Środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania agresji i przemocy w społecznosci młodzieży gimnazjalnej

master
dc.abstract.enThe topic of this work is “Environmental and educational conditioning of aggression and violence among junior high school students”. This work includes six chapters. The first chapter shows the currently valid pedagogical and scientific literature, including issues of aggression and violence, the types and forms of these behaviors, the sources of their formation and their impact on the process of growing up.The second chapter descdribe the junior high school students in the context of psychological and socio-demographic, as well as identified risks occurring in adolescence and identifies behavioral problems of this group of young people.The third chapter covers the methodological basics. It sets out the purpose and object of study, characterized the area of research and study group. Part of the chapter was devoted to putting the hypotheses, which were verified later in the work.The fourth and fifth chapter is a thorough analysis of the collected materials. The fourth chapter is a presentation of the individual, social and educational situation of the students from the three selected school. The fifth chapter is based on analyzis and assessment of the level of aggression and violence. Also this chapter shows level of safety in selected secondary schools based on student opinion.Whole work ends with general conclusions with and pedagogical recommendations, that resulting from the analysis of the study.pl
dc.abstract.plTemat niniejszej pracy brzmi „Środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania agresji i przemocy w społeczności młodzieży gimnazjalnej”. Praca zawiera sześć rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono obecnie obowiązującą literaturę pedagogiczną i naukową, obejmującą swą tematyką zagadnienia z zakresu agresji i przemocy, rodzajów i form tych zachowań, źródeł ich powstawania oraz ich wpływu na proces dorastania. W rozdziale drugim dokonano scharakteryzowania młodzieży gimnazjalnej w kontekście psychologicznym i społeczno-demograficznym, a także określono zagrożenia występujące w okresie dorastania oraz wskazano problemy wychowawcze charakterystyczne dla tej grupy szkolnej. Rozdział trzeci obejmuje metodologiczne podstawy pracy. Określono w nim cel i przedmiot badań, scharakteryzowano teren badań i badaną grupę. Część rozdziału poświecono postawieniu hipotez, które zweryfikowano w dalszej części pracy. Czwarty i piąty rozdział to dogłębna analiza zgromadzonych materiałów. Czwarty rozdział to przedstawienie sytuacji indywidualnej, społecznej i edukacyjnej uczniów z trzech wybranych placówek szkolnych. Natomiast w piątym rozdziale dokonano analizy i oceny poziomu agresji i przemocy w badanych placówkach poprzez określenie stopnia nasilenia jawnych zachowań agresywnych i zjawiska mobbingu. Ponadto w tym rozdziale, dokonano również analizy poziomu bezpieczeństwa w wybranych szkołach gimnazjalnych na podstawie opinii uczniów.Praca kończy się rozdziałem szóstym obejmującym konkluzje uogólniające oraz postulaty pedagogiczne, wynikające z analizy przeprowadzonych badań.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorWojciechowski, Franciszek - 132694 pl
dc.contributor.authorCiesielka, Łukaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerMichel, Małgorzata - 130539 pl
dc.contributor.reviewerWojciechowski, Franciszek - 132694 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:41:31Z
dc.date.available2020-07-24T20:41:31Z
dc.date.submitted2013-10-30pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-82326-132820pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191854
dc.languagepolpl
dc.subject.enviolence,\naggression,\nyoung people,\nmobbing,\npreventionpl
dc.subject.plagresja, przemoc, młodzież,mobbing, profilaktykapl
dc.titleŚrodowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania agresji i przemocy w społecznosci młodzieży gimnazjalnejpl
dc.title.alternativeEnvironmental and educational conditioning of aggression and violence among junior high school studentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this work is “Environmental and educational conditioning of aggression and violence among junior high school students”. This work includes six chapters. The first chapter shows the currently valid pedagogical and scientific literature, including issues of aggression and violence, the types and forms of these behaviors, the sources of their formation and their impact on the process of growing up.The second chapter descdribe the junior high school students in the context of psychological and socio-demographic, as well as identified risks occurring in adolescence and identifies behavioral problems of this group of young people.The third chapter covers the methodological basics. It sets out the purpose and object of study, characterized the area of research and study group. Part of the chapter was devoted to putting the hypotheses, which were verified later in the work.The fourth and fifth chapter is a thorough analysis of the collected materials. The fourth chapter is a presentation of the individual, social and educational situation of the students from the three selected school. The fifth chapter is based on analyzis and assessment of the level of aggression and violence. Also this chapter shows level of safety in selected secondary schools based on student opinion.Whole work ends with general conclusions with and pedagogical recommendations, that resulting from the analysis of the study.
dc.abstract.plpl
Temat niniejszej pracy brzmi „Środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania agresji i przemocy w społeczności młodzieży gimnazjalnej”. Praca zawiera sześć rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono obecnie obowiązującą literaturę pedagogiczną i naukową, obejmującą swą tematyką zagadnienia z zakresu agresji i przemocy, rodzajów i form tych zachowań, źródeł ich powstawania oraz ich wpływu na proces dorastania. W rozdziale drugim dokonano scharakteryzowania młodzieży gimnazjalnej w kontekście psychologicznym i społeczno-demograficznym, a także określono zagrożenia występujące w okresie dorastania oraz wskazano problemy wychowawcze charakterystyczne dla tej grupy szkolnej. Rozdział trzeci obejmuje metodologiczne podstawy pracy. Określono w nim cel i przedmiot badań, scharakteryzowano teren badań i badaną grupę. Część rozdziału poświecono postawieniu hipotez, które zweryfikowano w dalszej części pracy. Czwarty i piąty rozdział to dogłębna analiza zgromadzonych materiałów. Czwarty rozdział to przedstawienie sytuacji indywidualnej, społecznej i edukacyjnej uczniów z trzech wybranych placówek szkolnych. Natomiast w piątym rozdziale dokonano analizy i oceny poziomu agresji i przemocy w badanych placówkach poprzez określenie stopnia nasilenia jawnych zachowań agresywnych i zjawiska mobbingu. Ponadto w tym rozdziale, dokonano również analizy poziomu bezpieczeństwa w wybranych szkołach gimnazjalnych na podstawie opinii uczniów.Praca kończy się rozdziałem szóstym obejmującym konkluzje uogólniające oraz postulaty pedagogiczne, wynikające z analizy przeprowadzonych badań.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Wojciechowski, Franciszek - 132694
dc.contributor.authorpl
Ciesielka, Łukasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Michel, Małgorzata - 130539
dc.contributor.reviewerpl
Wojciechowski, Franciszek - 132694
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:41:31Z
dc.date.available
2020-07-24T20:41:31Z
dc.date.submittedpl
2013-10-30
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-82326-132820
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191854
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
violence,\naggression,\nyoung people,\nmobbing,\nprevention
dc.subject.plpl
agresja, przemoc, młodzież,mobbing, profilaktyka
dc.titlepl
Środowiskowe i pedagogiczne uwarunkowania agresji i przemocy w społecznosci młodzieży gimnazjalnej
dc.title.alternativepl
Environmental and educational conditioning of aggression and violence among junior high school students
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Bialystok
5
Des Moines
2
Dublin
2
Wroclaw
2
Chandler
1
Gdansk
1
Grudziądz
1
Katowice
1
Krosno Odrzanskie
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available