NOWE STRATEGIE W AMERYKAŃSKIM FILMIE BIOGRAFICZNYM NA PRZYKŁADZIE I’M NOT THERE TODDA HAYNESA, AMERICAN SPLENDOR SHARI SPRINGER BERMAN I ROBERTA PULCINIEGO ORAZ TARNATION JONATHANA CAOUETTE’A

master
dc.abstract.enThis work focuses on new techniques in American biopic cinema of the last decade. Innovative filmmaking is analyzed on the example of three films: I’m not there by Todd Haynes, American Splendor by Shari Springer Berman and Robert Pulcini and Tarnation by Jonathan Caouette. The analysis shows that formal experiments, collage and intertextuality, never present in biopic cinema on such a scale before, have become techniques for original biographic portrayal. The aim of this work is to gain insight in these techniques and show how they have led to the redefinition of the biopic genre.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przyjrzenie się nowym strategiom w amerykańskim filmie biograficznym ostatniego dziesięciolecia. Nowatorskie nastawienie twórców filmowych życiorysów i tym samym redefinicję gatunku, jakim jest biografistyka filmowa analizuję na przykładzie trzech filmów: I’m not there Todda Haynesa, American Splendor Shari Springer Berman i Roberta Pulciniego oraz Tarnation Jonathana Caouette’a. Najistotniejszymi cechami wspólnymi dla owych filmów są eksperymenty formalne, intertekstualność i kolażowość. Strategie te nigdy wcześniej nie wykorzystywane w filmie biograficznym na taką skalę, współcześnie pozwalają na zerwanie z utartymi w filmowej tradycji regułami i redefinicję gatunku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorLubelski, Tadeuszpl
dc.contributor.authorPolak, Urszulapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSyska, Rafał - 132183 pl
dc.contributor.reviewerLubelski, Tadeuszpl
dc.date.accessioned2020-07-24T13:49:21Z
dc.date.available2020-07-24T13:49:21Z
dc.date.submitted2013-02-18pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-72467-25745pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/185434
dc.languagepolpl
dc.subject.enbiopic, collage, intertextualitypl
dc.subject.plfilm biograficzny, kolażowość, intertekstualnośćpl
dc.titleNOWE STRATEGIE W AMERYKAŃSKIM FILMIE BIOGRAFICZNYM NA PRZYKŁADZIE I’M NOT THERE TODDA HAYNESA, AMERICAN SPLENDOR SHARI SPRINGER BERMAN I ROBERTA PULCINIEGO ORAZ TARNATION JONATHANA CAOUETTE’Apl
dc.title.alternativeNEW FILMMAKING TECHNIQUES IN AMERICAN BIOPIC CINEMA ON THE EXAMPLE OF I'M NOT THERE BY TODD HAYNES, AMERICAN SPLENDOR BY SHARI SPRINGER BERMAN AND ROBERT PULCINI AND TARNATION BY JONATHAN CAOUETTEpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work focuses on new techniques in American biopic cinema of the last decade. Innovative filmmaking is analyzed on the example of three films: I’m not there by Todd Haynes, American Splendor by Shari Springer Berman and Robert Pulcini and Tarnation by Jonathan Caouette. The analysis shows that formal experiments, collage and intertextuality, never present in biopic cinema on such a scale before, have become techniques for original biographic portrayal. The aim of this work is to gain insight in these techniques and show how they have led to the redefinition of the biopic genre.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przyjrzenie się nowym strategiom w amerykańskim filmie biograficznym ostatniego dziesięciolecia. Nowatorskie nastawienie twórców filmowych życiorysów i tym samym redefinicję gatunku, jakim jest biografistyka filmowa analizuję na przykładzie trzech filmów: I’m not there Todda Haynesa, American Splendor Shari Springer Berman i Roberta Pulciniego oraz Tarnation Jonathana Caouette’a. Najistotniejszymi cechami wspólnymi dla owych filmów są eksperymenty formalne, intertekstualność i kolażowość. Strategie te nigdy wcześniej nie wykorzystywane w filmie biograficznym na taką skalę, współcześnie pozwalają na zerwanie z utartymi w filmowej tradycji regułami i redefinicję gatunku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Lubelski, Tadeusz
dc.contributor.authorpl
Polak, Urszula
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Syska, Rafał - 132183
dc.contributor.reviewerpl
Lubelski, Tadeusz
dc.date.accessioned
2020-07-24T13:49:21Z
dc.date.available
2020-07-24T13:49:21Z
dc.date.submittedpl
2013-02-18
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-72467-25745
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/185434
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
biopic, collage, intertextuality
dc.subject.plpl
film biograficzny, kolażowość, intertekstualność
dc.titlepl
NOWE STRATEGIE W AMERYKAŃSKIM FILMIE BIOGRAFICZNYM NA PRZYKŁADZIE I’M NOT THERE TODDA HAYNESA, AMERICAN SPLENDOR SHARI SPRINGER BERMAN I ROBERTA PULCINIEGO ORAZ TARNATION JONATHANA CAOUETTE’A
dc.title.alternativepl
NEW FILMMAKING TECHNIQUES IN AMERICAN BIOPIC CINEMA ON THE EXAMPLE OF I'M NOT THERE BY TODD HAYNES, AMERICAN SPLENDOR BY SHARI SPRINGER BERMAN AND ROBERT PULCINI AND TARNATION BY JONATHAN CAOUETTE
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available