Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola kompetencji informacyjnych w podnoszeniu jakości kształcenia w uczelni
The role of information literacy in increasing the quality of teaching in a university
Bibliogr. s. 279. Na publ. red. podp. jako: Maria Kocójowa. Publikacja recenzowana. Strona wydawcy: https://www.wuj.pl
Kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego wpływa na wszystkie aspekty działalności uczelni. Wymaga to też nowego spojrzenia na problem zapewniania jakości kształcenia. Nie wystarczy wprowadzić nowe technologie informacyjne do programów studiów i praktyki dydaktycznej; indukują one również jakościowe zmiany w organizacji procesu kształcenia. W artykule zastosowano koncepcję C. Bruce „siedmiu filarów kompetencji informacyjnych" w relacji do zaproponowanego ostatnio przez autora i współpracowników modelu wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia („siedem filarów jakości kształcenia"). Wspomniano również o koncepcji „e-Quality’’ - elektronicznego systemu oceny jakości kształcenia.
Developing of the information society influences all the aspects of universities' activities. It also results in new approach to the problem of ensuring education quality. It is not enough to implement new information technologies to curricula and classes - they cause also changes in the organization of educational processes. The author employs C.Bruce’s conception of “seven pillars of information literacy" in relation to the internal model of quality assurance system in education which has been recently proposed by the author and collaborates (“seven pillars of education quality"). Besides, the author also mentions the concept of “e-Quality" - an electronic system of education quality assessment.
| dc.abstract.en | Developing of the information society influences all the aspects of universities' activities. It also results in new approach to the problem of ensuring education quality. It is not enough to implement new information technologies to curricula and classes - they cause also changes in the organization of educational processes. The author employs C.Bruce’s conception of “seven pillars of information literacy" in relation to the internal model of quality assurance system in education which has been recently proposed by the author and collaborates (“seven pillars of education quality"). Besides, the author also mentions the concept of “e-Quality" - an electronic system of education quality assessment. | pl |
| dc.abstract.pl | Kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego wpływa na wszystkie aspekty działalności uczelni. Wymaga to też nowego spojrzenia na problem zapewniania jakości kształcenia. Nie wystarczy wprowadzić nowe technologie informacyjne do programów studiów i praktyki dydaktycznej; indukują one również jakościowe zmiany w organizacji procesu kształcenia. W artykule zastosowano koncepcję C. Bruce „siedmiu filarów kompetencji informacyjnych" w relacji do zaproponowanego ostatnio przez autora i współpracowników modelu wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia („siedem filarów jakości kształcenia"). Wspomniano również o koncepcji „e-Quality’’ - elektronicznego systemu oceny jakości kształcenia. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Chemii : Zakład Chemii Teoretycznej im. K. Gumińskiego | pl |
| dc.contributor.author | Frankowicz, Marek - 127947 | pl |
| dc.contributor.editor | Kocój, Maria - 128962 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-11-24T11:46:51Z | |
| dc.date.available | 2020-11-24T11:46:51Z | |
| dc.date.issued | 2004 | pl |
| dc.date.openaccess | 180 | |
| dc.description.accesstime | po opublikowaniu | |
| dc.description.additional | Bibliogr. s. 279. Na publ. red. podp. jako: Maria Kocójowa. Publikacja recenzowana. Strona wydawcy: https://www.wuj.pl | pl |
| dc.description.physical | 274-279 | pl |
| dc.description.series | Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego | |
| dc.description.seriesnumber | z. 10 | |
| dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
| dc.identifier.isbn | 83-233-1927-8 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-233-1927-6 | pl |
| dc.identifier.project | ROD UJ / OS | pl |
| dc.identifier.seriesissn | 1230-7025 | |
| dc.identifier.seriesissn | 0860-0139 | |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/254655 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.language.container | pol | pl |
| dc.pubinfo | Kraków : Wydaw. UJ | pl |
| dc.rights | Dozwolony użytek utworów chronionych | * |
| dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
| dc.rights.uri | http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf | * |
| dc.share.type | otwarte repozytorium | |
| dc.subtype | Article | pl |
| dc.title | Rola kompetencji informacyjnych w podnoszeniu jakości kształcenia w uczelni | pl |
| dc.title.alternative | The role of information literacy in increasing the quality of teaching in a university | pl |
| dc.title.container | Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej | pl |
| dc.type | BookSection | pl |
| dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
10
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access