Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Projekt i implementacja gry sieciowej z wykorzystaniem technologii WebGL (biblioteka three.js) oraz WebSocket
Design and implementation of an online game using WebGL (Three.js library) and WebSocket technologies
WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, gra
WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, game
Praca dotyczy projektu i implementacji prototypu trójwymiarowej, przeglądarkowej gry sieciowej (MMO) z wykorzystaniem technologii WebGL oraz WebSocket wraz z badaniami dotyczącymi ich wydajności, w kontekście tworzenia gier wideo. Przy implementacji została wykorzystana biblioteka Three.js, ułatwiająca korzystanie z WebGL, oraz framework Atmosphere, ułatwiający implementację komunikacji typu klient-serwer w czasie rzeczywistym (w aplikacjach przeglądarkowych). Część serwerowa aplikacji została napisana przy użyciu języka Java i jest uruchamiana na serwerze Tomcat. Część kliencka napisana jest w większości języku JavaScript. Głównym problemem jest odpowiedź na pytanie, czy wspomniane technologie znacząco zwiększą możliwości tworzenia rozbudowanych gier tego typu.
The magister's thesis describes the process of design and implementation of an 3D online browser game (MMO), using WebGL and WebSocket technologies. It also contains widely descibed performance tests, focused on the case of using introduced technologies in game development. The author mainly has made use of Three.js library (which simplifies creating programs with WebGL) and Atmosphere Framework (which simplifies implementation of real-time client-server communication in browser-based applications). The server application is written using Java and it runs on a Tomcat server. The client (browser) application is written using (mostly) JavaScript. The main problem is to answer if the mentioned technologies can significantly extend the opportunities of making advanced 3D online browser (without using plug-ins) games.
dc.abstract.en | The magister's thesis describes the process of design and implementation of an 3D online browser game (MMO), using WebGL and WebSocket technologies. It also contains widely descibed performance tests, focused on the case of using introduced technologies in game development. The author mainly has made use of Three.js library (which simplifies creating programs with WebGL) and Atmosphere Framework (which simplifies implementation of real-time client-server communication in browser-based applications). The server application is written using Java and it runs on a Tomcat server. The client (browser) application is written using (mostly) JavaScript. The main problem is to answer if the mentioned technologies can significantly extend the opportunities of making advanced 3D online browser (without using plug-ins) games. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy projektu i implementacji prototypu trójwymiarowej, przeglądarkowej gry sieciowej (MMO) z wykorzystaniem technologii WebGL oraz WebSocket wraz z badaniami dotyczącymi ich wydajności, w kontekście tworzenia gier wideo. Przy implementacji została wykorzystana biblioteka Three.js, ułatwiająca korzystanie z WebGL, oraz framework Atmosphere, ułatwiający implementację komunikacji typu klient-serwer w czasie rzeczywistym (w aplikacjach przeglądarkowych). Część serwerowa aplikacji została napisana przy użyciu języka Java i jest uruchamiana na serwerze Tomcat. Część kliencka napisana jest w większości języku JavaScript. Głównym problemem jest odpowiedź na pytanie, czy wspomniane technologie znacząco zwiększą możliwości tworzenia rozbudowanych gier tego typu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.author | Bedlewicz, Cezary | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:42:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:42:56Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-92030-166347 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200203 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, game | pl |
dc.subject.pl | WebGL, WebSocket, Three.js, JavaScript, gra | pl |
dc.title | Projekt i implementacja gry sieciowej z wykorzystaniem technologii WebGL (biblioteka three.js) oraz WebSocket | pl |
dc.title.alternative | Design and implementation of an online game using WebGL (Three.js library) and WebSocket technologies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |