Tradycja i folklor jako źródło inspiracji reklamowych. Wpływ kultury ludowej na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymi

master
dc.abstract.enThe purpose of this research is to present the influence of folk culture on the management of contemporary visual communications. It analyses the elements of folk advertising in terms of their impact on the emotions of customers. This research reflects on the impact of tradition and folklore as an advertising source. An additional objective was to determine what emotions have the strongest effect on the audience and attract their attention and prompt them to take the specific action. Properties of visual communication and music were described in-process as well as their influence on the subconscious and emotions of the consumer that provoke to purchase.The object of the study was a survey aimed at reviewing the legitimacy of the main hypothesis as well as additional ones.The research tool was a questionnaire conducted on a sample of 100 people on the sense of national identity, culture reception, and folk-style fashion. Except for the analysis of the influence of folk culture on advertising based on the criteria such as composition and music, I undertook questionnaire studies that correspond with the general knowledge of culture, tradition, folklore, and the sense of national identity. As the results of studies show, folk culture has a big impact on advertising.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej było zbadanie tradycji i folkloru jako źródła inspiracji reklamowych. Dodatkowym celem było sprawdzenie, jaki wpływ ma kultura ludowa na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymi.W pracy zostały opisane właściwości komunikacji wizualnej oraz muzyki i jej wpływu na podświadomość i emocje konsumenta, które prowokują do dokonania zakupu.Przedmiotem pracy było przeprowadzenie badania ankietowego, mającego na celu sprawdzenie zasadności postawionej tezy głównej oraz tez dodatkowych.Narzędziem badań był kwestionariusz ankiety, przeprowadzony na próbie 100 osób dotyczący poczucia tożsamości regionalnej, odbierania kultury oraz mody na rzeczy w stylu folkowym. Uzyskane w wyniki badania potwierdziły tezę mówiącą o znaczącym wpływie kultury ludowej na reklamę.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.authorBratek, Jolantapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:46:42Z
dc.date.available2020-07-27T10:46:42Z
dc.date.submitted2017-10-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-118232-151106pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223334
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING , CULTURE , TRADITION , FOLKLOREpl
dc.subject.plREKLAMA, KULTURA, TRADYCJA, FOLKpl
dc.titleTradycja i folklor jako źródło inspiracji reklamowych. Wpływ kultury ludowej na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymipl
dc.title.alternativeTradition and folklore as source of inspiration in advertising. The influence of folk culture on management of contemporary visual communication.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this research is to present the influence of folk culture on the management of contemporary visual communications. It analyses the elements of folk advertising in terms of their impact on the emotions of customers. This research reflects on the impact of tradition and folklore as an advertising source. An additional objective was to determine what emotions have the strongest effect on the audience and attract their attention and prompt them to take the specific action. Properties of visual communication and music were described in-process as well as their influence on the subconscious and emotions of the consumer that provoke to purchase.The object of the study was a survey aimed at reviewing the legitimacy of the main hypothesis as well as additional ones.The research tool was a questionnaire conducted on a sample of 100 people on the sense of national identity, culture reception, and folk-style fashion. Except for the analysis of the influence of folk culture on advertising based on the criteria such as composition and music, I undertook questionnaire studies that correspond with the general knowledge of culture, tradition, folklore, and the sense of national identity. As the results of studies show, folk culture has a big impact on advertising.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej było zbadanie tradycji i folkloru jako źródła inspiracji reklamowych. Dodatkowym celem było sprawdzenie, jaki wpływ ma kultura ludowa na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymi.W pracy zostały opisane właściwości komunikacji wizualnej oraz muzyki i jej wpływu na podświadomość i emocje konsumenta, które prowokują do dokonania zakupu.Przedmiotem pracy było przeprowadzenie badania ankietowego, mającego na celu sprawdzenie zasadności postawionej tezy głównej oraz tez dodatkowych.Narzędziem badań był kwestionariusz ankiety, przeprowadzony na próbie 100 osób dotyczący poczucia tożsamości regionalnej, odbierania kultury oraz mody na rzeczy w stylu folkowym. Uzyskane w wyniki badania potwierdziły tezę mówiącą o znaczącym wpływie kultury ludowej na reklamę.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.authorpl
Bratek, Jolanta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:46:42Z
dc.date.available
2020-07-27T10:46:42Z
dc.date.submittedpl
2017-10-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-118232-151106
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223334
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING , CULTURE , TRADITION , FOLKLORE
dc.subject.plpl
REKLAMA, KULTURA, TRADYCJA, FOLK
dc.titlepl
Tradycja i folklor jako źródło inspiracji reklamowych. Wpływ kultury ludowej na zarządzanie współczesnymi przekazami wizualnymi
dc.title.alternativepl
Tradition and folklore as source of inspiration in advertising. The influence of folk culture on management of contemporary visual communication.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
101
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Krakow
12
Poznan
10
Wroclaw
6
Kobyłka
4
Gdansk
3
Gliwice
2
Katowice
2
Limanowa
2
Lodz
2

No access

No Thumbnail Available