorcy mogliby potencjalnie zastosować targetowanie, uzależnione od gatunku muzycznego teledysku. Teledyski zakwalifikowano do tych dwóch gatunków muzycznych na podstawie podziału dokonanego na stronie internetowej Music Television, www.MTV.com. Analizie poddano częstotliwość lokowania treści, sposób ich prezentacji oraz typy promowanych produktów w obu gatunkach muzycznych. W tym celu zastosowano własnoręcznie stworzony klucz kategoryzacyjny, który uwzględniał takie kategorie jak obecność product placement, przedmiot promocji, sposób prezentacji, jej kontekst oraz charakterystykę produktu. Otrzymane wyniki pozwoliły na zweryfikowanie tezy, że lokowanie produktu częściej i w inny sposób stosowane jest w teledyskach z gatunku „hip hop”, jak również wykazały, że w badanych gatunkach muzycznych umieszczane są inne rodzaje produktów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.authorpl
Lorenc, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:23:23Z
dc.date.available
2020-07-25T01:23:23Z
dc.date.submittedpl
2014-06-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-87705-146003
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196247
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
product placement, video clip, music video, MTV, advertisement
dc.subject.plpl
product placement, teledysk, wideoklip, lokowanie produktu, MTV
dc.titlepl
Zastosowanie product placement w reklamie muzycznej na przykładzie teledysków zamieszczanych na stronie www.MTV.com
dc.title.alternativepl
Product placement in music advertisement: The example of music videos posted on www.MTV.com
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Krakow
3
Wroclaw
2
Biała Podlaska
1
Dublin
1
Gdansk
1
Kędzierzyn-Koźle
1
Poznan
1
Skawina
1
Skorka
1

No access

No Thumbnail Available