ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI W FIRMIE RODZINNEJ

licenciate
dc.abstract.enFamily businesses are a very popular form of business in Poland. According to availabe data in Poland there are about 200 thousand family businesses. It turns out that family businesses constitute every third company in the small and medium business sector. Family businesses employ about 1.3 million workers and generate about 10.5% of GDP. Most family businesses in Poland are micro-businesses. The development and successful operation of a family business requires capital. People who manage the company make decisions about the sources of funding and their forms. The choice between equity and foreign capital depends on the analysis of benefits and costs. It is very important for family businesses to maintain control over the company. Given the growing interest in family businesses as well as their economic and social importance, it is legitimate to look at the activity of family companies.pl
dc.abstract.plFirmy rodzinne są bardzo popularną w Polsce formą prowadzenia biznesu. Według danych w Polsce działa około 200 tysięcy rodzinnych przedsiębiorstw. Okazuje się, że rodzinne firmy stanowią co trzecią firmę w sektorze małych i średnich firm. Rodzinne biznesy zatrudniają około 1,3 mln pracowników oraz wytwarzają około 10,5% PKB. Większość przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce to mikrofirmy. Rozwój oraz funkcjonowanie przedsiębiorstwa rodzinnego wymaga kapitału. Osoby, które zarządzają firmą podejmują decyzje dotyczące źródeł finansowania oraz ich form. Wybór między kapitałem własnym a obcym zależy od analizy korzyści i kosztów. W firmach rodzinnych bardzo ważne jest utrzymanie kontroli nad spółką. Wobec rosnącego zainteresowania problematyką firm rodzinnych oraz ich znaczenia ekonomicznego i społecznego zasadne jest przyjrzenie się działalności spółek rodzinnych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorMolik, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:48:26Z
dc.date.available2020-07-27T12:48:26Z
dc.date.submitted2017-10-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie personelempl
dc.identifier.apddiploma-120046-205481pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225007
dc.languagepolpl
dc.subject.encompetence management - HR management - managing a family businesspl
dc.subject.plzarządzanie firmą rodzinną – zarządzanie kompetencjami – zarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.titleZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI W FIRMIE RODZINNEJpl
dc.title.alternativeMANAGING FAMILY COMPETENCESpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Family businesses are a very popular form of business in Poland. According to availabe data in Poland there are about 200 thousand family businesses. It turns out that family businesses constitute every third company in the small and medium business sector. Family businesses employ about 1.3 million workers and generate about 10.5% of GDP. Most family businesses in Poland are micro-businesses. The development and successful operation of a family business requires capital. People who manage the company make decisions about the sources of funding and their forms. The choice between equity and foreign capital depends on the analysis of benefits and costs. It is very important for family businesses to maintain control over the company. Given the growing interest in family businesses as well as their economic and social importance, it is legitimate to look at the activity of family companies.
dc.abstract.plpl
Firmy rodzinne są bardzo popularną w Polsce formą prowadzenia biznesu. Według danych w Polsce działa około 200 tysięcy rodzinnych przedsiębiorstw. Okazuje się, że rodzinne firmy stanowią co trzecią firmę w sektorze małych i średnich firm. Rodzinne biznesy zatrudniają około 1,3 mln pracowników oraz wytwarzają około 10,5% PKB. Większość przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce to mikrofirmy. Rozwój oraz funkcjonowanie przedsiębiorstwa rodzinnego wymaga kapitału. Osoby, które zarządzają firmą podejmują decyzje dotyczące źródeł finansowania oraz ich form. Wybór między kapitałem własnym a obcym zależy od analizy korzyści i kosztów. W firmach rodzinnych bardzo ważne jest utrzymanie kontroli nad spółką. Wobec rosnącego zainteresowania problematyką firm rodzinnych oraz ich znaczenia ekonomicznego i społecznego zasadne jest przyjrzenie się działalności spółek rodzinnych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Molik, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:48:26Z
dc.date.available
2020-07-27T12:48:26Z
dc.date.submittedpl
2017-10-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie personelem
dc.identifier.apdpl
diploma-120046-205481
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225007
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
competence management - HR management - managing a family business
dc.subject.plpl
zarządzanie firmą rodzinną – zarządzanie kompetencjami – zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.titlepl
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI W FIRMIE RODZINNEJ
dc.title.alternativepl
MANAGING FAMILY COMPETENCES
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
4
Poznan
3
Wroclaw
3
Warsaw
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gdansk
1
Janki
1
Lublin
1
Wejherowo
1

No access

No Thumbnail Available