Zastosowanie teorii J. Hollanda w planowaniu karier zawodowych studentów

licenciate
dc.abstract.enThe work shows the application of John L. Holland’s theory in student career planning. In the field of management, 60 students were examinated with a self- examination kit, which is used to measure professional preferences. The aim of the study was to verify whether there is a correspondence between individual student codes and the code typical of entrepreneurial professions, to determine whether the profile of the studied student is consistent and varied. The conducted research shows that most students show compatibility of the compared codes. Most of the respondents have a coherent profile, which means an integrated personality in terms of their features, values and skills. This research also found that the vast majority of respondents varied the profile of professional preferences.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia zastosowanie teorii Johna L. Hollanda w planowaniu karier zawodowych studentów. Na kierunku Zarządzania, zostało przebadanych 60 studentów Zestawem do samobadania, który służy do pomiaru sześciu rodzajów preferencji zawodowych. Celem badania była weryfikacja, czy występuje zgodność pomiędzy indywidualnymi kodami studentów a kodem typowym dla zawodów przedsiębiorczych, ustalenie czy profile badanych studentów są spójne i zróżnicowane. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość studentów wykazuje zgodność porównywanych kodów. Większość respondentów posiada profil spójny, co oznacza zintegrowaną osobowość w zakresie posiadanych cech, wartości oraz umiejętności. Badania wykazały także, że przeważająca część respondentów posiada zróżnicowany profil preferencji zawodowychpl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.authorGagatek, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.reviewerMarek, Tadeusz - 102084 pl
dc.date.accessioned2020-11-08T23:14:52Z
dc.date.available2020-11-08T23:14:52Z
dc.date.submitted2020-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-140275-237313pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253081
dc.languagepolpl
dc.subject.enCareer planning, career, John Holland’s theory, types of personalitiespl
dc.subject.plplanowanie kariery, kariera, teoria Johna Hollanda, typy osobowościpl
dc.titleZastosowanie teorii J. Hollanda w planowaniu karier zawodowych studentówpl
dc.title.alternativeJohn Holland’s theory in planning students’ professional careerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work shows the application of John L. Holland’s theory in student career planning. In the field of management, 60 students were examinated with a self- examination kit, which is used to measure professional preferences. The aim of the study was to verify whether there is a correspondence between individual student codes and the code typical of entrepreneurial professions, to determine whether the profile of the studied student is consistent and varied. The conducted research shows that most students show compatibility of the compared codes. Most of the respondents have a coherent profile, which means an integrated personality in terms of their features, values and skills. This research also found that the vast majority of respondents varied the profile of professional preferences.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia zastosowanie teorii Johna L. Hollanda w planowaniu karier zawodowych studentów. Na kierunku Zarządzania, zostało przebadanych 60 studentów Zestawem do samobadania, który służy do pomiaru sześciu rodzajów preferencji zawodowych. Celem badania była weryfikacja, czy występuje zgodność pomiędzy indywidualnymi kodami studentów a kodem typowym dla zawodów przedsiębiorczych, ustalenie czy profile badanych studentów są spójne i zróżnicowane. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość studentów wykazuje zgodność porównywanych kodów. Większość respondentów posiada profil spójny, co oznacza zintegrowaną osobowość w zakresie posiadanych cech, wartości oraz umiejętności. Badania wykazały także, że przeważająca część respondentów posiada zróżnicowany profil preferencji zawodowych
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.authorpl
Gagatek, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.reviewerpl
Marek, Tadeusz - 102084
dc.date.accessioned
2020-11-08T23:14:52Z
dc.date.available
2020-11-08T23:14:52Z
dc.date.submittedpl
2020-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-140275-237313
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253081
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Career planning, career, John Holland’s theory, types of personalities
dc.subject.plpl
planowanie kariery, kariera, teoria Johna Hollanda, typy osobowości
dc.titlepl
Zastosowanie teorii J. Hollanda w planowaniu karier zawodowych studentów
dc.title.alternativepl
John Holland’s theory in planning students’ professional careers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
68
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Poznan
6
Drawsko Pomorskie
3
Strausberg
3
Szczecin
3
Dublin
2
Gdansk
2
Krakow
2
Ujście
2
Wroclaw
2

No access

No Thumbnail Available