Hybrid time as a critical new variable in media consumption : context of the attention economy

2021
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-10T02:09:32Z
dc.abstract.enThe article aims to draw attention to the growing importance of the time variable in media consumption research in a situation of a specific oversupply of content concerning consumer expectations. One of the new phenomena in media consumption is the parallel use of multiple media and content at the same time (multitasking). The traditional division of daily time into working, home, and free time is losing importance, and media consumption occurs in hybrid time. The article reviews the literature on selected research and the concept of media consumption time and the attention economy. The report highlights the need for an in-depth study on the impact of hybrid media consumption on the work environment and private life.pl
dc.abstract.plCelem artykułu jest zwrócenie uwagi na rosnące znaczenie zmiennej czasu w badaniach konsumpcji mediów, w sytuacji swoistej nadpodaży zawartości w stosunku do oczekiwań konsumentów. Jednym z nowych zjawisk w konsumpcji mediów jest równoległe korzystanie z wielu mediów i zawartości w tym samym czasie (multitasking). Tradycyjny podział czasu dobowego na czas pracy, zajęć domowych i czas wolny traci na znaczeniu, a konsumpcja mediów odbywa się w czasie hybrydowym. Artykuł zawiera przegląd literatury dotyczącej wybranych badań i koncepcji czasu konsumpcji mediów oraz gospodarki uwagi. Artykuł podkreśla potrzebę pogłębionych badań nad wpływem hybrydowej konsumpcji mediów na środowisko pracy i życie prywatne.pl
dc.contributor.authorKowalski, Tadeuszpl
dc.contributor.authorJung, Bohdanpl
dc.date.accessioned2023-08-25T09:13:55Z
dc.date.available2023-08-25T09:13:55Z
dc.date.issued2021pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 20-21pl
dc.description.number2 (246)pl
dc.description.physical9-21pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume64pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.21.008.13473pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/317992
dc.languageengpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enmedia consumptionpl
dc.subject.enattention economypl
dc.subject.enmultitaskingpl
dc.subject.enhybrid time of media consumptionpl
dc.subject.enmedia researchpl
dc.subject.plkonsumpcja mediówpl
dc.subject.plgospodarka uwagipl
dc.subject.plwielozadaniowośćpl
dc.subject.plczas hybrydowy konsumpcji mediówpl
dc.subject.plbadania mediówpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleHybrid time as a critical new variable in media consumption : context of the attention economypl
dc.title.alternativeCzas hybrydowy jako ważna zmienna w konsumpcji mediów : kontekst gospodarki uwagipl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-10T02:09:32Z
dc.abstract.enpl
The article aims to draw attention to the growing importance of the time variable in media consumption research in a situation of a specific oversupply of content concerning consumer expectations. One of the new phenomena in media consumption is the parallel use of multiple media and content at the same time (multitasking). The traditional division of daily time into working, home, and free time is losing importance, and media consumption occurs in hybrid time. The article reviews the literature on selected research and the concept of media consumption time and the attention economy. The report highlights the need for an in-depth study on the impact of hybrid media consumption on the work environment and private life.
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na rosnące znaczenie zmiennej czasu w badaniach konsumpcji mediów, w sytuacji swoistej nadpodaży zawartości w stosunku do oczekiwań konsumentów. Jednym z nowych zjawisk w konsumpcji mediów jest równoległe korzystanie z wielu mediów i zawartości w tym samym czasie (multitasking). Tradycyjny podział czasu dobowego na czas pracy, zajęć domowych i czas wolny traci na znaczeniu, a konsumpcja mediów odbywa się w czasie hybrydowym. Artykuł zawiera przegląd literatury dotyczącej wybranych badań i koncepcji czasu konsumpcji mediów oraz gospodarki uwagi. Artykuł podkreśla potrzebę pogłębionych badań nad wpływem hybrydowej konsumpcji mediów na środowisko pracy i życie prywatne.
dc.contributor.authorpl
Kowalski, Tadeusz
dc.contributor.authorpl
Jung, Bohdan
dc.date.accessioned
2023-08-25T09:13:55Z
dc.date.available
2023-08-25T09:13:55Z
dc.date.issuedpl
2021
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 20-21
dc.description.numberpl
2 (246)
dc.description.physicalpl
9-21
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
64
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.21.008.13473
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/317992
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
media consumption
dc.subject.enpl
attention economy
dc.subject.enpl
multitasking
dc.subject.enpl
hybrid time of media consumption
dc.subject.enpl
media research
dc.subject.plpl
konsumpcja mediów
dc.subject.plpl
gospodarka uwagi
dc.subject.plpl
wielozadaniowość
dc.subject.plpl
czas hybrydowy konsumpcji mediów
dc.subject.plpl
badania mediów
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Hybrid time as a critical new variable in media consumption : context of the attention economy
dc.title.alternativepl
Czas hybrydowy jako ważna zmienna w konsumpcji mediów : kontekst gospodarki uwagi
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Krakow
3
Medellín
2
Redhill
2
Albany
1
Cambridge
1
Cebu City
1
Dorchester
1
London
1
Madrid
1
Morelia
1
Downloads
kowalski_jung_hybrid_time_as_a_critical_new_variable_in_media_consumption_2021.pdf
46