Hallyu wave jako sposób wzmocnienia soft power Korei Południowej

licenciate
dc.abstract.en"Hallyu wave" known as the Korean wave is the term used to describe the phenomenon of the spread of South Korean popular culture around the world. The aim of the study is to prove that the reception of Korean culture influences its recipients within the framework of the "soft power" theory. With a certain range of generalizations, it was concluded that the consumption of Korean popular culture products positively influences the perception of South Korea and encourages its consumers to learn the language or travel. Through the products of the Korean wave, the country strengthens its economic power and promotes the image of the country as a developed and exemplary country, thereby increasing its importance in the international arena. However, considering the protests against the "hallyu" emerging in Asia, the study makes one wonder whether the further activities of the Korean wave conducted so far may not only destroy its potential in Asia itself, but also threaten its possibilities around the world.pl
dc.abstract.pl,,Hallyu wave” znane jako koreańska fala to określenie zjawiska rozprzestrzeniania się kultury popularnej Korei Południowej na świecie. Celem badania jest dowiedzenie, że odbiór koreańskiej kultury wpływa na jej odbiorców w ramach teorii ,,soft power”. Przy pewnym zakresie uogólnień, wyciągnięto wniosek, że konsumpcja koreańskich produktów kultury popularnej pozytywnie wpływa na postrzeganie Korei Południowej jak również zachęca jej konsumentów do nauki języka czy podróżowania. Poprzez produkty koreańskiej fali kraj ten wzmacnia swoją potęgę ekonomiczną oraz promuje obraz kraju jako rozwiniętego i godnego naśladowania, tym samym zwiększając jego rangę na arenie międzynarodowej. Jednak biorąc pod uwagę protesty przeciw ,,hallyu” powstające w Azjii badanie każe się zastanowić czy dalsze działania koreańskiej fali prowadzone jak dotychczas mogą nie tylko zniszczyć jej potencjał w samej Azjii, ale zagrozić też jej możliwościom na całym świecie.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁukasiewicz, Piotrpl
dc.contributor.authorJaneczek, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŁukasiewicz, Piotrpl
dc.contributor.reviewerFunek, Angelikapl
dc.date.accessioned2021-06-28T21:44:09Z
dc.date.available2021-06-28T21:44:09Z
dc.date.submitted2021-06-28pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-151604-259177pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275274
dc.languagepolpl
dc.subject.enhallyu wave/korean wave, soft power, national branding, cultural diplomacypl
dc.subject.plhallyu wave/koreańska fala, soft power, branding narodowy, dyplomacja kulturalnapl
dc.titleHallyu wave jako sposób wzmocnienia soft power Korei Południowejpl
dc.title.alternativeHallyu wave as a way to improve South Korea's soft powerpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
"Hallyu wave" known as the Korean wave is the term used to describe the phenomenon of the spread of South Korean popular culture around the world. The aim of the study is to prove that the reception of Korean culture influences its recipients within the framework of the "soft power" theory. With a certain range of generalizations, it was concluded that the consumption of Korean popular culture products positively influences the perception of South Korea and encourages its consumers to learn the language or travel. Through the products of the Korean wave, the country strengthens its economic power and promotes the image of the country as a developed and exemplary country, thereby increasing its importance in the international arena. However, considering the protests against the "hallyu" emerging in Asia, the study makes one wonder whether the further activities of the Korean wave conducted so far may not only destroy its potential in Asia itself, but also threaten its possibilities around the world.
dc.abstract.plpl
,,Hallyu wave” znane jako koreańska fala to określenie zjawiska rozprzestrzeniania się kultury popularnej Korei Południowej na świecie. Celem badania jest dowiedzenie, że odbiór koreańskiej kultury wpływa na jej odbiorców w ramach teorii ,,soft power”. Przy pewnym zakresie uogólnień, wyciągnięto wniosek, że konsumpcja koreańskich produktów kultury popularnej pozytywnie wpływa na postrzeganie Korei Południowej jak również zachęca jej konsumentów do nauki języka czy podróżowania. Poprzez produkty koreańskiej fali kraj ten wzmacnia swoją potęgę ekonomiczną oraz promuje obraz kraju jako rozwiniętego i godnego naśladowania, tym samym zwiększając jego rangę na arenie międzynarodowej. Jednak biorąc pod uwagę protesty przeciw ,,hallyu” powstające w Azjii badanie każe się zastanowić czy dalsze działania koreańskiej fali prowadzone jak dotychczas mogą nie tylko zniszczyć jej potencjał w samej Azjii, ale zagrozić też jej możliwościom na całym świecie.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łukasiewicz, Piotr
dc.contributor.authorpl
Janeczek, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Łukasiewicz, Piotr
dc.contributor.reviewerpl
Funek, Angelika
dc.date.accessioned
2021-06-28T21:44:09Z
dc.date.available
2021-06-28T21:44:09Z
dc.date.submittedpl
2021-06-28
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-151604-259177
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275274
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
hallyu wave/korean wave, soft power, national branding, cultural diplomacy
dc.subject.plpl
hallyu wave/koreańska fala, soft power, branding narodowy, dyplomacja kulturalna
dc.titlepl
Hallyu wave jako sposób wzmocnienia soft power Korei Południowej
dc.title.alternativepl
Hallyu wave as a way to improve South Korea's soft power
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
75
Views per month
Views per city
Krakow
14
Warsaw
13
Wroclaw
6
Bydgoszcz
3
Żory
3
Dublin
2
Gdynia
2
Katowice
2
Rzeszów
2
Skarzysko-Kamienna
2

No access

No Thumbnail Available