Innowacyjna szkoła i procesy samowychowania jako szansa dla młodych

2014
journal article
conference proceedings
dc.abstract.enThe key of upbringing and educating young people lies not in the programme or the system but in teachers. I believe that a school that is efficient in teaching and upbringing is the key to the success of young generation. Through its teachers the school influences the students and develops the process (skill) of self-education. Young generation has the chance to fit the requirements of contemporary society if only the school roots the values and ideas that will allow for the individual development of one’s self-education. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (POSA) is a model of alternative school in which we experience an innovation as described by R. K. Merton. The assumptions that accompanied POSA authors were most importantly a creation of good school in which - through comprehensive development - students will gather knowledge and skills, that will let them accomplish their dreams and plans in the future.pl
dc.abstract.plKluczową rolę w wychowywaniu i kształceniu młodzieży odgrywa nie program i system, ale wychowawcy (nauczyciele). Uważam, że efektywnie kształcąca i wychowująca szkoła jest kluczem do sukcesu młodego pokolenia. Szkoła przez swoich nauczycieli wpływa na podopiecznych, rozwijając w nich proces (umiejętność) samowychowania. Młode pokolenie ma szanse dopasować się do wymogów współczesnego społeczeństwa, jeżeli tylko szkoła zaszczepi w nim wartości i idee, które pozwolą na indywidualny rozwój samowychowania jednostki. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna jest modelem szkoły alternatywnej, w której mamy do czynienia z innowacją w rozumieniu R.K. Mertona. Założenia, jakie towarzyszyły autorom POSA, to przede wszystkim stworzenie dobrej szkoły, w której uczniowie, przez wszechstronny rozwój, zdobywać będą wiedzę i umiejętności, które w przyszłości pozwolą im na realizowanie własnych marzeń i planów.pl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Socjologiipl
dc.conferenceМолодіжна політика: проблеми та перспективиpl
dc.conference.cityKijów
dc.conference.countryUkraina
dc.conference.datefinish2016-05-14
dc.conference.datestart2016-05-12
dc.contributor.authorRabiej-Sienicka, Katarzyna - 155797 pl
dc.date.accession2017-07-13pl
dc.date.accessioned2018-04-06T08:47:31Z
dc.date.available2018-04-06T08:47:31Z
dc.date.issued2014pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalAutorka na publikacji podpisana: Katarzyna Rabiej. Na pub. podano błędny ISBNpl
dc.description.conftypeinternationalpl
dc.description.physical76-83pl
dc.description.publication0,55pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume5pl
dc.identifier.isbn978-966-97337pl
dc.identifier.issn2307-9223pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/52991
dc.identifier.weblinkhttp://mlodziezaspoleczenstworyzyka.pl/SEKCJA_VI.pdfpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.uri*
dc.share.typeinne
dc.subject.enalternative educationpl
dc.subject.enself-educationpl
dc.subject.enteacherspl
dc.subject.plpedagogika alternatywnapl
dc.subject.plsamowychowaniepl
dc.subject.plnauczycielepl
dc.subtypeConferenceProceedingspl
dc.titleInnowacyjna szkoła i procesy samowychowania jako szansa dla młodychpl
dc.title.alternativeInnovative school and the process of self-education as an opportunities for youngpl
dc.title.journalМолодіжна Політика. Проблеми та Перспективи = Molodìžna Polìtika. Problemi ta Perspektivi = Youth Policy. Problem and Prospectspl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The key of upbringing and educating young people lies not in the programme or the system but in teachers. I believe that a school that is efficient in teaching and upbringing is the key to the success of young generation. Through its teachers the school influences the students and develops the process (skill) of self-education. Young generation has the chance to fit the requirements of contemporary society if only the school roots the values and ideas that will allow for the individual development of one’s self-education. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (POSA) is a model of alternative school in which we experience an innovation as described by R. K. Merton. The assumptions that accompanied POSA authors were most importantly a creation of good school in which - through comprehensive development - students will gather knowledge and skills, that will let them accomplish their dreams and plans in the future.
dc.abstract.plpl
Kluczową rolę w wychowywaniu i kształceniu młodzieży odgrywa nie program i system, ale wychowawcy (nauczyciele). Uważam, że efektywnie kształcąca i wychowująca szkoła jest kluczem do sukcesu młodego pokolenia. Szkoła przez swoich nauczycieli wpływa na podopiecznych, rozwijając w nich proces (umiejętność) samowychowania. Młode pokolenie ma szanse dopasować się do wymogów współczesnego społeczeństwa, jeżeli tylko szkoła zaszczepi w nim wartości i idee, które pozwolą na indywidualny rozwój samowychowania jednostki. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna jest modelem szkoły alternatywnej, w której mamy do czynienia z innowacją w rozumieniu R.K. Mertona. Założenia, jakie towarzyszyły autorom POSA, to przede wszystkim stworzenie dobrej szkoły, w której uczniowie, przez wszechstronny rozwój, zdobywać będą wiedzę i umiejętności, które w przyszłości pozwolą im na realizowanie własnych marzeń i planów.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Socjologii
dc.conferencepl
Молодіжна політика: проблеми та перспективи
dc.conference.city
Kijów
dc.conference.country
Ukraina
dc.conference.datefinish
2016-05-14
dc.conference.datestart
2016-05-12
dc.contributor.authorpl
Rabiej-Sienicka, Katarzyna - 155797
dc.date.accessionpl
2017-07-13
dc.date.accessioned
2018-04-06T08:47:31Z
dc.date.available
2018-04-06T08:47:31Z
dc.date.issuedpl
2014
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Autorka na publikacji podpisana: Katarzyna Rabiej. Na pub. podano błędny ISBN
dc.description.conftypepl
international
dc.description.physicalpl
76-83
dc.description.publicationpl
0,55
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
5
dc.identifier.isbnpl
978-966-97337
dc.identifier.issnpl
2307-9223
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/52991
dc.identifier.weblinkpl
http://mlodziezaspoleczenstworyzyka.pl/SEKCJA_VI.pdf
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
dc.share.type
inne
dc.subject.enpl
alternative education
dc.subject.enpl
self-education
dc.subject.enpl
teachers
dc.subject.plpl
pedagogika alternatywna
dc.subject.plpl
samowychowanie
dc.subject.plpl
nauczyciele
dc.subtypepl
ConferenceProceedings
dc.titlepl
Innowacyjna szkoła i procesy samowychowania jako szansa dla młodych
dc.title.alternativepl
Innovative school and the process of self-education as an opportunities for young
dc.title.journalpl
Молодіжна Політика. Проблеми та Перспективи = Molodìžna Polìtika. Problemi ta Perspektivi = Youth Policy. Problem and Prospects
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
1
Views per month
Views per city
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available