Prototyp gry szkoleniowej w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem biofeedbacku

master
dc.abstract.enThe aim of the project is to create a prototype of a training game that will simulate a recruitment interview. In order to increase realism, the game uses various techniques. One of them is the interaction, which in the game takes place using information such as heart sinus variability (HRV) and skin galvanic response (EDA / GSR), obtained through Biofeedback technology. The second important aspect that deepens the sense of presence (immersion) is the use of virtual reality (VR) technology in simulation. The game begins with the announcement of a virtual recruiter, which informs the player about the course of the conversation. Then she asks 5 questions. For each question, the responder has 2 minutes to answer, which is indicated by a counting down timer. There are 20 questions to choose from. They are divided into two groups of 10 easy questions and 10 difficult questions. The factor stimulating stress is the unpredictability of questions (which are randomly choosen with each new game), limited speaking time and the virtual recruiter's response to long pauses during the speech. The game focuses on the analysis of the behavior of the recruited person, not on the substantive value of the sentences spoken. It can be used for independent training of creativity and reaction speed. The Unity environment, BITalino sensors and the HTV Vive set were used to implement the project.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest stworzenie prototypu gry szkoleniowej, która będzie symulowała rozmowę rekrutacyjną. W celu zwiększenia realizmu, w grze zastosowano różnorodne techniki. Jedną z nich jest interakcja, która w grze odbywa się z wykorzystaniem takich informacji jak: zmienność zatokowa serca (HRV) oraz reakcja galwaniczna skóry (EDA/GSR), uzyskanych poprzez technologię biologicznego sprzężenia zwrotnego (Biofeedback). Drugim ważnym aspektem pogłębiającym poczucie obecności (immersję) jest wykorzystanie w symulacji, technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Rozgrywka rozpoczyna się zapowiedzią wirtualnej rekruterki, która informuje gracza o przebiegu rozmowy. Następnie zadaje 5 pytań. Na każde pytanie odpowiadający ma 2 minuty na odpowiedź, o czym informuje odliczający w dół timer. Do wyboru jest 20 pytań. Są one podzielone na dwie grupy po 10 pytań łatwych oraz 10 pytań trudnych. Czynnikiem pobudzającym stres jest nieprzewidywalność pytań (które z każdą nową rozgrywką są losowane na nowo), ograniczenie czasu wypowiedzi oraz reagowanie wirtualnej rekruterki na długie przerwy w trakcie wypowiedzi. Gra koncentruje się na analizie zachowania osoby rekrutowanej, a nie na merytorycznej wartości wypowiadanych zdań. Ma ona służyć do samodzielnego szkolenia kreatywności oraz szybkości reakcji. Do realizacji projektu zostało wykorzystanej środowisko Unity, czujniki BITalino oraz zestaw HTV Vive.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.authorLicak, Jakubpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.reviewerStrug, Barbara - 100344 pl
dc.date.accessioned2020-10-22T07:31:26Z
dc.date.available2020-10-22T07:31:26Z
dc.date.submitted2020-10-14pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-134779-177084pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250911
dc.languagepolpl
dc.subject.enstress biofeedback BITalino VR Unity training HRV EDA Gamepl
dc.subject.plstres biofeedback BITalino VR Unity trening HRV EDA Grapl
dc.titlePrototyp gry szkoleniowej w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem biofeedbackupl
dc.title.alternativeA prototype of a virtual reality training game with biofeedbackpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the project is to create a prototype of a training game that will simulate a recruitment interview. In order to increase realism, the game uses various techniques. One of them is the interaction, which in the game takes place using information such as heart sinus variability (HRV) and skin galvanic response (EDA / GSR), obtained through Biofeedback technology. The second important aspect that deepens the sense of presence (immersion) is the use of virtual reality (VR) technology in simulation. The game begins with the announcement of a virtual recruiter, which informs the player about the course of the conversation. Then she asks 5 questions. For each question, the responder has 2 minutes to answer, which is indicated by a counting down timer. There are 20 questions to choose from. They are divided into two groups of 10 easy questions and 10 difficult questions. The factor stimulating stress is the unpredictability of questions (which are randomly choosen with each new game), limited speaking time and the virtual recruiter's response to long pauses during the speech. The game focuses on the analysis of the behavior of the recruited person, not on the substantive value of the sentences spoken. It can be used for independent training of creativity and reaction speed. The Unity environment, BITalino sensors and the HTV Vive set were used to implement the project.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest stworzenie prototypu gry szkoleniowej, która będzie symulowała rozmowę rekrutacyjną. W celu zwiększenia realizmu, w grze zastosowano różnorodne techniki. Jedną z nich jest interakcja, która w grze odbywa się z wykorzystaniem takich informacji jak: zmienność zatokowa serca (HRV) oraz reakcja galwaniczna skóry (EDA/GSR), uzyskanych poprzez technologię biologicznego sprzężenia zwrotnego (Biofeedback). Drugim ważnym aspektem pogłębiającym poczucie obecności (immersję) jest wykorzystanie w symulacji, technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Rozgrywka rozpoczyna się zapowiedzią wirtualnej rekruterki, która informuje gracza o przebiegu rozmowy. Następnie zadaje 5 pytań. Na każde pytanie odpowiadający ma 2 minuty na odpowiedź, o czym informuje odliczający w dół timer. Do wyboru jest 20 pytań. Są one podzielone na dwie grupy po 10 pytań łatwych oraz 10 pytań trudnych. Czynnikiem pobudzającym stres jest nieprzewidywalność pytań (które z każdą nową rozgrywką są losowane na nowo), ograniczenie czasu wypowiedzi oraz reagowanie wirtualnej rekruterki na długie przerwy w trakcie wypowiedzi. Gra koncentruje się na analizie zachowania osoby rekrutowanej, a nie na merytorycznej wartości wypowiadanych zdań. Ma ona służyć do samodzielnego szkolenia kreatywności oraz szybkości reakcji. Do realizacji projektu zostało wykorzystanej środowisko Unity, czujniki BITalino oraz zestaw HTV Vive.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.authorpl
Licak, Jakub
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.reviewerpl
Strug, Barbara - 100344
dc.date.accessioned
2020-10-22T07:31:26Z
dc.date.available
2020-10-22T07:31:26Z
dc.date.submittedpl
2020-10-14
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-134779-177084
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250911
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
stress biofeedback BITalino VR Unity training HRV EDA Game
dc.subject.plpl
stres biofeedback BITalino VR Unity trening HRV EDA Gra
dc.titlepl
Prototyp gry szkoleniowej w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem biofeedbacku
dc.title.alternativepl
A prototype of a virtual reality training game with biofeedback
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Krakow
9
Torun
5
Warsaw
4
Wroclaw
4
Lublin
3
Dublin
2
Poznan
2
Ciechanów
1
Katowice
1
Piekoszów
1

No access

No Thumbnail Available