Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Innowacyjna szkoła i procesy samowychowania jako szansa dla młodych
Innovative school and the process of self-education as an opportunities for young
pedagogika alternatywna
samowychowanie
nauczyciele
alternative education
self-education
teachers
Autorka na publikacji podpisana: Katarzyna Rabiej. Na pub. podano błędny ISBN
Kluczową rolę w wychowywaniu i kształceniu młodzieży odgrywa nie program i system, ale wychowawcy (nauczyciele). Uważam, że efektywnie kształcąca i wychowująca szkoła jest kluczem do sukcesu młodego pokolenia. Szkoła przez swoich nauczycieli wpływa na podopiecznych, rozwijając w nich proces (umiejętność) samowychowania. Młode pokolenie ma szanse dopasować się do wymogów współczesnego społeczeństwa, jeżeli tylko szkoła zaszczepi w nim wartości i idee, które pozwolą na indywidualny rozwój samowychowania jednostki. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna jest modelem szkoły alternatywnej, w której mamy do czynienia z innowacją w rozumieniu R.K. Mertona. Założenia, jakie towarzyszyły autorom POSA, to przede wszystkim stworzenie dobrej szkoły, w której uczniowie, przez wszechstronny rozwój, zdobywać będą wiedzę i umiejętności, które w przyszłości pozwolą im na realizowanie własnych marzeń i planów.
The key of upbringing and educating young people lies not in the programme or the system but in teachers. I believe that a school that is efficient in teaching and upbringing is the key to the success of young generation. Through its teachers the school influences the students and develops the process (skill) of self-education. Young generation has the chance to fit the requirements of contemporary society if only the school roots the values and ideas that will allow for the individual development of one’s self-education. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (POSA) is a model of alternative school in which we experience an innovation as described by R. K. Merton. The assumptions that accompanied POSA authors were most importantly a creation of good school in which - through comprehensive development - students will gather knowledge and skills, that will let them accomplish their dreams and plans in the future.
| dc.abstract.en | The key of upbringing and educating young people lies not in the programme or the system but in teachers. I believe that a school that is efficient in teaching and upbringing is the key to the success of young generation. Through its teachers the school influences the students and develops the process (skill) of self-education. Young generation has the chance to fit the requirements of contemporary society if only the school roots the values and ideas that will allow for the individual development of one’s self-education. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (POSA) is a model of alternative school in which we experience an innovation as described by R. K. Merton. The assumptions that accompanied POSA authors were most importantly a creation of good school in which - through comprehensive development - students will gather knowledge and skills, that will let them accomplish their dreams and plans in the future. | pl |
| dc.abstract.pl | Kluczową rolę w wychowywaniu i kształceniu młodzieży odgrywa nie program i system, ale wychowawcy (nauczyciele). Uważam, że efektywnie kształcąca i wychowująca szkoła jest kluczem do sukcesu młodego pokolenia. Szkoła przez swoich nauczycieli wpływa na podopiecznych, rozwijając w nich proces (umiejętność) samowychowania. Młode pokolenie ma szanse dopasować się do wymogów współczesnego społeczeństwa, jeżeli tylko szkoła zaszczepi w nim wartości i idee, które pozwolą na indywidualny rozwój samowychowania jednostki. Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna jest modelem szkoły alternatywnej, w której mamy do czynienia z innowacją w rozumieniu R.K. Mertona. Założenia, jakie towarzyszyły autorom POSA, to przede wszystkim stworzenie dobrej szkoły, w której uczniowie, przez wszechstronny rozwój, zdobywać będą wiedzę i umiejętności, które w przyszłości pozwolą im na realizowanie własnych marzeń i planów. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Socjologii | pl |
| dc.conference | Молодіжна політика: проблеми та перспективи | |
| dc.conference.city | Kijów | |
| dc.conference.country | Ukraina | |
| dc.conference.datefinish | 2016-05-14 | |
| dc.conference.datestart | 2016-05-12 | |
| dc.contributor.author | Rabiej-Sienicka, Katarzyna - 155797 | pl |
| dc.date.accession | 2017-07-13 | pl |
| dc.date.accessioned | 2018-04-06T08:47:31Z | |
| dc.date.available | 2018-04-06T08:47:31Z | |
| dc.date.issued | 2014 | pl |
| dc.date.openaccess | 0 | |
| dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
| dc.description.additional | Autorka na publikacji podpisana: Katarzyna Rabiej. Na pub. podano błędny ISBN | pl |
| dc.description.conftype | international | pl |
| dc.description.physical | 76-83 | pl |
| dc.description.publication | 0,55 | pl |
| dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
| dc.description.volume | 5 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-966-97337 | pl |
| dc.identifier.issn | 2307-9223 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/52991 | |
| dc.identifier.weblink | http://mlodziezaspoleczenstworyzyka.pl/SEKCJA_VI.pdf | pl |
| dc.language | pol | pl |
| dc.language.container | pol | pl |
| dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
| dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
| dc.rights.uri | * | |
| dc.share.type | inne | |
| dc.subject.en | alternative education | pl |
| dc.subject.en | self-education | pl |
| dc.subject.en | teachers | pl |
| dc.subject.pl | pedagogika alternatywna | pl |
| dc.subject.pl | samowychowanie | pl |
| dc.subject.pl | nauczyciele | pl |
| dc.subtype | ConferenceProceedings | pl |
| dc.title | Innowacyjna szkoła i procesy samowychowania jako szansa dla młodych | pl |
| dc.title.alternative | Innovative school and the process of self-education as an opportunities for young | pl |
| dc.title.journal | Молодіжна Політика. Проблеми та Перспективи = Molodìžna Polìtika. Problemi ta Perspektivi = Youth Policy. Problem and Prospects | pl |
| dc.type | JournalArticle | pl |
| dspace.entity.type | Publication |