Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców

master
dc.abstract.enThe object of the research was to assess the functioning of the descriptive assessment for class 1-3 in primary school (integrated education). However, the aim of the research was to determine whether descriptive assessment fulfills functions: information, motivation, correction in the opinion of teachers and parents of children integrated education. Research problems are as follows: how information function is performed descriptive assessment, the extent to which descriptive assessment serves as student motivation and how the function is performed corrective descriptive assessment. The research was carried out among a group of integrated education teachers as well as among parents of children attending classes I-III. For the examination was prepared and used a questionnaire for teachers and parents. The results show that both the teachers and the parents are of the opinion that the descriptive assessment fulfills its functions. Teachers surveyed say that the process is complicated descriptive assessment.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem badań było funkcjonowanie oceny opisowej w nauczaniu zintegrowanym. Natomiast celem badań było określenie czy ocena opisowa spełnia funkcje: informacyjną, motywacyjną, korekcyjną w opinii nauczycieli oraz rodziców dzieci nauczania zintegrowanego. Problemy badawcze w pracy zostały określone następująco: w jaki sposób realizowana jest funkcja informacyjna oceniania opisowego, w jakim stopniu ocena opisowa spełnia funkcję motywacyjną ucznia a także w jaki sposób realizowana jest funkcja korekcyjna oceniania opisowego. Badania zostały wykonane wśród grupy nauczycieli nauczania zintegrowanego a także wśród rodziców dzieci uczęszczających do klas I-III. Do przeprowadzenia badań został przygotowany oraz zastosowany kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz rodziców. Wyniki badań wskazują że zarówno nauczyciele oraz rodzice są zdania, że ocena opisowa spełnia swoje funkcje. Badani nauczyciele twierdzą, że proces oceniania opisowego jest skomplikowany. Ich zdaniem wprowadzenie jednolitego systemu oceniania w znaczący sposób ułatwiłoby ocenianie.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.authorStępień, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:24:46Z
dc.date.available2020-07-24T15:24:46Z
dc.date.submitted2013-06-27pl
dc.fieldofstudypedagogika wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-74080-151145pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186926
dc.languagepolpl
dc.subject.endescriptive assessment, early school education, functions of descriptive assessmentpl
dc.subject.plocenianie opisowe, edukacja wczesnoszkolna, funkcje oceniania opisowegopl
dc.titleOcenianie w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodzicówpl
dc.title.alternativeAssessment in early school education in the views of teachers and parentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The object of the research was to assess the functioning of the descriptive assessment for class 1-3 in primary school (integrated education). However, the aim of the research was to determine whether descriptive assessment fulfills functions: information, motivation, correction in the opinion of teachers and parents of children integrated education. Research problems are as follows: how information function is performed descriptive assessment, the extent to which descriptive assessment serves as student motivation and how the function is performed corrective descriptive assessment. The research was carried out among a group of integrated education teachers as well as among parents of children attending classes I-III. For the examination was prepared and used a questionnaire for teachers and parents. The results show that both the teachers and the parents are of the opinion that the descriptive assessment fulfills its functions. Teachers surveyed say that the process is complicated descriptive assessment.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem badań było funkcjonowanie oceny opisowej w nauczaniu zintegrowanym. Natomiast celem badań było określenie czy ocena opisowa spełnia funkcje: informacyjną, motywacyjną, korekcyjną w opinii nauczycieli oraz rodziców dzieci nauczania zintegrowanego. Problemy badawcze w pracy zostały określone następująco: w jaki sposób realizowana jest funkcja informacyjna oceniania opisowego, w jakim stopniu ocena opisowa spełnia funkcję motywacyjną ucznia a także w jaki sposób realizowana jest funkcja korekcyjna oceniania opisowego. Badania zostały wykonane wśród grupy nauczycieli nauczania zintegrowanego a także wśród rodziców dzieci uczęszczających do klas I-III. Do przeprowadzenia badań został przygotowany oraz zastosowany kwestionariusz ankiety dla nauczycieli oraz rodziców. Wyniki badań wskazują że zarówno nauczyciele oraz rodzice są zdania, że ocena opisowa spełnia swoje funkcje. Badani nauczyciele twierdzą, że proces oceniania opisowego jest skomplikowany. Ich zdaniem wprowadzenie jednolitego systemu oceniania w znaczący sposób ułatwiłoby ocenianie.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.authorpl
Stępień, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:24:46Z
dc.date.available
2020-07-24T15:24:46Z
dc.date.submittedpl
2013-06-27
dc.fieldofstudypl
pedagogika wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-74080-151145
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186926
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
descriptive assessment, early school education, functions of descriptive assessment
dc.subject.plpl
ocenianie opisowe, edukacja wczesnoszkolna, funkcje oceniania opisowego
dc.titlepl
Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców
dc.title.alternativepl
Assessment in early school education in the views of teachers and parents
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
142
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Wroclaw
15
Krakow
12
Tarnów
9
Katowice
8
Rzeszów
5
Kielce
4
Szczawnica
4
Adamowka
3
Gdynia
3

No access

No Thumbnail Available