Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zastosowanie product placement w reklamie muzycznej na przykładzie teledysków zamieszczanych na stronie www.MTV.com
Product placement in music advertisement: The example of music videos posted on www.MTV.com
product placement, teledysk, wideoklip, lokowanie produktu, MTV
product placement, video clip, music video, MTV, advertisement
Product placement, czyli lokowanie produktu w różnych mediach i nośnikach rozrywki, jest popularną formą promocji, szczególnie od lat 80. XX wieku. Ciekawym jego przejawem jest product placement w teledyskach muzycznych, ponieważ stanowi ono swego rodzaju „promocją w promocji”.Celem niniejszej pracy było zbadanie tego zjawiska i porównanie jego występowania w wideoklipach dwóch gatunków muzycznych: „pop&rock” i „hip hop”. Taki wybór umotywowany był założeniem, że grupy ich odbiorców nie pokrywają się lub pokrywają w minimalnym stopniu, a więc przedsiębiorcy mogliby potencjalnie zastosować targetowanie, uzależnione od gatunku muzycznego teledysku. Teledyski zakwalifikowano do tych dwóch gatunków muzycznych na podstawie podziału dokonanego na stronie internetowej Music Television, www.MTV.com. Analizie poddano częstotliwość lokowania treści, sposób ich prezentacji oraz typy promowanych produktów w obu gatunkach muzycznych. W tym celu zastosowano własnoręcznie stworzony klucz kategoryzacyjny, który uwzględniał takie kategorie jak obecność product placement, przedmiot promocji, sposób prezentacji, jej kontekst oraz charakterystykę produktu. Otrzymane wyniki pozwoliły na zweryfikowanie tezy, że lokowanie produktu częściej i w inny sposób stosowane jest w teledyskach z gatunku „hip hop”, jak również wykazały, że w badanych gatunkach muzycznych umieszczane są inne rodzaje produktów.
Product placement is a popular form of promotion, especially from 80s. Product placement in music videos is particullary interesting because it is a kind of „promotion in promotion”.The purpose of this thesis was to examine the mentioned phenomenon and compare its appearance in video clips from two categories: „pop&rock” and „hip hop”. The choice of these music genres was made due to the presumption that the listeners of them differ and that is why the advertisers may potentially vary their advertisements on the basis of target listeners. Music videos were classified to the music genres on the basis of division from Music Television website www.MTV.com.What was analysed in the research was frequency of product placement, the way they were presented and the types of products which were placed. In order to do that, a self-made classification scheme was used, which consists of categories like presence of product placement, subject of promotion, way of promotion, context of promotion and description of the presented product. Obtained outcome make it possible to verify the thesis that product placement is more frequent in „hip hop” music videos and the way of presenting products as well as product types differ in the two music genres.
dc.abstract.en | Product placement is a popular form of promotion, especially from 80s. Product placement in music videos is particullary interesting because it is a kind of „promotion in promotion”.The purpose of this thesis was to examine the mentioned phenomenon and compare its appearance in video clips from two categories: „pop&rock” and „hip hop”. The choice of these music genres was made due to the presumption that the listeners of them differ and that is why the advertisers may potentially vary their advertisements on the basis of target listeners. Music videos were classified to the music genres on the basis of division from Music Television website www.MTV.com.What was analysed in the research was frequency of product placement, the way they were presented and the types of products which were placed. In order to do that, a self-made classification scheme was used, which consists of categories like presence of product placement, subject of promotion, way of promotion, context of promotion and description of the presented product. Obtained outcome make it possible to verify the thesis that product placement is more frequent in „hip hop” music videos and the way of presenting products as well as product types differ in the two music genres. | pl |
dc.abstract.pl | Product placement, czyli lokowanie produktu w różnych mediach i nośnikach rozrywki, jest popularną formą promocji, szczególnie od lat 80. XX wieku. Ciekawym jego przejawem jest product placement w teledyskach muzycznych, ponieważ stanowi ono swego rodzaju „promocją w promocji”.Celem niniejszej pracy było zbadanie tego zjawiska i porównanie jego występowania w wideoklipach dwóch gatunków muzycznych: „pop&rock” i „hip hop”. Taki wybór umotywowany był założeniem, że grupy ich odbiorców nie pokrywają się lub pokrywają w minimalnym stopniu, a więc przedsiębiorcy mogliby potencjalnie zastosować targetowanie, uzależnione od gatunku muzycznego teledysku. Teledyski zakwalifikowano do tych dwóch gatunków muzycznych na podstawie podziału dokonanego na stronie internetowej Music Television, www.MTV.com. Analizie poddano częstotliwość lokowania treści, sposób ich prezentacji oraz typy promowanych produktów w obu gatunkach muzycznych. W tym celu zastosowano własnoręcznie stworzony klucz kategoryzacyjny, który uwzględniał takie kategorie jak obecność product placement, przedmiot promocji, sposób prezentacji, jej kontekst oraz charakterystykę produktu. Otrzymane wyniki pozwoliły na zweryfikowanie tezy, że lokowanie produktu częściej i w inny sposób stosowane jest w teledyskach z gatunku „hip hop”, jak również wykazały, że w badanych gatunkach muzycznych umieszczane są inne rodzaje produktów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.author | Lorenc, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:23:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:23:23Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87705-146003 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196247 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | product placement, video clip, music video, MTV, advertisement | pl |
dc.subject.pl | product placement, teledysk, wideoklip, lokowanie produktu, MTV | pl |
dc.title | Zastosowanie product placement w reklamie muzycznej na przykładzie teledysków zamieszczanych na stronie www.MTV.com | pl |
dc.title.alternative | Product placement in music advertisement: The example of music videos posted on www.MTV.com | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |