Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Multiscreening - wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji
Multiscreening - the impact of the simultaneous use of multiple screens on the reception of information
multiscreening, wieloekranowosć, wielozadaniowość medialna, uwaga użytkownika
multiscreening, media multitasking, user attention
Multiscreening (wieloekranowość) jest zagadnieniem, które z roku na rok coraz bardziej interesuje badaczy. Jest to stosunkowo nowa forma wielozadaniowości medialnej, podczas której ludzie korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Rozkwit technologii i mediów bardzo przyczyniły się do rozwoju tego zjawiska. Szczególnie istotny zdaje się być wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji. W niniejszym badaniu postanowiono się skupić na tym właśnie aspekcie zjawiska multiscreeningu. W tym celu zdecydowano się na przeprowadzenie badań sondażowych w formie anonimowej ankiety internetowej. Umożliwiło to przybliżenie poziomu świadomości zjawiska, najczęstszych sposobów jego praktykowania oraz wpływu na uwagę badanych podczas wykonywania różnych jego kombinacji. Spodziewano się potwierdzenia, iż praktykujący wieloekranowość mają świadomość jej wpływu na swoją uwagę i tak też się stało.
Multiscreening is a phenomenon that increasingly interests researchers year after year. It is a relatively new form of media multitasking, during which people use multiple screens simultaneously. The rise of technology and media has greatly contributed to the development of this phenomenon. Particularly significant seems to be the impact of simultaneous use of multiple screens on information reception. This study focuses specifically on this aspect of multiscreening. For this purpose, a survey was conducted in the form of an anonymous online questionnaire. This allowed for an assessment of the level of awareness of the phenomenon, the most common ways it is practiced, and its impact on the respondents' attention during different combinations of multiscreening activities. It was anticipated that those who practice multiscreening would be aware of its impact on their attention, and this was indeed confirmed.
dc.abstract.en | Multiscreening is a phenomenon that increasingly interests researchers year after year. It is a relatively new form of media multitasking, during which people use multiple screens simultaneously. The rise of technology and media has greatly contributed to the development of this phenomenon. Particularly significant seems to be the impact of simultaneous use of multiple screens on information reception. This study focuses specifically on this aspect of multiscreening. For this purpose, a survey was conducted in the form of an anonymous online questionnaire. This allowed for an assessment of the level of awareness of the phenomenon, the most common ways it is practiced, and its impact on the respondents' attention during different combinations of multiscreening activities. It was anticipated that those who practice multiscreening would be aware of its impact on their attention, and this was indeed confirmed. | pl |
dc.abstract.pl | Multiscreening (wieloekranowość) jest zagadnieniem, które z roku na rok coraz bardziej interesuje badaczy. Jest to stosunkowo nowa forma wielozadaniowości medialnej, podczas której ludzie korzystają z wielu ekranów jednocześnie. Rozkwit technologii i mediów bardzo przyczyniły się do rozwoju tego zjawiska. Szczególnie istotny zdaje się być wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji. W niniejszym badaniu postanowiono się skupić na tym właśnie aspekcie zjawiska multiscreeningu. W tym celu zdecydowano się na przeprowadzenie badań sondażowych w formie anonimowej ankiety internetowej. Umożliwiło to przybliżenie poziomu świadomości zjawiska, najczęstszych sposobów jego praktykowania oraz wpływu na uwagę badanych podczas wykonywania różnych jego kombinacji. Spodziewano się potwierdzenia, iż praktykujący wieloekranowość mają świadomość jej wpływu na swoją uwagę i tak też się stało. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.contributor.author | Korda, Zuzanna - USOS258447 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-04T22:58:22Z | |
dc.date.available | 2024-07-04T22:58:22Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172347-258447 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369487 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | multiscreening, media multitasking, user attention | pl |
dc.subject.pl | multiscreening, wieloekranowosć, wielozadaniowość medialna, uwaga użytkownika | pl |
dc.title | Multiscreening - wpływ jednoczesnego korzystania z wielu ekranów na odbiór informacji | pl |
dc.title.alternative | Multiscreening - the impact of the simultaneous use of multiple screens on the reception of information | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |