Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Teoretyczne uzasadnienia edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć
Theoretical bases of single-sex education
socjologia edukacji
badania edukacyjne
edukacja zróżnicowana ze względu na płeć
koedukacja
polityka oparta na dowodach
sociology of education
educational research
single-sex education
coeducation
evidence-based policy
Bibliogr. s. 15-18
Dlaczego można się spodziewać, że edukacja zróżnicowana ze względu na płeć może przynosić lepsze efekty kształcenia niż koedukacja? W artykule przedstawiono uzasadnienia teoretyczne i nieliczne próby weryfikacji mechanizmów oddziaływania edukacji prowadzonej w grupach jednorodnych płciowo na wyniki uczniów. Tekst uzupełnia literaturę przedmiotu, która do tej pory ogniskowała się na próbach dostarczenia jednoznacznych rozstrzygnięć na korzyść jednorodnej lub mieszanej płciowo formy organizacji nauczania.
Why could we expect that single-sex education may lead to better educational results than coeducation? The article presents the available theoretical justifications for single-sex education along with the rare attempts of their empirical validation. Such a description fills a gap in the literature on this topic, which has so far mainly focused on reporting effects to support claims about the advantages of one over the other form of schooling, while missing an exploration of the mechanisms of how a single- or mixed-sex learning environment may inf luence academic achievement as well as other school outcomes.
dc.abstract.en | Why could we expect that single-sex education may lead to better educational results than coeducation? The article presents the available theoretical justifications for single-sex education along with the rare attempts of their empirical validation. Such a description fills a gap in the literature on this topic, which has so far mainly focused on reporting effects to support claims about the advantages of one over the other form of schooling, while missing an exploration of the mechanisms of how a single- or mixed-sex learning environment may inf luence academic achievement as well as other school outcomes. | pl |
dc.abstract.pl | Dlaczego można się spodziewać, że edukacja zróżnicowana ze względu na płeć może przynosić lepsze efekty kształcenia niż koedukacja? W artykule przedstawiono uzasadnienia teoretyczne i nieliczne próby weryfikacji mechanizmów oddziaływania edukacji prowadzonej w grupach jednorodnych płciowo na wyniki uczniów. Tekst uzupełnia literaturę przedmiotu, która do tej pory ogniskowała się na próbach dostarczenia jednoznacznych rozstrzygnięć na korzyść jednorodnej lub mieszanej płciowo formy organizacji nauczania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Socjologii | pl |
dc.contributor.author | Koniewski, Maciej - 162186 | pl |
dc.contributor.author | Mazelanik, Robert - 227670 | pl |
dc.date.accession | 2018-11-19 | pl |
dc.date.accessioned | 2018-12-03T14:45:33Z | |
dc.date.available | 2018-12-03T14:45:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 15-18 | pl |
dc.description.number | 1 (144) | pl |
dc.description.physical | 5-18 | pl |
dc.description.publication | 1 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.eissn | 2449-8998 | pl |
dc.identifier.issn | 0239-6858 | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / OP | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/62449 | |
dc.identifier.weblink | http://www.edukacja.ibe.edu.pl/pl/archiwum/85-2018/nr-1-144-2018 | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | sociology of education | pl |
dc.subject.en | educational research | pl |
dc.subject.en | single-sex education | pl |
dc.subject.en | coeducation | pl |
dc.subject.en | evidence-based policy | pl |
dc.subject.pl | socjologia edukacji | pl |
dc.subject.pl | badania edukacyjne | pl |
dc.subject.pl | edukacja zróżnicowana ze względu na płeć | pl |
dc.subject.pl | koedukacja | pl |
dc.subject.pl | polityka oparta na dowodach | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Teoretyczne uzasadnienia edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć | pl |
dc.title.alternative | Theoretical bases of single-sex education | pl |
dc.title.journal | Edukacja | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
31
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access