Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Potrzeby poznawcze nauczycieli związane z ich pracą dydaktyczno-wychowawczą
Teachers’ cognitive needs
nauczyciele
wiedza
potrzeby poznawcze
aktywność poznawcza
teachers
knowledge
cognitive needs
cognitive activity
Artykuł jest raportem z badań nad potrzebami poznawczymi współczesnych nauczycieli (potrzebami związanymi z poszukiwaniem nowej wiedzy i uzupełnianiem wiedzy już posiadanej). Respondenci (250 nauczycieli z Małopolski i Śląska) zapytani zostali m.in o to, w jakim stopniu odczuwają potrzeby poznawcze i z jakimi dziedzinami wiedzy potrzeby te są związane. Analizie poddano uwarunkowania tego stanu rzeczy wynikające ze stopnia awansu zawodowego nauczyciela, szczebla szkoły, w której uczy, stażu pracy i środowiska terytorialnego szkoły. W końcowej części artykułu zaprezentowano poszczególne kategorie motywów, którymi kierują się nauczyciele przy podejmowaniu aktywności poznawczej.
This article is a report of research on the cognitive needs of contemporary teachers (to acquire more knowledge and decipher the world around through exploration). Respondents (250 teachers from Malopolska and Silesia) were called upon to give answers, among others, to what extent they feel cognitive needs and to identify the areas of knowledge related to these needs. This study examines to what extent various determinants resulting from teaching degree, school level, seniority, and school environment can affect the cognitive needs. In the final part of the article presents different categories of motives that guide the teachers when making cognitive activity. The final part the article presents the different categories of motives that make teachers to undertake cognitive activity.
| dc.abstract.en | This article is a report of research on the cognitive needs of contemporary teachers (to acquire more knowledge and decipher the world around through exploration). Respondents (250 teachers from Malopolska and Silesia) were called upon to give answers, among others, to what extent they feel cognitive needs and to identify the areas of knowledge related to these needs. This study examines to what extent various determinants resulting from teaching degree, school level, seniority, and school environment can affect the cognitive needs. In the final part of the article presents different categories of motives that guide the teachers when making cognitive activity. The final part the article presents the different categories of motives that make teachers to undertake cognitive activity. | pl |
| dc.abstract.pl | Artykuł jest raportem z badań nad potrzebami poznawczymi współczesnych nauczycieli (potrzebami związanymi z poszukiwaniem nowej wiedzy i uzupełnianiem wiedzy już posiadanej). Respondenci (250 nauczycieli z Małopolski i Śląska) zapytani zostali m.in. o to, w jakim stopniu odczuwają potrzeby poznawcze i z jakimi dziedzinami wiedzy potrzeby te są związane. Analizie poddano uwarunkowania tego stanu rzeczy wynikające ze stopnia awansu zawodowego nauczyciela, szczebla szkoły, w której uczy, stażu pracy i środowiska terytorialnego szkoły. W końcowej części artykułu zaprezentowano poszczególne kategorie motywów, którymi kierują się nauczyciele przy podejmowaniu aktywności poznawczej. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki | pl |
| dc.contributor.author | Gołek, Bartłomiej - 143175 | pl |
| dc.contributor.editor | Lejzerowicz, Magda | pl |
| dc.contributor.editor | Stankiewicz, Teresa | pl |
| dc.contributor.editor | Krasnodębski, Mikołaj | pl |
| dc.date.accessioned | 2015-03-30T14:39:27Z | |
| dc.date.available | 2015-03-30T14:39:27Z | |
| dc.date.issued | 2014 | pl |
| dc.description.physical | 73-87 | pl |
| dc.description.publication | 1 | pl |
| dc.identifier.isbn | 978-83-61140-45-0 | pl |
| dc.identifier.uri | http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/4369 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.language.container | pol | pl |
| dc.participation | Gołek, Bartłomiej: 100%; | pl |
| dc.pubinfo | Warszawa : Wydawnictwo SWPR | pl |
| dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
| dc.rights.licence | Bez licencji otwartego dostępu | |
| dc.rights.uri | * | |
| dc.subject.en | teachers | pl |
| dc.subject.en | knowledge | pl |
| dc.subject.en | cognitive needs | pl |
| dc.subject.en | cognitive activity | pl |
| dc.subject.pl | nauczyciele | pl |
| dc.subject.pl | wiedza | pl |
| dc.subject.pl | potrzeby poznawcze | pl |
| dc.subject.pl | aktywność poznawcza | pl |
| dc.subtype | Article | pl |
| dc.title | Potrzeby poznawcze nauczycieli związane z ich pracą dydaktyczno-wychowawczą | pl |
| dc.title.alternative | Teachers’ cognitive needs | pl |
| dc.title.container | Nowy nauczyciel : nowa edukacja | pl |
| dc.type | BookSection | pl |
| dspace.entity.type | Publication |