Rola kompetencji informacyjnych w podnoszeniu jakości kształcenia w uczelni

2004
book section
article
dc.abstract.enDeveloping of the information society influences all the aspects of universities' activities. It also results in new approach to the problem of ensuring education quality. It is not enough to implement new information technologies to curricula and classes - they cause also changes in the organization of educational processes. The author employs C.Bruce’s conception of “seven pillars of information literacy" in relation to the internal model of quality assurance system in education which has been recently proposed by the author and collaborates (“seven pillars of education quality"). Besides, the author also mentions the concept of “e-Quality" - an electronic system of education quality assessment.pl
dc.abstract.plKształtowanie się społeczeństwa informacyjnego wpływa na wszystkie aspekty działalności uczelni. Wymaga to też nowego spojrzenia na problem zapewniania jakości kształcenia. Nie wystarczy wprowadzić nowe technologie informacyjne do programów studiów i praktyki dydaktycznej; indukują one również jakościowe zmiany w organizacji procesu kształcenia. W artykule zastosowano koncepcję C. Bruce „siedmiu filarów kompetencji informacyjnych" w relacji do zaproponowanego ostatnio przez autora i współpracowników modelu wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia („siedem filarów jakości kształcenia"). Wspomniano również o koncepcji „e-Quality’’ - elektronicznego systemu oceny jakości kształcenia.pl
dc.affiliationWydział Chemii : Zakład Chemii Teoretycznej im. K. Gumińskiegopl
dc.contributor.authorFrankowicz, Marek - 127947 pl
dc.contributor.editorKocój, Maria - 128962 pl
dc.date.accessioned2020-11-24T11:46:51Z
dc.date.available2020-11-24T11:46:51Z
dc.date.issued2004pl
dc.date.openaccess180
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 279. Na publ. red. podp. jako: Maria Kocójowa. Publikacja recenzowana. Strona wydawcy: https://www.wuj.plpl
dc.description.physical274-279pl
dc.description.seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.description.seriesnumberz. 10
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn83-233-1927-8pl
dc.identifier.isbn978-83-233-1927-6pl
dc.identifier.projectROD UJ / OSpl
dc.identifier.seriesissn1230-7025
dc.identifier.seriesissn0860-0139
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/254655
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Wydaw. UJpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte repozytorium
dc.subtypeArticlepl
dc.titleRola kompetencji informacyjnych w podnoszeniu jakości kształcenia w uczelnipl
dc.title.alternativeThe role of information literacy in increasing the quality of teaching in a universitypl
dc.title.containerPrzestrzeń informacji i komunikacji społecznejpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Developing of the information society influences all the aspects of universities' activities. It also results in new approach to the problem of ensuring education quality. It is not enough to implement new information technologies to curricula and classes - they cause also changes in the organization of educational processes. The author employs C.Bruce’s conception of “seven pillars of information literacy" in relation to the internal model of quality assurance system in education which has been recently proposed by the author and collaborates (“seven pillars of education quality"). Besides, the author also mentions the concept of “e-Quality" - an electronic system of education quality assessment.
dc.abstract.plpl
Kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego wpływa na wszystkie aspekty działalności uczelni. Wymaga to też nowego spojrzenia na problem zapewniania jakości kształcenia. Nie wystarczy wprowadzić nowe technologie informacyjne do programów studiów i praktyki dydaktycznej; indukują one również jakościowe zmiany w organizacji procesu kształcenia. W artykule zastosowano koncepcję C. Bruce „siedmiu filarów kompetencji informacyjnych" w relacji do zaproponowanego ostatnio przez autora i współpracowników modelu wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia („siedem filarów jakości kształcenia"). Wspomniano również o koncepcji „e-Quality’’ - elektronicznego systemu oceny jakości kształcenia.
dc.affiliationpl
Wydział Chemii : Zakład Chemii Teoretycznej im. K. Gumińskiego
dc.contributor.authorpl
Frankowicz, Marek - 127947
dc.contributor.editorpl
Kocój, Maria - 128962
dc.date.accessioned
2020-11-24T11:46:51Z
dc.date.available
2020-11-24T11:46:51Z
dc.date.issuedpl
2004
dc.date.openaccess
180
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 279. Na publ. red. podp. jako: Maria Kocójowa. Publikacja recenzowana. Strona wydawcy: https://www.wuj.pl
dc.description.physicalpl
274-279
dc.description.series
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.description.seriesnumber
z. 10
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
83-233-1927-8
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-1927-6
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OS
dc.identifier.seriesissn
1230-7025
dc.identifier.seriesissn
0860-0139
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/254655
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydaw. UJ
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte repozytorium
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Rola kompetencji informacyjnych w podnoszeniu jakości kształcenia w uczelni
dc.title.alternativepl
The role of information literacy in increasing the quality of teaching in a university
dc.title.containerpl
Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Koszalin
2
Krakow
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Warsaw
1
Downloads
frankowicz_rola_kompetencji_informacyjnych_w_podnoszeniu_jakosci_ksztalcenia_w_uczelni_2004.pdf
21
frankowicz_rola_kompetencji_informacyjnych_w_podnoszeniu_jakosci_ksztalcenia_w_uczelni_2004.odt
6