Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców
Assessment in early school education in the views of teachers and parents
ocenianie opisowe, edukacja wczesnoszkolna, funkcje oceniania opisowego
descriptive assessment, early school education, functions of descriptive assessment
Przedmiotem badań było funkcjonowanie oceny opisowej w nauczaniu zintegrowanym. Natomiast celem badań było określenie czy ocena opisowa spełnia funkcje: informacyjną, motywacyjną, korekcyjną w opinii nauczycieli oraz rodziców dzieci nauczania zintegrowanego. Problemy badawcze w pracy zostały określone następująco: w jaki sposób realizowana jest funkcja informacyjna oceniania opisowego, w jakim stopniu ocena opisowa spełnia funkcję motywacyjną ucznia a także w jaki sposób realizowana jest funkcja korekcyjna oceniania opisowego. Badania zostały wykonane wśród grupy nauczycieli nauczania zintegrowanego a także wśród rodziców dzieci uczęszczających do klas I-III. Do przeprowadzenia badań został przygotowany oraz zastosowany kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz rodziców. Wyniki badań wskazują że zarówno nauczyciele oraz rodzice są zdania, że ocena opisowa spełnia swoje funkcje. Badani nauczyciele twierdzą, że proces oceniania opisowego jest skomplikowany. Ich zdaniem wprowadzenie jednolitego systemu oceniania w znaczący sposób ułatwiłoby ocenianie.
The object of the research was to assess the functioning of the descriptive assessment for class 1-3 in primary school (integrated education). However, the aim of the research was to determine whether descriptive assessment fulfills functions: information, motivation, correction in the opinion of teachers and parents of children integrated education. Research problems are as follows: how information function is performed descriptive assessment, the extent to which descriptive assessment serves as student motivation and how the function is performed corrective descriptive assessment. The research was carried out among a group of integrated education teachers as well as among parents of children attending classes I-III. For the examination was prepared and used a questionnaire for teachers and parents. The results show that both the teachers and the parents are of the opinion that the descriptive assessment fulfills its functions. Teachers surveyed say that the process is complicated descriptive assessment.
dc.abstract.en | The object of the research was to assess the functioning of the descriptive assessment for class 1-3 in primary school (integrated education). However, the aim of the research was to determine whether descriptive assessment fulfills functions: information, motivation, correction in the opinion of teachers and parents of children integrated education. Research problems are as follows: how information function is performed descriptive assessment, the extent to which descriptive assessment serves as student motivation and how the function is performed corrective descriptive assessment. The research was carried out among a group of integrated education teachers as well as among parents of children attending classes I-III. For the examination was prepared and used a questionnaire for teachers and parents. The results show that both the teachers and the parents are of the opinion that the descriptive assessment fulfills its functions. Teachers surveyed say that the process is complicated descriptive assessment. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem badań było funkcjonowanie oceny opisowej w nauczaniu zintegrowanym. Natomiast celem badań było określenie czy ocena opisowa spełnia funkcje: informacyjną, motywacyjną, korekcyjną w opinii nauczycieli oraz rodziców dzieci nauczania zintegrowanego. Problemy badawcze w pracy zostały określone następująco: w jaki sposób realizowana jest funkcja informacyjna oceniania opisowego, w jakim stopniu ocena opisowa spełnia funkcję motywacyjną ucznia a także w jaki sposób realizowana jest funkcja korekcyjna oceniania opisowego. Badania zostały wykonane wśród grupy nauczycieli nauczania zintegrowanego a także wśród rodziców dzieci uczęszczających do klas I-III. Do przeprowadzenia badań został przygotowany oraz zastosowany kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz rodziców. Wyniki badań wskazują że zarówno nauczyciele oraz rodzice są zdania, że ocena opisowa spełnia swoje funkcje. Badani nauczyciele twierdzą, że proces oceniania opisowego jest skomplikowany. Ich zdaniem wprowadzenie jednolitego systemu oceniania w znaczący sposób ułatwiłoby ocenianie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Stępień, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:24:46Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:24:46Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74080-151145 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186926 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | descriptive assessment, early school education, functions of descriptive assessment | pl |
dc.subject.pl | ocenianie opisowe, edukacja wczesnoszkolna, funkcje oceniania opisowego | pl |
dc.title | Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców | pl |
dc.title.alternative | Assessment in early school education in the views of teachers and parents | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |