Multiscreening - wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji

master
dc.abstract.enMultiscreening is a phenomenon that increasingly interests researchers year after year. It is a relatively new form of media multitasking, during which people use multiple screens simultaneously. The rise of technology and media has greatly contributed to the development of this phenomenon. Particularly significant seems to be the impact of simultaneous use of multiple screens on information reception. This study focuses specifically on this aspect of multiscreening. For this purpose, a survey was conducted in the form of an anonymous online questionnaire. This allowed for an assessment of the level of awareness of the phenomenon, the most common ways it is practiced, and its impact on the respondents' attention during different combinations of multiscreening activities. It was anticipated that those who practice multiscreening would be aware of its impact on their attention, and this was indeed confirmed.pl
dc.abstract.plMultiscreening (wieloekranowość) jest zagadnieniem, które z roku na rok coraz bardziej interesuje badaczy. Jest to stosunkowo nowa forma wielozadaniowości medialnej, podczas której ludzie korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Rozkwit technologii i mediów bardzo przyczyniły się do rozwoju tego zjawiska. Szczególnie istotny zdaje się być wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji. W niniejszym badaniu postanowiono się skupić na tym właśnie aspekcie zjawiska multiscreeningu. W tym celu zdecydowano się na przeprowadzenie badań sondażowych w formie anonimowej ankiety internetowej. Umożliwiło to przybliżenie poziomu świadomości zjawiska, najczęstszych sposobów jego praktykowania oraz wpływu na uwagę badanych podczas wykonywania różnych jego kombinacji. Spodziewano się potwierdzenia, iż praktykujący wieloekranowość mają świadomość jej wpływu na swoją uwagę i tak też się stało.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.contributor.authorKorda, Zuzanna - USOS258447 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.date.accessioned2024-07-04T22:58:22Z
dc.date.available2024-07-04T22:58:22Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-172347-258447pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369487
dc.languagepolpl
dc.subject.enmultiscreening, media multitasking, user attentionpl
dc.subject.plmultiscreening, wieloekranowosć, wielozadaniowość medialna, uwaga użytkownikapl
dc.titleMultiscreening - wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacjipl
dc.title.alternativeMultiscreening - the impact of the simultaneous use of multiple screens on the reception of informationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Multiscreening is a phenomenon that increasingly interests researchers year after year. It is a relatively new form of media multitasking, during which people use multiple screens simultaneously. The rise of technology and media has greatly contributed to the development of this phenomenon. Particularly significant seems to be the impact of simultaneous use of multiple screens on information reception. This study focuses specifically on this aspect of multiscreening. For this purpose, a survey was conducted in the form of an anonymous online questionnaire. This allowed for an assessment of the level of awareness of the phenomenon, the most common ways it is practiced, and its impact on the respondents' attention during different combinations of multiscreening activities. It was anticipated that those who practice multiscreening would be aware of its impact on their attention, and this was indeed confirmed.
dc.abstract.plpl
Multiscreening (wieloekranowość) jest zagadnieniem, które z roku na rok coraz bardziej interesuje badaczy. Jest to stosunkowo nowa forma wielozadaniowości medialnej, podczas której ludzie korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Rozkwit technologii i mediów bardzo przyczyniły się do rozwoju tego zjawiska. Szczególnie istotny zdaje się być wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji. W niniejszym badaniu postanowiono się skupić na tym właśnie aspekcie zjawiska multiscreeningu. W tym celu zdecydowano się na przeprowadzenie badań sondażowych w formie anonimowej ankiety internetowej. Umożliwiło to przybliżenie poziomu świadomości zjawiska, najczęstszych sposobów jego praktykowania oraz wpływu na uwagę badanych podczas wykonywania różnych jego kombinacji. Spodziewano się potwierdzenia, iż praktykujący wieloekranowość mają świadomość jej wpływu na swoją uwagę i tak też się stało.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.contributor.authorpl
Korda, Zuzanna - USOS258447
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.date.accessioned
2024-07-04T22:58:22Z
dc.date.available
2024-07-04T22:58:22Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-172347-258447
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369487
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
multiscreening, media multitasking, user attention
dc.subject.plpl
multiscreening, wieloekranowosć, wielozadaniowość medialna, uwaga użytkownika
dc.titlepl
Multiscreening - wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji
dc.title.alternativepl
Multiscreening - the impact of the simultaneous use of multiple screens on the reception of information
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Kobyłka
4
Krakow
2
Rzeszów
2
Lodz
1
Szczecin
1
Torun
1

No access

No Thumbnail Available
Collections