Rebranding jako sposób na zdobycie nowych odbiorców organizacji pozarządowej. Studium przypadku Fundacji Hipoterapia - Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych

master
dc.abstract.enThe research problem in the thesis concerns the influence of changing the name and image of a non-governmental organization on the increase of new recipients of the organization. The aim of the thesis was to recognize the opinion on the change of image by partners of a non-governmental organization and people not directly related to its activity, as well as to prepare and implement a strategy to attract new customers of the organization in the situation of name change. A thesis written using the action research approach in the Fundacja Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych. In the theoretical part of the thesis, the examined organization was characterized and issues related to branding and rebranding were presented. The focus was also on the essence of the image of non-governmental organization. The conducted research allowed to conclude that rebranding in non-governmental organizations is difficult to implement due to complicated relations with various stakeholders. The prepared implementation of changes in the organization took into account the situation of the organization and good practices in the sector.pl
dc.abstract.plProblem badawczy podejmowany w pracy dotyczy wpływu zmiany nazwy i wizerunku organizacji pozarządowej na zwiększenie nowych odbiorców organizacji. Celem pracy było rozpoznanie opinii na temat zmiany wizerunku przez partnerów organizacji pozarządowej oraz osób niezwiązanych bezpośrednio z jej aktywnością, jak również przygotowanie i wdrożenie strategii pozyskiwania nowych odbiorców organizacji w sytuacji zmiany nazwy. Praca napisana przy wykorzystaniu podejścia action research w Fundacji Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych. W części teoretycznej pracy scharakteryzowano badaną organizację oraz przedstawiono zagadnienia związane z brandingiem i rebrandingiem. Skupiono się również na istocie wizerunku organizacji pozarządowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wywnioskować, że rebranding w organizacjach pozarządowych sprawia trudności we wdrożeniu ze względu na skomplikowane relacje z różnymi interesariuszami. Przygotowane wdrożenie zmian w organizacji uwzględniło sytuację organizacji i dobre praktyki w sektorze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 pl
dc.contributor.authorPiskorowska, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573 pl
dc.contributor.reviewerJałocha, Beatapl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:10:21Z
dc.date.available2020-07-27T22:10:21Z
dc.date.submitted2019-06-27pl
dc.fieldofstudyzarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimipl
dc.identifier.apddiploma-130326-202343pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233439
dc.languagepolpl
dc.subject.enbranding – non-governmental organizations – image – rebranding– implementation of the changepl
dc.subject.plbranding – organizacje pozarządowe – wizerunek – rebranding – wdrożenie zmianypl
dc.titleRebranding jako sposób na zdobycie nowych odbiorców organizacji pozarządowej. Studium przypadku Fundacji Hipoterapia - Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnychpl
dc.title.alternativeThe rebranding as the way to get new recipients of the non-governmental organization. Case study of Fundacja Hipoterapia - Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnychpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The research problem in the thesis concerns the influence of changing the name and image of a non-governmental organization on the increase of new recipients of the organization. The aim of the thesis was to recognize the opinion on the change of image by partners of a non-governmental organization and people not directly related to its activity, as well as to prepare and implement a strategy to attract new customers of the organization in the situation of name change. A thesis written using the action research approach in the Fundacja Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych. In the theoretical part of the thesis, the examined organization was characterized and issues related to branding and rebranding were presented. The focus was also on the essence of the image of non-governmental organization. The conducted research allowed to conclude that rebranding in non-governmental organizations is difficult to implement due to complicated relations with various stakeholders. The prepared implementation of changes in the organization took into account the situation of the organization and good practices in the sector.
dc.abstract.plpl
Problem badawczy podejmowany w pracy dotyczy wpływu zmiany nazwy i wizerunku organizacji pozarządowej na zwiększenie nowych odbiorców organizacji. Celem pracy było rozpoznanie opinii na temat zmiany wizerunku przez partnerów organizacji pozarządowej oraz osób niezwiązanych bezpośrednio z jej aktywnością, jak również przygotowanie i wdrożenie strategii pozyskiwania nowych odbiorców organizacji w sytuacji zmiany nazwy. Praca napisana przy wykorzystaniu podejścia action research w Fundacji Hipoterapia – Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych. W części teoretycznej pracy scharakteryzowano badaną organizację oraz przedstawiono zagadnienia związane z brandingiem i rebrandingiem. Skupiono się również na istocie wizerunku organizacji pozarządowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wywnioskować, że rebranding w organizacjach pozarządowych sprawia trudności we wdrożeniu ze względu na skomplikowane relacje z różnymi interesariuszami. Przygotowane wdrożenie zmian w organizacji uwzględniło sytuację organizacji i dobre praktyki w sektorze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573
dc.contributor.authorpl
Piskorowska, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bogacz-Wojtanowska, Ewa - 101573
dc.contributor.reviewerpl
Jałocha, Beata
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:10:21Z
dc.date.available
2020-07-27T22:10:21Z
dc.date.submittedpl
2019-06-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi
dc.identifier.apdpl
diploma-130326-202343
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233439
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
branding – non-governmental organizations – image – rebranding– implementation of the change
dc.subject.plpl
branding – organizacje pozarządowe – wizerunek – rebranding – wdrożenie zmiany
dc.titlepl
Rebranding jako sposób na zdobycie nowych odbiorców organizacji pozarządowej. Studium przypadku Fundacji Hipoterapia - Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych
dc.title.alternativepl
The rebranding as the way to get new recipients of the non-governmental organization. Case study of Fundacja Hipoterapia - Na Rzecz Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Krakow
6
Wroclaw
6
Warsaw
5
Szczecin
3
Częstochowa
1
Dublin
1
Elblag
1
Gdansk
1
Gdynia
1
Jozefow
1

No access

No Thumbnail Available