Projekt i implementacja gry sieciowej z wykorzystaniem technologii WebGL (biblioteka three.js) oraz WebSocket

master
dc.abstract.enThe magister's thesis describes the process of design and implementation of an 3D online browser game (MMO), using WebGL and WebSocket technologies. It also contains widely descibed performance tests, focused on the case of using introduced technologies in game development. The author mainly has made use of Three.js library (which simplifies creating programs with WebGL) and Atmosphere Framework (which simplifies implementation of real-time client-server communication in browser-based applications). The server application is written using Java and it runs on a Tomcat server. The client (browser) application is written using (mostly) JavaScript. The main problem is to answer if the mentioned technologies can significantly extend the opportunities of making advanced 3D online browser (without using plug-ins) games.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy projektu i implementacji prototypu trójwymiarowej, przeglądarkowej gry sieciowej (MMO) z wykorzystaniem technologii WebGL oraz WebSocket wraz z badaniami dotyczącymi ich wydajności, w kontekście tworzenia gier wideo. Przy implementacji została wykorzystana biblioteka Three.js, ułatwiająca korzystanie z WebGL, oraz framework Atmosphere, ułatwiający implementację komunikacji typu klient-serwer w czasie rzeczywistym (w aplikacjach przeglądarkowych). Część serwerowa aplikacji została napisana przy użyciu języka Java i jest uruchamiana na serwerze Tomcat. Część kliencka napisana jest w większości języku JavaScript. Głównym problemem jest odpowiedź na pytanie, czy wspomniane technologie znacząco zwiększą możliwości tworzenia rozbudowanych gier tego typu.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.contributor.authorBedlewicz, Cezarypl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.reviewerWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:42:56Z
dc.date.available2020-07-25T05:42:56Z
dc.date.submitted2014-10-29pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-92030-166347pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200203
dc.languagepolpl
dc.subject.enWebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, gamepl
dc.subject.plWebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, grapl
dc.titleProjekt i implementacja gry sieciowej z wykorzystaniem technologii WebGL (biblioteka three.js) oraz WebSocketpl
dc.title.alternativeDesign and implementation of an online game using WebGL (Three.js library) and WebSocket technologiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The magister's thesis describes the process of design and implementation of an 3D online browser game (MMO), using WebGL and WebSocket technologies. It also contains widely descibed performance tests, focused on the case of using introduced technologies in game development. The author mainly has made use of Three.js library (which simplifies creating programs with WebGL) and Atmosphere Framework (which simplifies implementation of real-time client-server communication in browser-based applications). The server application is written using Java and it runs on a Tomcat server. The client (browser) application is written using (mostly) JavaScript. The main problem is to answer if the mentioned technologies can significantly extend the opportunities of making advanced 3D online browser (without using plug-ins) games.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy projektu i implementacji prototypu trójwymiarowej, przeglądarkowej gry sieciowej (MMO) z wykorzystaniem technologii WebGL oraz WebSocket wraz z badaniami dotyczącymi ich wydajności, w kontekście tworzenia gier wideo. Przy implementacji została wykorzystana biblioteka Three.js, ułatwiająca korzystanie z WebGL, oraz framework Atmosphere, ułatwiający implementację komunikacji typu klient-serwer w czasie rzeczywistym (w aplikacjach przeglądarkowych). Część serwerowa aplikacji została napisana przy użyciu języka Java i jest uruchamiana na serwerze Tomcat. Część kliencka napisana jest w większości języku JavaScript. Głównym problemem jest odpowiedź na pytanie, czy wspomniane technologie znacząco zwiększą możliwości tworzenia rozbudowanych gier tego typu.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.contributor.authorpl
Bedlewicz, Cezary
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.reviewerpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:42:56Z
dc.date.available
2020-07-25T05:42:56Z
dc.date.submittedpl
2014-10-29
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-92030-166347
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200203
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, game
dc.subject.plpl
WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, gra
dc.titlepl
Projekt i implementacja gry sieciowej z wykorzystaniem technologii WebGL (biblioteka three.js) oraz WebSocket
dc.title.alternativepl
Design and implementation of an online game using WebGL (Three.js library) and WebSocket technologies
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Poznan
5
Wroclaw
5
Katowice
2
Boardman
1
Boydton
1
Dublin
1
Gliwice
1
Krakow
1
Opole
1
Radomsko
1

No access

No Thumbnail Available