Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Użyteczność ankiet ewaluacyjnych w opiniach studentów i nauczycieli akademickich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ
Usability of evaluation questionnaires in the opinion of students and academic teachers at the JU Faculty of Management and Social Communication
ANKIETA – EWALUACJA – OPINIE – POSTAWY – UŻYTECZNOŚĆ
SURVEY – EVALUATION – OPINIONS – ATTITUDE – UTILITY
Praca podejmuje tematykę użyteczności ankiet ewaluacyjnych w opinii studentów i nauczycieli akademickich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Zagadnienie analizowano pod względem postaw respondentów wobec oceniania zajęć dydaktycznych przez studentów, korzystania z prawa i możliwości aktywnego uczestniczenia w podnoszeniu jakości kształcenia oraz stopnia zaangażowania studentów w ewaluację zajęć. Grupę badawczą stanowili nauczyciele akademiccy (również doktoranci prowadzący zajęcia dydaktyczne w ramach programu studiów doktoranckich) oraz studenci wskazanej podstawowej jednostki organizacyjnej Uczelni. W badaniu posłużono się kwestionariuszami ankiet, sporządzonymi na potrzeby badania oddzielnie dla dwóch grup respondentów.
The paper takes the subject of usability of evaluation questionnaires in the opinion of students and academic teachers at the JU Faculty of Management and Social Communication. The issue was analyzed in terms of the attitudes of the respondents to the evaluation by the students of workers in the context of the course, teaching the use of rights and opportunities to actively participate in improving the quality of education and the level of student involvement in evaluation activities. Study group consisted of academics (including graduate students conducting classes in the framework of the doctoral program) and students identified the basic organizational unit of the University. The study used a questionnaire survey, prepared for the study separately for the two groups of respondents.
dc.abstract.en | The paper takes the subject of usability of evaluation questionnaires in the opinion of students and academic teachers at the JU Faculty of Management and Social Communication. The issue was analyzed in terms of the attitudes of the respondents to the evaluation by the students of workers in the context of the course, teaching the use of rights and opportunities to actively participate in improving the quality of education and the level of student involvement in evaluation activities. Study group consisted of academics (including graduate students conducting classes in the framework of the doctoral program) and students identified the basic organizational unit of the University. The study used a questionnaire survey, prepared for the study separately for the two groups of respondents. | pl |
dc.abstract.pl | Praca podejmuje tematykę użyteczności ankiet ewaluacyjnych w opinii studentów i nauczycieli akademickich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Zagadnienie analizowano pod względem postaw respondentów wobec oceniania zajęć dydaktycznych przez studentów, korzystania z prawa i możliwości aktywnego uczestniczenia w podnoszeniu jakości kształcenia oraz stopnia zaangażowania studentów w ewaluację zajęć. Grupę badawczą stanowili nauczyciele akademiccy (również doktoranci prowadzący zajęcia dydaktyczne w ramach programu studiów doktoranckich) oraz studenci wskazanej podstawowej jednostki organizacyjnej Uczelni. W badaniu posłużono się kwestionariuszami ankiet, sporządzonymi na potrzeby badania oddzielnie dla dwóch grup respondentów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.author | Syta-Ciesielska, Maria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szopa, Andrzej - 132249 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T06:00:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T06:00:42Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-92336-33069 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200484 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SURVEY – EVALUATION – OPINIONS – ATTITUDE – UTILITY | pl |
dc.subject.pl | ANKIETA – EWALUACJA – OPINIE – POSTAWY – UŻYTECZNOŚĆ | pl |
dc.title | Użyteczność ankiet ewaluacyjnych w opiniach studentów i nauczycieli akademickich Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ | pl |
dc.title.alternative | Usability of evaluation questionnaires in the opinion of students and academic teachers at the JU Faculty of Management and Social Communication | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |