"Chorwacja jako marka - o chorwackim 'brandingu narodowym' "

master
dc.abstract.enThe thesis I wish to bring the process of building a national brandon the Croatian example by presenting this complex and strategic process, having a goal of improving the competitiveness of the country by using its greatest asset - diversity.Croatia, which is struggling to become participants of the globalmarket, is aware that the image and reputation are crucial in the process of creating their own position in economic, social, and political. To become a leader among national brands, the country must beperfect, and should have a nicer image, should therefore take such action that will make it a desired product. New countries likeCroatia, the idea of trying to build a highly regarded national brand, they face lots of problems. This is because the intricate history ofthe historical remains are associated with contemporary Croatia.This is because the intricate history of the historical remains areassociated with contemporary Croatia. For this reason, this countryneeds a strong brand to break the stereotype that denigrate. The aim of this paper is to introducethe issue of branding as a tool for market development, culture andeconomy.I decided to start working the problem of identity, because withwith the national branding of these two effects perfectly fit into thesocial and economic trends of the twentieth and twenty-first century.To write about national branding had to delve into its lowest level, which is the identity.The rest of the work was devoted to an attempt to clarify the definition of nation branding and related concepts. Issues will be presented to build brand image and reputation of the country consisting of isolation, and proper presentation of their own strengths, and methods for enhancing competitiveness, in order todraw the attention of the general public. These work restrictions or the lock, facing Croatia in building its own brand on the other hand are the perfect inspiration for a collection of Croatian activities and reputation of creating images of countries abroad. S. Mestrovic, a sociology professor, believes that Croatia is involved in negative connotations about yourself, but remember that each nation had its bad days. He believes that Croatia is not lesssignificant, or better than other states, because each in its historyhas a black stain.I made efforts, which were aimed at in the most consistent andvivid present process of national branding Croatia.pl
dc.abstract.otherW pracy pragnę przybliżyć proces budowania marki narodowej na przykładzie chorwackim poprzez przedstawienie tego skomplikowanego i strategicznego procesu, mającego jeden cel, jakim jest podniesienie konkurencyjności kraju przy wykorzystaniu jego największego atutu - odmienności.Chorwacja, która walczy o status uczestnika globalnego rynku, ma świadomość, że wizerunek i reputacja mają fundamentalne znaczenie w procesie tworzenia własnej pozycji w wymiarze ekonomicznym, społecznym, jak i politycznym. Aby zostać liderem wśród marek narodowych, kraj musi być idealny, a przyjemniej powinien mieć taki wizerunek, powinien zatem podejmować takie działania, które uczynią z niego produkt pożądany. Nowe państwa jak Chorwacja, próbując zbudować ideę cenionej marki narodowej, napotykają mnóstwo problemów. Dzieje się tak ponieważ zawiłe dzieje historyczne w dalszym ciągu utożsamiane są ze współczesną Chorwacją. Z tego powodu kraj ten potrzebuje silnej marki, aby przełamać oczerniający stereotyp. Celem niniejszej pracy jest wprowadzenie w problematykę brandingu jako narzędzia rozwoju rynku, kultury i gospodarki.Zdecydowałam się rozpocząć pracę problemem tożsamości, ponieważ wraz z brandingem narodowym te dwa zjawiska idealnie wpisują się w społeczne oraz gospodarcze trendy XX i XXI wieku. Aby pisać o brandingu narodowym musiałam zagłębić się w jego najniższy szczebel, którym jest tożsamość.Dalsza część pracy została poświęcona próbie wyjaśnienia definicji brandingu narodowego oraz pojęć z nim związanych. Przedstawione zostaną kwestie budowania wizerunku oraz reputacji marki kraju polegającej na wyodrębnieniu, a następnie odpowiedniej prezentacji własnych atutów, jak i metod zwiększających konkurencyjność, w celu zwrócenia uwagi szerokiej opinii publicznej. Wspomniane w pracy ograniczenia lub blokady, z którymi boryka się Chorwacja podczas budowania własnej marki z drugiej strony są doskonałym zbiorem inspiracji dla chorwackich działań w zakresie kreowania wizerunki i reputacji państwa za granicą. S. Meštrovic, profesor socjologii, uważa, że Chorwacja jest uwikłana w negatywne konotacje na swój temat, ale należy pamiętać, że każdy z narodów miał swoje gorsze dni. Wierzy, że Chorwacja nie jest ani mniej znacząca, ani lepsza od innych państw, gdyż każdy w swej historii ma czarną plamę.Podjęłam starania, które miały na celu w sposób jak najbardziej spójny i obrazowy przedstawić proces brandingu narodowego Chorwacji.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorSolak, Elżbieta - 131990 pl
dc.contributor.authorKwaśniewska, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerDyras, Magdalena - 127846 pl
dc.contributor.reviewerSolak, Elżbieta - 131990 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T19:37:30Z
dc.date.available2020-07-20T19:37:30Z
dc.date.submitted2011-10-11pl
dc.fieldofstudyfilologia słowiańska - chorwackapl
dc.identifier.apddiploma-60901-45782pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174483
dc.subject.enCroatia, Identitet, Branding, Advertisement, Promotionpl
dc.subject.otherChorwacja, tożsamość, branding, reklama, promocjapl
dc.title"Chorwacja jako marka - o chorwackim 'brandingu narodowym' "pl
