Colour trademarks in the world of the fashion industry

master
dc.abstract.enDifferent colours evoke different emotions. It is noticeable that leading brands are defined not only by the logo or slogan but also by the colour. A trademark, including colour mark, can be considered a kind of bond (a communication channel) between the entrepreneur and the consumer, allowing for the individualization of products or services on the market, often being, at the same time, the most valuable intangible asset of the company. Court of Justice of the European Union has confirmed the ability of the colour to appear as a trademark. Colours as a unique carrier of emotions quickly become a key brand identifier which is why despite all the difficulties associated with registration, high fashion brands continue to seek protection and fight over enforcement of their existing colour trademarks.pl
dc.abstract.plRóżne kolory wywołują różne emocje. Zauważalne jest, że wiodące marki są definiowane nie tylko przez logo czy hasło, ale także przez kolor. Znak towarowy, w tym kolor jako znak towarowy, można uznać za swoistą więź (kanał komunikacyjny) między przedsiębiorcą a konsumentem, pozwalający na indywidualizację produktów lub usług na rynku, często będący jednocześnie najcenniejszym dobrem niematerialnym przedsiębiorstwa. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej potwierdził zdolność koloru do występowania w roli znaku towarowego. Kolory jako unikalny nośnik emocji szybko stają się kluczowym identyfikatorem marki, dlatego mimo wszelkich trudności związanych z jego rejestracją, marki „high fashion” nadal poszukują ochrony i walczą o egzekwowanie praw do swoich już funkcjonujących w obrocie kolorowych znaków towarowych.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTischner, Anna - 132387 pl
dc.contributor.authorBal, Dagmarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerTischner, Anna - 132387 pl
dc.contributor.reviewerOżegalska-Trybalska, Justyna - 131226 pl
dc.date.accessioned2023-03-01T22:31:03Z
dc.date.available2023-03-01T22:31:03Z
dc.date.submitted2023-02-22pl
dc.fieldofstudyIntellectual Property and New Technologiespl
dc.identifier.apddiploma-163233-310231pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308492
dc.languageengpl
dc.subject.enColour marks, trademarks, colour per se, colour combination, trademark registration, distinctiveness, fashionpl
dc.subject.plKolorowy znak towarowy, znak towarowy, kolor jako taki, kombinacja kolorystyczna, rejestracja znaku towarowego, zdolność odróżniająca, modapl
dc.titleColour trademarks in the world of the fashion industrypl
dc.title.alternativeKolorowe znaki towarowe w świecie mody.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Different colours evoke different emotions. It is noticeable that leading brands are defined not only by the logo or slogan but also by the colour. A trademark, including colour mark, can be considered a kind of bond (a communication channel) between the entrepreneur and the consumer, allowing for the individualization of products or services on the market, often being, at the same time, the most valuable intangible asset of the company. Court of Justice of the European Union has confirmed the ability of the colour to appear as a trademark. Colours as a unique carrier of emotions quickly become a key brand identifier which is why despite all the difficulties associated with registration, high fashion brands continue to seek protection and fight over enforcement of their existing colour trademarks.
dc.abstract.plpl
Różne kolory wywołują różne emocje. Zauważalne jest, że wiodące marki są definiowane nie tylko przez logo czy hasło, ale także przez kolor. Znak towarowy, w tym kolor jako znak towarowy, można uznać za swoistą więź (kanał komunikacyjny) między przedsiębiorcą a konsumentem, pozwalający na indywidualizację produktów lub usług na rynku, często będący jednocześnie najcenniejszym dobrem niematerialnym przedsiębiorstwa. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej potwierdził zdolność koloru do występowania w roli znaku towarowego. Kolory jako unikalny nośnik emocji szybko stają się kluczowym identyfikatorem marki, dlatego mimo wszelkich trudności związanych z jego rejestracją, marki „high fashion” nadal poszukują ochrony i walczą o egzekwowanie praw do swoich już funkcjonujących w obrocie kolorowych znaków towarowych.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Tischner, Anna - 132387
dc.contributor.authorpl
Bal, Dagmara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Tischner, Anna - 132387
dc.contributor.reviewerpl
Ożegalska-Trybalska, Justyna - 131226
dc.date.accessioned
2023-03-01T22:31:03Z
dc.date.available
2023-03-01T22:31:03Z
dc.date.submittedpl
2023-02-22
dc.fieldofstudypl
Intellectual Property and New Technologies
dc.identifier.apdpl
diploma-163233-310231
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308492
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Colour marks, trademarks, colour per se, colour combination, trademark registration, distinctiveness, fashion
dc.subject.plpl
Kolorowy znak towarowy, znak towarowy, kolor jako taki, kombinacja kolorystyczna, rejestracja znaku towarowego, zdolność odróżniająca, moda
dc.titlepl
Colour trademarks in the world of the fashion industry
dc.title.alternativepl
Kolorowe znaki towarowe w świecie mody.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Brentwood
1
Gmina Łubniany
1
Ilford
1
Krakow
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections