Potrzeby poznawcze nauczycieli związane z ich pracą dydaktyczno-wychowawczą

2014
book section
article
dc.abstract.enThis article is a report of research on the cognitive needs of contemporary teachers (to acquire more knowledge and decipher the world around through exploration). Respondents (250 teachers from Malopolska and Silesia) were called upon to give answers, among others, to what extent they feel cognitive needs and to identify the areas of knowledge related to these needs. This study examines to what extent various determinants resulting from teaching degree, school level, seniority, and school environment can affect the cognitive needs. In the final part of the article presents different categories of motives that guide the teachers when making cognitive activity. The final part the article presents the different categories of motives that make teachers to undertake cognitive activity.pl
dc.abstract.plArtykuł jest raportem z badań nad potrzebami poznawczymi współczesnych nauczycieli (potrzebami związanymi z poszukiwaniem nowej wiedzy i uzupełnianiem wiedzy już posiadanej). Respondenci (250 nauczycieli z Małopolski i Śląska) zapytani zostali m.in. o to, w jakim stopniu odczuwają potrzeby poznawcze i z jakimi dziedzinami wiedzy potrzeby te są związane. Analizie poddano uwarunkowania tego stanu rzeczy wynikające ze stopnia awansu zawodowego nauczyciela, szczebla szkoły, w której uczy, stażu pracy i środowiska terytorialnego szkoły. W końcowej części artykułu zaprezentowano poszczególne kategorie motywów, którymi kierują się nauczyciele przy podejmowaniu aktywności poznawczej.pl
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Pedagogikipl
dc.contributor.authorGołek, Bartłomiej - 143175 pl
dc.contributor.editorLejzerowicz, Magdapl
dc.contributor.editorStankiewicz, Teresapl
dc.contributor.editorKrasnodębski, Mikołajpl
dc.date.accessioned2015-03-30T14:39:27Z
dc.date.available2015-03-30T14:39:27Z
dc.date.issued2014pl
dc.description.physical73-87pl
dc.description.publication1pl
dc.identifier.isbn978-83-61140-45-0pl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/4369
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.participationGołek, Bartłomiej: 100%;pl
dc.pubinfoWarszawa : Wydawnictwo SWPRpl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enteacherspl
dc.subject.enknowledgepl
dc.subject.encognitive needspl
dc.subject.encognitive activitypl
dc.subject.plnauczycielepl
dc.subject.plwiedzapl
dc.subject.plpotrzeby poznawczepl
dc.subject.plaktywność poznawczapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titlePotrzeby poznawcze nauczycieli związane z ich pracą dydaktyczno-wychowawcząpl
dc.title.alternativeTeachers’ cognitive needspl
dc.title.containerNowy nauczyciel : nowa edukacjapl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This article is a report of research on the cognitive needs of contemporary teachers (to acquire more knowledge and decipher the world around through exploration). Respondents (250 teachers from Malopolska and Silesia) were called upon to give answers, among others, to what extent they feel cognitive needs and to identify the areas of knowledge related to these needs. This study examines to what extent various determinants resulting from teaching degree, school level, seniority, and school environment can affect the cognitive needs. In the final part of the article presents different categories of motives that guide the teachers when making cognitive activity. The final part the article presents the different categories of motives that make teachers to undertake cognitive activity.
dc.abstract.plpl
Artykuł jest raportem z badań nad potrzebami poznawczymi współczesnych nauczycieli (potrzebami związanymi z poszukiwaniem nowej wiedzy i uzupełnianiem wiedzy już posiadanej). Respondenci (250 nauczycieli z Małopolski i Śląska) zapytani zostali m.in. o to, w jakim stopniu odczuwają potrzeby poznawcze i z jakimi dziedzinami wiedzy potrzeby te są związane. Analizie poddano uwarunkowania tego stanu rzeczy wynikające ze stopnia awansu zawodowego nauczyciela, szczebla szkoły, w której uczy, stażu pracy i środowiska terytorialnego szkoły. W końcowej części artykułu zaprezentowano poszczególne kategorie motywów, którymi kierują się nauczyciele przy podejmowaniu aktywności poznawczej.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.authorpl
Gołek, Bartłomiej - 143175
dc.contributor.editorpl
Lejzerowicz, Magda
dc.contributor.editorpl
Stankiewicz, Teresa
dc.contributor.editorpl
Krasnodębski, Mikołaj
dc.date.accessioned
2015-03-30T14:39:27Z
dc.date.available
2015-03-30T14:39:27Z
dc.date.issuedpl
2014
dc.description.physicalpl
73-87
dc.description.publicationpl
1
dc.identifier.isbnpl
978-83-61140-45-0
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/4369
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.participationpl
Gołek, Bartłomiej: 100%;
dc.pubinfopl
Warszawa : Wydawnictwo SWPR
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.enpl
teachers
dc.subject.enpl
knowledge
dc.subject.enpl
cognitive needs
dc.subject.enpl
cognitive activity
dc.subject.plpl
nauczyciele
dc.subject.plpl
wiedza
dc.subject.plpl
potrzeby poznawcze
dc.subject.plpl
aktywność poznawcza
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Potrzeby poznawcze nauczycieli związane z ich pracą dydaktyczno-wychowawczą
dc.title.alternativepl
Teachers’ cognitive needs
dc.title.containerpl
Nowy nauczyciel : nowa edukacja
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Dublin
1
Gdansk
1
Krakow
1
Tczew
1

No access

No Thumbnail Available