dc.title.alternativeCroatia as a brand - branding of the Croatian nationalpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis I wish to bring the process of building a national brandon the Croatian example by presenting this complex and strategic process, having a goal of improving the competitiveness of the country by using its greatest asset - diversity.Croatia, which is struggling to become participants of the globalmarket, is aware that the image and reputation are crucial in the process of creating their own position in economic, social, and political. To become a leader among national brands, the country must beperfect, and should have a nicer image, should therefore take such action that will make it a desired product. New countries likeCroatia, the idea of trying to build a highly regarded national brand, they face lots of problems. This is because the intricate history ofthe historical remains are associated with contemporary Croatia.This is because the intricate history of the historical remains areassociated with contemporary Croatia. For this reason, this countryneeds a strong brand to break the stereotype that denigrate. The aim of this paper is to introducethe issue of branding as a tool for market development, culture andeconomy.I decided to start working the problem of identity, because withwith the national branding of these two effects perfectly fit into thesocial and economic trends of the twentieth and twenty-first century.To write about national branding had to delve into its lowest level, which is the identity.The rest of the work was devoted to an attempt to clarify the definition of nation branding and related concepts. Issues will be presented to build brand image and reputation of the country consisting of isolation, and proper presentation of their own strengths, and methods for enhancing competitiveness, in order todraw the attention of the general public. These work restrictions or the lock, facing Croatia in building its own brand on the other hand are the perfect inspiration for a collection of Croatian activities and reputation of creating images of countries abroad. S. Mestrovic, a sociology professor, believes that Croatia is involved in negative connotations about yourself, but remember that each nation had its bad days. He believes that Croatia is not lesssignificant, or better than other states, because each in its historyhas a black stain.I made efforts, which were aimed at in the most consistent andvivid present process of national branding Croatia.
dc.abstract.otherpl
W pracy pragnę przybliżyć proces budowania marki narodowej na przykładzie chorwackim poprzez przedstawienie tego skomplikowanego i strategicznego procesu, mającego jeden cel, jakim jest podniesienie konkurencyjności kraju przy wykorzystaniu jego największego atutu - odmienności.Chorwacja, która walczy o status uczestnika globalnego rynku, ma świadomość, że wizerunek i reputacja mają fundamentalne znaczenie w procesie tworzenia własnej pozycji w wymiarze ekonomicznym, społecznym, jak i politycznym. Aby zostać liderem wśród marek narodowych, kraj musi być idealny, a przyjemniej powinien mieć taki wizerunek, powinien zatem podejmować takie działania, które uczynią z niego produkt pożądany. Nowe państwa jak Chorwacja, próbując zbudować ideę cenionej marki narodowej, napotykają mnóstwo problemów. Dzieje się tak ponieważ zawiłe dzieje historyczne w dalszym ciągu utożsamiane są ze współczesną Chorwacją. Z tego powodu kraj ten potrzebuje silnej marki, aby przełamać oczerniający stereotyp. Celem niniejszej pracy jest wprowadzenie w problematykę brandingu jako narzędzia rozwoju rynku, kultury i gospodarki.Zdecydowałam się rozpocząć pracę problemem tożsamości, ponieważ wraz z brandingem narodowym te dwa zjawiska idealnie wpisują się w społeczne oraz gospodarcze trendy XX i XXI wieku. Aby pisać o brandingu narodowym musiałam zagłębić się w jego najniższy szczebel, którym jest tożsamość.Dalsza część pracy została poświęcona próbie wyjaśnienia definicji brandingu narodowego oraz pojęć z nim związanych. Przedstawione zostaną kwestie budowania wizerunku oraz reputacji marki kraju polegającej na wyodrębnieniu, a następnie odpowiedniej prezentacji własnych atutów, jak i metod zwiększających konkurencyjność, w celu zwrócenia uwagi szerokiej opinii publicznej. Wspomniane w pracy ograniczenia lub blokady, z którymi boryka się Chorwacja podczas budowania własnej marki z drugiej strony są doskonałym zbiorem inspiracji dla chorwackich działań w zakresie kreowania wizerunki i reputacji państwa za granicą. S. Meštrovic, profesor socjologii, uważa, że Chorwacja jest uwikłana w negatywne konotacje na swój temat, ale należy pamiętać, że każdy z narodów miał swoje gorsze dni. Wierzy, że Chorwacja nie jest ani mniej znacząca, ani lepsza od innych państw, gdyż każdy w swej historii ma czarną plamę.Podjęłam starania, które miały na celu w sposób jak najbardziej spójny i obrazowy przedstawić proces brandingu narodowego Chorwacji.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Solak, Elżbieta - 131990
dc.contributor.authorpl
Kwaśniewska, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Dyras, Magdalena - 127846
dc.contributor.reviewerpl
Solak, Elżbieta - 131990
dc.date.accessioned
2020-07-20T19:37:30Z
dc.date.available
2020-07-20T19:37:30Z
dc.date.submittedpl
2011-10-11
dc.fieldofstudypl
filologia słowiańska - chorwacka
dc.identifier.apdpl
diploma-60901-45782
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174483
dc.subject.enpl
Croatia, Identitet, Branding, Advertisement, Promotion
dc.subject.otherpl
Chorwacja, tożsamość, branding, reklama, promocja
dc.titlepl
"Chorwacja jako marka - o chorwackim 'brandingu narodowym' "
dc.title.alternativepl
Croatia as a brand - branding of the Croatian national
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Krakow
3
Sisak
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Krosno
1
Lagos
1
Split
1
Włoszczowa
1
Świętochłowice
1

No access

No Thumbnail Available